{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Landevejs Røvere {{forumTopicSubject}}

Idag kom jeg trillende på mc, og så nogle personer stå ved en bil på en resteplads og vifte vildt med armene. Da jeg er hjælpsom af natur holder jeg ind, og ser at det er nogel af udenlandsk oprindelse som står ved bilen. En af mændende starter med at give mig hånden, og tager derefter hans to store "guld" ringe af, og lægger dem på min tank taske... han snakker på gebrokkent engelsk og forklarer at han kommer lang vejs fra, og mangler penge til mad... jeg er jo ikke dum, så jeg siger self. at jeg ikke har nogle penge på mig, manden siger at jeg kan få de to 24 karats ringe for 1000 kr, men jeg siger nej, og han går hurtigt ned til 200 kr... men jeg har jo altså "ingen penge", og kører efter kort tid fra restepladsen. Da jeg ankommer til mine forældre fortæller min mor at der har været en del i medierne om disse svindlere, men det havde jeg ikke hørt noget om før jeg selv oplevede det. Bare en lille (vist lidt lang) historie fra min dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Landevejs Røvere
  • #1   7. apr 2008 Ja det er sgu ikke et nyt fænomen.....

Pas godt på de banditter!! De var også for alvor fremme sidste år

• #2   7. apr 2008 de skulle sQ have haft en med guld ringen smiley

• #3   7. apr 2008 hold aldrig ind til siden når i ser nogen der står der jeg kører altid forbi
    man ved sgu aldrig hvad de vil

• #4   7. apr 2008 Der kommer en fyr forbi mit hus hver sommer. Han er ifølge ham selv døvstum og man skal derfor læse hvad han vil på et kort.

Det ene år stod: Min familie er død af kræft og jeg sælger disse malerier for at redde dem. - Ærgeligt tænkte jeg - nok lidt sent at samle ind hvis de allerede er døde. Alle malerier var af heste ...

Forrige år stod der: Mine børn har brug for proteser til benene da de er bortsprængt af miner. På bagsiden af læse-kortet var så et billede af 2 stakkels børn uden ben med en meget anden kulør end manden selv. Denne gang solgte han kun hus&slot malerier.

Jeg ser med stor spændthed frem til hvad han udsætter sin familie for i år!

• #5   7. apr 2008 Det havde jeg også gjort hvis jeg havde hørt om det i medierne, men man vil jo gerne hjælpe nogle som har brug for hjælp, hvis de fx. ikke havde telefoner med og var i nød, eller var løbet tør for benzin.

• #6   7. apr 2008 Han slår næsten Jehovas vidner.

De er dog meget sjovere at underholde i timelange diskussioner ude på trappen bidende kulde i januar måned. For ind kommer de ikke! Den ene af damere var helt blå i hovedet til sidst og hendes veninde bad hende begynde at hoppe på stedet!

• #7   7. apr 2008 Vi havde en gang en udenlandsk mor og hindes voksne datter der kom med en seddel hvor der stod at more var meget syg og skulle have medicinsk hjælp, men de havde ikke råd til at få hinde på hospitalet så hun kunne blive opereret. Nu er det så bare at de lige glemte at vi har gratis sygehuse i DK for danske statsborgere. så vi sagde pænt farvel igen og lukkede døren.

• #9   7. apr 2008 - Da vi boede på landet kom der også sådan en fyr med hjemmelavede tegninger(faktisk smukke tegninger), vi købte ikke noget af ham, og egentlig kan det også blive lidt "uhygge" når der tropper mennesker op, der ikke kan sproget- eller peger at de er døve - og egentlig ser ud til at vil bosætte sig permanent.

- Jeg kan huske næste morgen da hestene skulle have deres foder,at jeg kiggede lige bag stalddøren og følte mig lidt urolig smiley

- Tænkte senere på at det var godt at vores døtre ikke var alene hjemme den dag.

- Men nogle mennesker jeg finder interessante og meget hyggelige at snakke med er Landevejsriddere, de kan som regel berette om spændende ting til mange timers snak smiley

• #10   7. apr 2008 Jeg har prøvet flere gange at folk vil sælge mig ringe eller div andre ting af "ægte" 24 karat guld, for penge til benzin eller lign.. efter at have prøvet det nogen gange når jeg kun til han viser mig en ring så er jeg gået smiley

• #11   8. apr 2008 Hæ havde to kammier der i en brændert begge købte "billige" guldkæder........

De begyndte at ruste under bruseren :-).................

Hold kæft hvor blev de mobbet.

• #12   8. apr 2008 Det er sigøjnere fra Rumænien og bulgarien der er på spil, har mødt dem flere gange. Det værste er sku, når de holder i nødsporet på motorvejen og flagrer med armene efter hjælp og så bare vil sælge messingringe.

Sidst jeg så nogen af dem, var ved Hejse kro ved Fredericia. De stod på en rasteplads i modsatte side som jeg kørte i. Manden gik helt over i min vejbane og vinkede med arme og ben. Styrede lige efter ham og da han løb væk, fik han en finger :).

Plejer at ta deres registreringsnummer og ringe til policen. Det er de samme mennesker der huserer på landet. Mens en af dem spørger efter fx en tår vand, er de andre rundt på gården for at finde noget de kan bruge.

De har lov til at være i dk, da begge lande er i EU. Før Rumænien og Bulgarien kom i EU, var de her også, men mange af dem er bosat i Frankrig og har opholdstilladelse der.

Palle

Kommentér på:
Landevejs Røvere

Annonce