14. feb 2006 Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 124
Landevejs Røvere {{forumTopicSubject}}
Idag kom jeg trillende på mc, og så nogle personer stå ved en bil på en resteplads og vifte vildt med armene. Da jeg er hjælpsom af natur holder jeg ind, og ser at det er nogel af udenlandsk oprindelse som står ved bilen. En af mændende starter med at give mig hånden, og tager derefter hans to store "guld" ringe af, og lægger dem på min tank taske... han snakker på gebrokkent engelsk og forklarer at han kommer lang vejs fra, og mangler penge til mad... jeg er jo ikke dum, så jeg siger self. at jeg ikke har nogle penge på mig, manden siger at jeg kan få de to 24 karats ringe for 1000 kr, men jeg siger nej, og han går hurtigt ned til 200 kr... men jeg har jo altså "ingen penge", og kører efter kort tid fra restepladsen. Da jeg ankommer til mine forældre fortæller min mor at der har været en del i medierne om disse svindlere, men det havde jeg ikke hørt noget om før jeg selv oplevede det. Bare en lille (vist lidt lang) historie fra min dag
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 218
Pas godt på de banditter!! De var også for alvor fremme sidste år
aug 2005
Følger: 56 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 63 Svar: 574
feb 2006
Følger: 81 Følgere: 81 MC-er: 1 Svar: 395
man ved sgu aldrig hvad de vil
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
Det ene år stod: Min familie er død af kræft og jeg sælger disse malerier for at redde dem. - Ærgeligt tænkte jeg - nok lidt sent at samle ind hvis de allerede er døde. Alle malerier var af heste ...
Forrige år stod der: Mine børn har brug for proteser til benene da de er bortsprængt af miner. På bagsiden af læse-kortet var så et billede af 2 stakkels børn uden ben med en meget anden kulør end manden selv. Denne gang solgte han kun hus&slot malerier.
Jeg ser med stor spændthed frem til hvad han udsætter sin familie for i år!
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 124
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
De er dog meget sjovere at underholde i timelange diskussioner ude på trappen bidende kulde i januar måned. For ind kommer de ikke! Den ene af damere var helt blå i hovedet til sidst og hendes veninde bad hende begynde at hoppe på stedet!
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 176 Svar: 598
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
- Jeg kan huske næste morgen da hestene skulle have deres foder,at jeg kiggede lige bag stalddøren og følte mig lidt urolig
- Tænkte senere på at det var godt at vores døtre ikke var alene hjemme den dag.
- Men nogle mennesker jeg finder interessante og meget hyggelige at snakke med er Landevejsriddere, de kan som regel berette om spændende ting til mange timers snak
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 733
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
De begyndte at ruste under bruseren :-).................
Hold kæft hvor blev de mobbet.
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 863
Sidst jeg så nogen af dem, var ved Hejse kro ved Fredericia. De stod på en rasteplads i modsatte side som jeg kørte i. Manden gik helt over i min vejbane og vinkede med arme og ben. Styrede lige efter ham og da han løb væk, fik han en finger :).
Plejer at ta deres registreringsnummer og ringe til policen. Det er de samme mennesker der huserer på landet. Mens en af dem spørger efter fx en tår vand, er de andre rundt på gården for at finde noget de kan bruge.
De har lov til at være i dk, da begge lande er i EU. Før Rumænien og Bulgarien kom i EU, var de her også, men mange af dem er bosat i Frankrig og har opholdstilladelse der.
Palle
Landevejs Røvere