{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

loui f
loui f
Tilmeldt:
2. apr 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Ny mc HJÆLP :-) {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen!
pengetræet har fået lidt gødning (30000kr) og jeg kunne derfor godt tænke mig en ny MC, jeg håbede så på der var nogle af jer MC-hajer der kunne hjælpe mig lidt! for når jeg kigger i de forskellige markeds annoncer, ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal kigge efter.

Det må ike være en "ego" cykel. kærestens eneste betingelse:)
Vil gerne have en cykel der har en god lyd, den skal ikke være nogen sinke, min. 200km/t.
Den skal vær nem, at vedligeholde, og driftsikker!

Er det nogle helt umulige betingelser at få opfyldt?
På forhånhd tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny mc HJÆLP :-)
  • #2   8. apr 2008 loui F

    du kan sikert nemt finde en ckkel til de penge men ... sikkert og ret slidt(flere repperationer)
    men har du stor mc kort ??? (200km+)
    og er du klar over hvad en forsikring koster til en cykkel der kan køre 200km/t + ??

    og har du lagt penge fra til tøj og hjelm ??

    ikke for at ødelægge dine drømme bare lige et par overvejelser jeg synes du bør gøre dig før dit køb.
    ellers er mit råd prøv så mange mc'er så muligt så finder man ud af hvad ens egen smag er..
    held og lykke med jagten


  • #3   8. apr 2008 Nem og vedligeholde og driftsikker samt +200km/t....

    Tjaeeee de 2 ting hænger ikke helt samme når prisrammen hedder 30K...
    Du kan vælge en MC i god stand der er billig at holde kørende, men som måske kun kører 180 på toppen.
    Eller du kan vælge en større og nok mere slidt MC, som kommer til at koste noget over tid, men sikkert render de 200km/t....
    Kig på en Honda CBR600f1, Kawasaki GPZ600 og GPX600/750, Suzuki GSX600/750 og Yamaha FZ750


  • #4   8. apr 2008 loui F

    Du skal give pengetræet noget mere af den gødning og lade det vokse noget mere.

    Tror med de forventninger kommer du ikke langt med den frugt du har høstet nu.

    Kan heller ikke se du har nogen mc oprettet husk penge til hjelm og tøj /hansker tøj osv;.)


  • #5   9. apr 2008 Loui F
    20 år gammel , 30000 i hånden , så kommer Du ikke langt ( desværre )
    For det første : lille mc kort øøvv.. betyder lille mc.. forsikring ligeledes øøvv.. Og som der siges udstyr koster også en del .
    Bedste løsning : Hvis den gamle kører mc , køb en i hans navn ( det gjorde jeg) og skift når du fylder 25 år.


  • #6   9. apr 2008 20 år, ikke tænkt på de 10k~ sikkerhedsudstyret ca. koster men skal kunne køre 200 med lille kørekort (som koster 6-8k)

    Lyder gennemtænkt. Held og lykke


  • #7   9. apr 2008 Mikkel: Hvis han tog det lille kort som 18 årig, har han det store nu.

  • #8   9. apr 2008 Sikkerhedsudstyr behøver altså ikke at koste 10.000 kr. Jeg købte en rigtigt dyr hjelm, men jeg hører igen og igen, at man sagtens kan få en udmærket hjelm for 2.000 kr. og et sæt læderudstyr er heller ikke ret dyrt, slet ikke hvis man køber det brugt.

    Sikkerhed fremfor alt, men lad os ikke skræmme folk væk ved at fortælle dem, at man SKAL bruge 10.000 kr. på sikkerhedsudstyr for at kunne køre motorcykel med god samvittighed. Man kan komme rigtigt langt for få tusinde kroner, selvom der så ikke kommer til at stå Rukka overalt på en. (Men baseret på de tests af Rukka mod billigt læder, så er det nok ikke en dårlig ting.)

    Og for the record, så kører jeg selv med tekstiler, handsker, støvler og rygbeskytter for mange, mange tusinde kroner. Men mindre KAN altså gøre det.


  • #9   9. apr 2008 jeg har billigt tøj...

    læder 2500
    hjelm 3000
    støvler 1600
    hansker 500

    de giver 7600
    ja det kan bruges.. men hvis kvaliteten skal være ok skal man altså op omkring de 10000kr


  • #10   9. apr 2008 Mikkel Dige - Det dummeste råd overhovedet. Arbejder selv i forsikringsbranchen. Der sættes mange millioner af på opklaring af forsikringssvindel i disse år. Alle selskaber har detektiver og politifolk ansat, som bare venter på at knalde folk der laver det stunt.

  • #11   9. apr 2008 Øh, er der noget galt i, at andre køber ens køretøj til en, hvis man bare bliver skrevet på som bruger?

    (Og ja, er godt klar over forsikringspræmien så vil blive højere end hvis man ikke bliver skrevet på som bruger, men som bruger optjener man jo anciennitet og man kan nok mange steder få lavere forsikringspræmie som bruger end man kunne få som ejer, hvis ejeren har været god kunde i selskabet i mange år.)


  • #12   9. apr 2008 Tag de 30000 som en ubetaling og køb en suzuki 750 f fra 2003 og frem til 2008, den kan du få til omk 1000 kr i måneden med en mc finans, og der er billig forsikring hos If som har en aftale med Suzuki, det ville være det mest fornuftige.... det er bare min mening

  • #13   9. apr 2008 Tommy: Du mener vel GSX650f, der er den noget bedre afløser til GSX750f...

  • #14   9. apr 2008 Jesper det kan du nok have ret i!!! Jeg gør mig mest i R modeller... hehe

  • #15   9. apr 2008 Hej Loui F

    Gå ind på dba.dk søg på maskiner mellem 750-1100 ccm skriv den pris ind du ønsker at købe mc for, for det er jo ikke helt løgn det de andre herinde skriver, husk at gemme lidt penge til udstyr.
    Du skal også være velkommen til at købe min, prisen kan vi snakke om, men vil dog godt indskyde at det er en stor mc, hvis det er den første mc siden kørekortet, skal du nok kigge efter noget lidt mindre.


  • loui f
    loui f Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #16   11. apr 2008 hej alle sammen!
    fantastisk respons, tak for det.
    jeg har kørt mc siden jeg var 18, og har derfor stort kørekort. men har kørt på en gammel MZ fra 85, jeg vil derfor gerne have noget andet, og hurtigere!
    jeg har derfor både hjelm, jakke, bukser, handske, støvler endda nyrebælte, hehe.. jeg har selv rodet med knallerter, og derefter min MC, mine hænder er skruet rigtigt på, det er mere de store operationer jeg er nervøs for.
    jeg er udstationert i kosovo i øjeblikket, derfor er cyklen ikke uploadet endnu. det er også derfor jeg først svarer nu!
    det der med en udbetaling lyder slet ikke så dumt, men ville nu gerne kunne sige det var min. igen tusind tak for svarene!


  • loui f
    loui f Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #17   11. apr 2008 forresten, det betyder så jeg hellere vil have en lidt ældre, som er hurtigere, end en nyere der er nem at holde kørende..


  • #18   1. maj 2008 Hvad skal du bruge 200+ km/t til? Det er MEGET sjældent at du har behov/mulighed for at køre så stærkt.
    Hvis din erfaring kommer fra en MZ(har selv haft en) så har du slet ikke noget at bruge de 200+ til. Hvis du kan "klare" dig med lidt mindre kan du finde mange flere/bedre cykler til den pris.





  • #19   2. maj 2008 Yamaha Xj600 diversion fra midt 90´erne, er til at få for de penge.
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54801232

    Eller kawasaki gpz600
    (link fjernet)


Kommentér på:
Ny mc HJÆLP :-)

Annonce