{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.416 visninger | Oprettet:

Honda CBR 400 RR vs. kawasaki ZXR 400 {{forumTopicSubject}}

Ja hvilke er den bedste af disse 2 ældre screamers.
Det kommer sig egentlig af vi har en lærling som skal til at ha' MC.
Han har kigget lidt på Kawa's ER5, som jeg jo absolut syntes er dead boring til såån en frisk knæjt.
Vi/jeg har så kigget lidt på de 2 oven nævnte som jeg altid har syntes var vildt vildt fede modeller. Af hvad de er forståes. De små 400 racere som oprindeligt var tiltænkt til det Japanske hjemme marked, er der sku' da lidt mere over en såån en ER5, og han er også meget mere selv til sådan en, kan selv rode lidt med det osv.

Men hvilke er at fortrække? Og kan det passe hvad jeg ser, at brugt prisen på Honda'en, er højere/holder prisen bedre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CBR 400 RR vs. kawasaki ZXR 400
  • #1   10. apr 2008 et godt kup ville være at gå efter en RVF 400 honda, de er super fede og en tand bedre end de 2 ander og gsxr 400 for den sag´s skyld....
    men prisen er også der efter...
    - gsxr400 er rimelig i pris, kwwaen har designet og honda´en holbarheden.... groft sagt!!
    honda CBR og VFR 400 og gsxr-400 gk73a har alm rsd forgaffel på det ser lidt gammeldages ud til en racer, men de er fuldt ud lige så fine som
    RVF, GSXR GK76A ( 92 og frem ) og ZXR...


  • #2   10. apr 2008 Det er 2 fine maskiner!! Umildbart ville min største bekymring være reservedele, der er meget få honda cbr 400 RR, derfor bliver det måske et problem med dele. Kørermæssogt tror jeg de virker meget ens.

    400 racer rules:)


  • #3   10. apr 2008 VFR400 NC30 :o)
    Man sidder dog bedst på ZXR da den er lidt større, men V4 motoren i VFR'en er en perle.


  • #4   10. apr 2008 Men problemet ved 400 racerne er, at de ikke var tiltænkt Europa, derfor kan det blive svært at finde nogle reservedele.
    Der er dog davidsliverspares.co.uk som kan skaffe stort set alt til Honda for en rimelig pris.


  • #5   10. apr 2008 Motormæssigt er der nok ikke den helt store forskel.... Det er nok mest op til designet, hvor jeg jo klart mener kawasakien er 10 skridt foran.. Kawasakien er en anelse lettere, og lidt mere moderne i dens opbygning, blandt andet med en usd forgaffel.. Ville klart foretrække kawasakien (det skal jeg jo sige) selvom ydelsen og holdbarheden nok er ca. den samme..

    Hvad angår prisen er Kawasakien også en anelse billigere, og den holder sin indkøbspris rimelig godt, bare et tak under hondaen..

    Jeg har selv en zxr 400, og jeg er godt tilfreds, den kører super - og kan slet ikke sammenlignes med en er5 og gs 500, som jeg også har kørt en del på...


  • #6   10. apr 2008 Hej
    jeg vil klart råde dig til honda cbr 400rr den har den bedste motor og gear kasse af dem alle eller yamaha fzr 400rr , zxr 400rr har haft problemer med topstykket og suzukis motor er heller ik for god det er i hvert fald mine råd og erfaring


  • #7   10. apr 2008 Nej GS500 og ER5 er nemligt lidt fesen ved siden de to 400 racer Gert C.
    Det var nemlig også det jeg var inde på, da jeg snakkede med ham om valget af mc,

    Jacob, ja RVF 400 var måske også en option, også en fed 400.

    Det ender sku' med at jeg selv køber mig en smiley Jeg syns de er vildt fede mini kopier af deres større søskende.
    Bare såån som en søndags back road trasher lol.


  • #8   11. apr 2008 Jeg kan endnu ikke lægge genkendne til hvad der er blevet skrevet..

    Jeg kører selv på en zxr 400, som jeg har haft lidt små-problemer med, da den tidligere ejer ikke har haft så meget forstand på motorcykler. Og det har endnu ikke været et problem for mig at skaffe reservedele til min.

    Hvad angår valg mellem cyklerne, er den meget svær. Jeg vagte zxr 400'eren frem for gsxr, cbr og vfr fordi jeg var helt vild med designet, og havde hørt meget godt om den..
    - Da jeg ikke har prøvet at køre nogle af de andre cykler kan jeg ikke sammenligne køreegenskaber osv, men jeg er meget tilfreds med min mini-ninja.. smiley

    Og så er det vel også et pluds, at den er lidt billigere i anskaffelse end de andre 400'ere?


  • #9   11. apr 2008 Lars: Det er ikke alle der minikopi'er af en større maskine. GSXR400 kom faktisk på markedet før 750'eren...

  • #10   11. apr 2008 Kawa´en kan jeg varmt anbefale.. Har selv en zxr400 fra 93, og den kører bare skide godt.! Det er min første Mc, og selvom jeg er 24, og 177 høj, og ca 70 kg, er den ikke for lílle til mig..! Plus den har en total fed acc. og alligevel går 220 kmt på toppen..! Desuden er den rigtig nem at styre, og bremserne er perfekte..!

Kommentér på:
Honda CBR 400 RR vs. kawasaki ZXR 400

Annonce