{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Selv fremstillet gaffelbro {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som kan fortæller mig om det er muligt at få et custom lavet gaflebro godkendt til et ombygning? Det er et komplet bro til et konvertering til USD gafler. Jeg gætter på at et firma som Autoconsult kan hjælp men vil gerne hører fra andre som bygger MC'er

Matt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selv fremstillet gaffelbro
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   21. jan 2023 Jeg har 2 kammerater som laver den slags. De er begge to værktøjsmagere.

    Så adgang til en CNC fræser er en fordel.

    Autoconsult laver kun papirarbejdet.


  • #2   21. jan 2023 Tak for svaret, du har et PM smiley

  • #3   21. jan 2023 Og til andre som vil følger med i tråden, jeg har selv adgang til CNC maskiner og CAD/CAM software på arbejde. Jeg er nød til at laver et gaffelbro som passer til de ny gafler. Hjuler,skiver,aksel m.m. passer lige over.

    Jeg går ude fra at de skal være godkendte af nogen før jeg kan forbi synshallen.

    Jeg har fået flere svare fra "Selvfølgeligt kan man det" til "Glem det, det er ikke muligt brug hjemmelavet dele overhoved til konstruktiv ændringer"...............

    Matt


  • #4   22. jan 2023 Hvis du vil have det lavet lovlig, kræver det du har en godkendelse fra eks TUV i Tyskland eller noget tilsvarende i EU.
    Jeg er så ret sikker på de har prisskilte der starter fra ca 50.000 Kr

    Det bedste er nok at finde en gaffelbro der har en godkendelse, og evn modificerer den.
    Stadig ikke lovlig, men nok den eneste måde at gøre det.


  • #5   22. jan 2023 "Det bedste er nok at finde en gaffelbro der har en godkendelse, og evn modificerer den.
    Stadig ikke lovlig, men nok den eneste måde at gøre det."

    Hvis jeg vil gøre det ulovligt så er ingen grund til at brug et godkendt, men modificeret, gaffelbro. Jeg kun lige så godt selv laver den som jeg vil har den.

    Jeg har skrevet til Autoconsult og få nok et svar i løbet af ugen mht til pris. Nu har jeg hørt alt fra cirka 4,500kr for at få papir på et one-off gaffelbro til 50,000. Jeg regner med at bliver lidt kloger om par dage...


  • #6   22. jan 2023 Nu er det sådan at når man får en eks TUV godkendelse af et eller anden produkt.
    Så dækker den godkendelse over ret meget, eks kan den dække flere modeller af en gaffel bro. Som passer på flere cykler, men ikke nødvendigvis er ens.
    Mit forslag omkring en godkendt gaffel bro, er kun for at få de nødvendige pappierer.
    Hvis Autoconsult har nogle smuthuller, omkring one-off, så er det bare at gå efter det.
    De ved helt sikker mere omkring reglerne end jeg gør. Men tvivler på de kan godkende noget, der ikke har være igemmen et godkendt test institut.
    Og selv om de kommer op med de nødvendige papire, så er der ingen garanti for dit forsikrings selvskab acceptere det.

    Hvis du kan finde en tilsvarende ombygning i Tyskland med en TUV på. Så vil det være meget lette at få igemmen.


  • #7   23. jan 2023 Så har jeg snakket med Autoconsult og få styr på fakta. Jeg skal laver et CAD tegning og så kan de få den godkendt med beregninger og stess analysis. Det koster i alt 15,000kr at få begge hjemmelavet broen og skift til USD gafler/bremser godkendt. Ingen testkørsel nødvendigt fordi de dele kommer fra et kraftigere maskine og jeg laver ikke om på trail/rake/hjulafstand osv. Det er heller ikke så galt prismæssigt. Jeg skal selv fremstiller broen som koster cirka 9k hvis jeg skulle har købt den.

    Autoconsult er et godkendt test institut bare for den sags skyld.


  • #8   23. jan 2023 Jeg var ikke klar over Autoconsult er et godkendt test institut.
    Men det gør unægtelig tingene meget letter.


  • #9   23. jan 2023 Se nogle af de videoer på youtube hvor et par bilnørder får besøg af en konsulent fra autoconsult… det er faktisk rigtig ombygning der kan lade sig gøre, lovligt.

Kommentér på:
Selv fremstillet gaffelbro

Annonce