{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Straf {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har ledt over det hele på internettet men fik intet svar så jeg ville høre om der var nogen herinde som kendte det

Hvad er straffen hvis en person der er under 18 bliver taget på en motorcykel af Flemming betjent, får man kun en bøde eller får man udsat kørekort til bil eller motorcykel og er der forskellige straffe i forhold til om det er A1 A2 eller A3 man skal have får at køre motorcyklen lovlig.

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Straf
  • #1   28. jan 2023 pr 1.1.23 er det blevet indført at Flemming betjent kan vælge at røvpule dig eller stikke dig en bøde på 5000kr
    så lad hellere være, for så ender det med du laver et opslag, hvor du har fået ondt i røven af politiet


  • #2   28. jan 2023 men 1'ste søgning på Google gav gevinst (just saying)

  • #3   29. jan 2023 Sker der slet ikke andet end 5000? Får jeg ikke udsat kørekortet eller noget?
    Bare rolig herved godt de bare gør deres arbejde
    Og så må jeg bare være blind:)


  • #4   29. jan 2023 Så vidt jeg husker er det 7000kr, udsættelse af hvornår du må ha kørekortet og evt konfiskation af køretøjet

    Men sku jeg finde svaret for dig, så ville jeg gøre nøjagtig det du sku gøre for at finde svaret selv.

    Men men så igen. Det er op til den enkelte betjent om du ska ha med kniplen eller ha en advarsel...


  • #5   29. jan 2023 jeg så politijagt her i vinter engang.. der var bøden 7000 til ejeren og 2500 til føreren af køretøjet som ikke havde kørekort. Der blev ikke nævnt andet.

  • #6   31. jan 2023 Personlig finder jeg at det da er en rigtig god idé, at børn kører MC, og specielt i godt for trafikken i storbyerne smiley

  • #7   31. jan 2023 Bøden og straf ud over det afhænger også af, om man har kørekort til andet og om det er gentagelsesstraf

  • #8   31. jan 2023 Ja det havde jeg svedt ud.
    Hvis man er 17 og har B17 førerret så har man kørekort selvom man er under 18. Så er straffen mig bekendt kun 3000 kr pr gang. Intet andet.
    Og det uanset hvor mange gange man bliver nappet.
    Og man ska selvfølgelig have den afhentet eller trække hjem da man i sagenst natur ikke må køre videre.
    Men det er overraskende billigt sluppet. Tåbelige regler


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #9   1. feb 2023 5000 førte gang. Stigende til 10.000..
    Ja, det et vel anden gang.

    Herefter er det vel et smut på et værelse, kun med håndtag på ydersiden.



  • #10   1. feb 2023 husk også at ham der har givet dig lov til at køre, får en bøde på 2500, ellers kan du bliver sigtet for brugstyveri...
    3 gang du bliver stoppet inden for et vist tidsrum ryger køretøjet...
    og alle køretøjet der har relation til dig slår ud på politiets anpg....
    sååå det kan være super nederen ikke at lade være....


  • #11   11. feb 2023 Der vil nok også være noget med forsikring, hvis der sker noget, så det er nok ikke kun bøden du skal tænke på.

  • #12   11. feb 2023 #11 kasko dækker ikke ansvar dækker stadig selvom man ikke har førerret smiley

Kommentér på:
Straf

Annonce