{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

Cirka afgift på Maxi-Scooter {{forumTopicSubject}}

Ja, det er måske en svær en for de er jo ret sjældne ( i DK ) og det er mere eller mindre kun Køge MC Center, som sælger dem ( til vild overpris )

Men er der en herinde der har et kvalificeret bud på hvad afgiften vil være på denne model: Årgangen vil være mellem 2008 og 2011

https://www.subito.it/moto-e-scooter/gilera-gp-800-2011-taranto-474886072.htm



Eller evt denne model:
https://www.subito.it/moto-e-scooter/gilera-nexus-500-2011-asti-474244328.htm


Min sidste Maxi-Scooter var 250 ccm.
Nu skal der noget større til.
Gider ikke noget med gear. Dem har jeg haft flere af og det siger mig ikke ret meget.


Kommentarer på:  Cirka afgift på Maxi-Scooter
  • #1   5. feb 2023 Gilera bliver svær at finde i DK, men der er da flere andre at vælge mellem. Alle de store mærker har ganske udmærkede at vælge mellem.
    Selv har jeg en Yamaha og 2 af mine venner kører Honda. Vi er alle 3 super tilfredse med dem.


  • #2   5. feb 2023 Fra de 18-20 årige jeg kender som har importeret svensk/tysk 125cc 2takt A1 mc (med henblik på at afdosle dem selvf.) ved jeg at afgiften er overkommelig. Det er først 140% af værdien fra ca 20'000 kr og opefter, og af de første ca 10'000 kr er værdien afgiftsfri.

    Skud fra hoften +/- 8000 vil jeg sige 21'000 ialt for at få plader på 800eren og 18000 på nexusen.

    Men det ér mere eller mindre raketvidenskab at præcisere estimater.
    Vil sige enten er du typen der har pengene og bare skal ha det du vil ha, og så er det bare go for it. Eller også kan du ligeså godt finde ud af fra starten hvordan du beregner et overslag du selv kan sige god for så du ved hvad du går ind til og om det er økonomisk forsvarligt.

    Husk også at påregne transportomkostninger fra udlandet, det er ikke altid lige billigt


  • #3   6. feb 2023 #1
    Yamaha er for dyr og Honda er ikke pæn.
    Og så er der ikke nogle til salg af dem.

    #2
    Jeg vil op i ccm.
    125 ccm er fortid for mit vedkommende.
    Der bliver nok en gang til sommer, at jeg får lokket konen med på en kør selv ferie til Frankrig eller Italien.
    Inden da, der får jeg fastsat en afgift via quickimport eller lign.


Kommentér på:
Cirka afgift på Maxi-Scooter

Annonce