{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Stefan Noer
Stefan Noer
Tilmeldt:
17. jan 2018
Følgere: 11 Emner: 10 Svar: 28

Yamaha Virago XV 1000 1987 kører ikke optimalt {{forumTopicSubject}}

Halløjsa,

Som overskriften siger har jeg en Virago 1000 der bare ikke gider opføre sig som den skal. Problemet er, at den ikke kan stå i tomgang, og så er den mega ujævn ved 1000-3000 omdrejninger ( den virker til at være meget stabil ved højere omdrejninger). Jeg har haft karburatorerne af, de er blevet ultralydsrenset, flyderhøjden indstillet korrekt, alle dyser og dyserør er renset, membraner er uden huller, og fungerer også som de skal. Der er også blevet sprøjtet dieselstart rundt om indsugningsgummi, for at se, om den trak falsk luft ind, hvilket den ikke gjorde.

Jeg ville så i dag indstille blandingsskruen, samt synkronisere karburatorerne, for at se om det ville løse problemet. Jeg kunne se med måleur, at karburatorne var stort set synkroniseret.
Jeg gik derefter til at indstille blandingsskruen.
For at gøre det nemmere at høre ændring i tomgang, kørte jeg den kun på en cylinder af gangen. Det er så her jeg undrer mig, for der kunne jeg skrue blandingsskruen helt ind, mens den stadig kunne køre på den ene cylinder. Det burde jo alt andet lige være for magert, i og med at det bliver en mere mager blanding, jo mere man skruer den ind.

Kan det være det der er skyld i problemet? At nogle før måske har skruet blandingsskruen for hårdt ind, så den er blevet ødelagt, hvilket gør det umuligt at indstille, eller ville det ikke kunne forudsagde de problemer jeg beskriver?

Jeg kunne desværre ikke få blandingsskruerne ud, da jeg havde karburatorene adskilt, da blandingsskruen bliver ekstrem stram, når den er skruet ca. halvvejs ud, men bliver jo nok nødt til at prøve igen...

Det skal også lige siges, at tændrørene er sorte, så har hele tiden haft en ide om, at den får for meget at leve af


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha Virago XV 1000 1987 kører ikke optimalt
  • #1   17. feb 2023 Der kan jo være, at du har knaldet tændrørene af når de er sorte grundet for fed blanding.
    Jeg ville prøve med nye rør.
    smiley


  • #2   17. feb 2023 #1 den gnister fint på begge tændrør. Hvis den havde knaldet tændrør burde den vel heller ikke kunne køre, og da slet ikke kun på 1 cylinder smiley

  • #3   18. feb 2023 Du er nødt til at have de blandingsskruer ud så du kan rense det hele og rigtigt... De sidder måske i en gang "kalk" som jeg kalder det (aflejringer fra gammel benzin)

    Du har næsten selv svaret på problemet, da den ikke kan gå i tomgang. Tomgangs-systemet og køre-modus er to forskellige ting på en karburator. Ultralyd som jeg selv har adgang til er godt men har dog oplevet at der alligevel var "noget" og komme efter et sted.

    Jeg tager altid en alm. 220 volt ledning og skræller 10-15cm, så tager jeg 1 tråd derfra og køre igennnem alle hullerne. Det kan ikke ødelægge noget men du er sikker på det er rent når tråden kigger ud i den anden ende uden problemer


Kommentér på:
Yamaha Virago XV 1000 1987 kører ikke optimalt

Annonce