{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Kristian .
Kristian .
Tilmeldt:
12. maj 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Yamaha MT-09 Gen. 2/3 {{forumTopicSubject}}

Hej mc-ister,

Så står den nye sæson snart klar til start, og derved skal der, for mit vedkommende, byttes ud i garagen.

Jeg har de sidste 3 sæsoner kørt på en Honda CB600 Hornet, og er nu klar (og erfaren?) nok til at prøve kræfter med noget nyere.

Jeg har set mig varm på Yamaha-s MT-09 model, både gen. 2 og 3.
Jeg har været ude og prøvekøre en Gen. 2, i små 10-15 minutter og kunne med det samme mærke, at det er en helt anden cykel end min nuværende CB600.

Men er der noget at "hente" fra at Gen. 2 til en 3'er? Jeg er klar over, at der selvfølgelig er kommet nogle opgraderinger såsom info-skærm, Quickshifter op/ned.

Er det værd at bruge de ekstra penge, og tiden på at prøvekøre en gen. 3? Jeg tænker rent motormæssigt er forskellen ikke den store, pånær de få ekstra heste.

Har vi nogle på linjen, som har erfaringer med begge modeller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha MT-09 Gen. 2/3
  • #1   21. feb 2023 Motoren er også blevet opgraderet med flere kubik og cyklen er vistnok blevet lidt lettere i gen 3. Den seneste version har fået meget ros pånær bagdæmperen, men affjedring har altid været billigt på mt cyklerne, sp-modellerne undtaget smiley

  • #2   24. feb 2023 Intet at hente--Har kørt begge---Billigere møgdele på gen3 -- Køb gen 2 efter Du har hørt motor går perfekt ved kold opstart i 5 min... evt. køre den 500 meter ud og hjem....

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #3   25. feb 2023 Der er en kæmpe forskel på gen 2 og 3,
    al højfarts woble er væk, mere stabil, og den styrer meget bedre/friskere,
    motoren summer bedre/finere og er meget stærkere især momentet,
    gearkassen kører bedre både udveksling og støjmæssigt,
    og så har den både op og ned quickshift,
    og jeg ved hvad jeg taler om, har nu nr. 5 09er,
    og 21er modellen er så langt den bedste


Kommentér på:
Yamaha MT-09 Gen. 2/3

Annonce