{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

Martin H
Martin H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Afgift på baneracer {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen...

Jeg har hørt der skulle havde været kommet nye regler omkring afgift på motorcykler der ikk har været inregistreret!

Hvis amn har en cykel fra fx. 1998 der har kørt baneræs og aldrig været indreg. kan man så ikke få lov og betale afgift på den?

Og hvis man ikke kan, er det så muligt og få plader på i sverige også bagefter tage den til DK og betale afgift...

Eller er det helt umuligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift på baneracer
  • #1   14. apr 2008 Jeg mener at hvis den ikke har været indreg. i importlandet, kan den ikke indreg i et andet EU land. Men jeg er ikke sikkert på om det gælder en cykel der er så gammel. Jeg synes at kunne huske noget med en 3 års regel gældende fra 2007 og 3 år tilbage.

Thomas (der ikke er 100% på sine udtalelser)

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    apr 2008

#2   14. apr 2008 Den har kørt på bane men er bygget om til vej... og hvis den skal sælges så skal der jo plader på...

• #3   14. apr 2008 Det er jo den forkerte vej du bygger.....Jeg ville aldrig eje en gade cykel der har levet sit liv på en bane. ALDRIG

Den har jo fået bundgas på en næsten kold motor fra fødslen,

• #4   14. apr 2008 Hvis den aldrig har været indregistreret i et EU land kan du ikke få plade på den. Den skal opfylde Euro-3 normen for at få plade på.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    apr 2008

#5   14. apr 2008 Og hvad kræver det for at få den til og opfylde de krav? (euro-3 normen)

• #6   14. apr 2008 Ifølge Færdselsstyrelsens Vejledning om syn af køretøjer, kapitel 14 side 20, kan din motorcykel synes efter den forenklede paraksis for brugt importerede køertøjer, hvis den er købt i Danmark. Det fremgår af Vejledningen, at brugte køretøjer, der er indført som nye til Danmark, men som aldrig har været registreret, kan godkendes efter den forenklede praksis.
    Du kan finde Vejledningen på Færdselsstyrelsens hjemmside: www.fstyr.dk under regler om køretøjer.

• #7   14. apr 2008 Martin: Det kan den ikke, for der ligger med garanti en typegodkendelse på den hvori dens emmision er klarlagt. Du kan ikke få en enkelt MC godkendt.

• #8   15. apr 2008 Er den indført som nyt køretøj i Danmark f.eks i 98, så skal den overholde de krav der var gældende i 98. Skal dokumenteres! Er den indført fra andet land, f.eks. Tyskland, skal den overholde EURO3.

Kommentér på:
Afgift på baneracer

Annonce