1.938 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Øv så blev man blitzet!! :( Øv så blev man blitzet!! :(

Kørte hjem fra studiet i mine egne tanker, da jeg blev blitzet fra en varevog inde i siden, pis!! Kunne sku godt have undværet det! Så bliver det spændede at se, hvor meget jeg må hoste op med! Kørte lidt over 70 i en 60km/t zone, så det er nok bare standard takst!

Men læste inde på politiets hjemmeside: "
Alle, der overskrider hastighedsgrænserne, bliver fotograferet, og kan fotoet anvendes, får føreren en bøde."

Jeg havde mit mørktonede visir på, så fotoet kan vel ikke bruges, eller er de ligeglade med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv så blev man blitzet!! :(
  • #1   14. apr 2008 DET VAR IKKE DIG DER KØRTE den er jo til salg

• #2   14. apr 2008 Der kommer ingen bøde til dig:-)

• #3   14. apr 2008 lytter lige med

• #4   14. apr 2008 tror du slipper helt...heldigt der ikke er nummer plade foran på en mc....de får lidt svært ved at se hvor de skal sende bøden hen .
    medmindre sogne fogens knægte kender dig og din mc i forvejen

• #5   14. apr 2008 og så køre du suk så blitsen kan ikke nå at fange dig

• #6   14. apr 2008 Ja, det var en mulig køber der var ude på en prøvetur....

Men jeg har kun hans navn....Hr betjent......ikke hans adresse. Desværre

• #7   14. apr 2008 Hehe, ja det tænkte jeg faktisk også på at man kunne sige! smiley Men hvis de kun tager billeder forfra så bliver det lidt svært! Men troede faktisk de tog både forfra og bagfra!

• #8   14. apr 2008 Giver 500 kr i bøden alligevel, det med at sige du ikke har skrevet kørekorts nummer ned osv. Men tvivler på du får en da du har sort visir. Men hvis de har taget et billede bagfra, så får du måske en. Men det er kun nogle få fotovogne der kan det.

• #9   14. apr 2008 De skal manuelt koble "bag"-kameraet til og det når de ikke altid.

• #10   14. apr 2008 ja thomas så osse kun lige at han havde et kørekort så alt var i den fineste orden .........haha...var osse ude at prøve en bil sammen med en kammi,,, da vi kom med fuld gas rundt i et sving da holdt fotovognen....kørte tilbage med bilen og sagde tak for turen ...men hanville gerne have bilen så han sendt konen ud et stykke tid senere .. hvor forhandleren skurte om det var hendes kærste der havde kørt i bilen... svarede hun jeg har ingen kæreste ,,, når ok sagde han for jeg har lige fået en kæmpe fart bøde..

• #11   14. apr 2008 Ellers må jeg tage cyklen (uden motor) tilbage og banke på og spørge den flinke politimand om han kan filme ud af forruden! smiley

• #12   14. apr 2008 de sidder osse med en kikkert så de kan læse nr plade bag på

• #13   14. apr 2008 sort visir eller ej! Der kommer billede af dit ansigt!! Har en kammerat der lige har prøvet det..

• #14   14. apr 2008 Rasmus G de kan da ikke tage billede igennem et helt mørkt visir...

og nogle fotovogne har altså video kamera som filmer ud af forruden så... tror nok du får en alligevel.

Men giv da lyd fra dig når du ved det.

• #15   14. apr 2008 er reglerne ikke blevet lavet sådan, at hvis ansigtet af føren ikke kan ses er det ejeren af køretøjet, der står med ansvaret.... alt afhængig om de får aflæst pladen selvfølgelig... har hørt at mange vogne har et videokamera i forruden der filmer konstant

• #16   14. apr 2008 Under alle omstændigheder, så lader det da til at jeg kan få halveret bøden! På politiets hjemmeside står der:
    "Hvis din årsindtægt på gerningstidspunktet (2007) ikke overstiger 133.200 kr. (før skat), og du kan dokumentere dette, kan bøden nedsættes til det halve - dog minimum 300 kr."
    Så er der måske alligevel nogle fordele ved at være studerende...

• #17   14. apr 2008 Haha det er rent fantomas det her. James bond og CIA, go home, her har vi røngtencamera der kan tage billeder igennem sort visir og hjelm og hele lortet smiley Der går så mange historier om en der kender en der har prøvet det ene og det andet. Så lasse, det kunne være fedt hvis du fulgte op på det og lavede en tråd med de rigtige facs, hvis du altså hører noget.

• #18   14. apr 2008 Jeps, skal nok følge op! Så får vi både svar på om de kan tage billeder gennem mørkt visir, om de filmer ud gennem forruden og hvis jeg får bøden, om den er til at nedsætte, hvis man er fattig studenrende!
    Hvad man ikke gør for brugerne på MCG! smiley

• #19   14. apr 2008 LOL.. PÅ foreningens vejne, af hjertet tak ! smiley

• #20   14. apr 2008 Blev blitzet sidste år i en by med 60-70km/t, og hørte aldrig noget. Vidst et par betjente der havde gang i kaffe drikningen istedet for at tænde kameraet i forruden xD

• #21   14. apr 2008 Du behøver ikke at søge længere end her ¨på mcg for at finde ud af at de fotografere dit ansigt med sort visir foran.

• #22   14. apr 2008 Kommer den så betal og lær af din fejl smiley Ingen grund til at bruge skattepenge på at nægte noget man har gjort.
    Kommer den ikke så vær glad. smiley
    Der er stor chance for at den ikke kommer! smiley Så tag det roligt smiley Har fået blitzen 3 gange, ingen bøde endnu.. 7-9-13

• #23   14. apr 2008 Sidste år blev en endnu ukendt person blitzet på min cykel i byområde med ca 130 km/t - det er sådan ca 4 sek. efter grønt lys.
    Har aldrig hørt noget.

• #24   14. apr 2008 Er ret sikker på hvis du tjener under 130kilo om året(i hvert fald ikke mindre) så kan du få bøden ned på det halve, dog min 300kr. Kan ikke huske om grænsen går ved 130 eller 150kilo, men det er vidst deromkring

• #25   14. apr 2008 @ Andreas J, det er han vist opmærksom på smiley

• #26   14. apr 2008 Sebastian du kører da ikke for stærkt gør du?

• #27   14. apr 2008 ahhh Seb den holder sku ikke! Det er bare med at benægte!!! smiley Hvis skatteborgerne er utilfredse med spildte mandetimer ved politiet i sådan en sag, så må man jo stemme på nogle politikere der er villige til at indføre bøde til ejeren af køretøjet i stedet for føreren. I Holland fotograferer de alle fartsyndere bagfra og sender regningen til ejeren. Så er det ejerens problem at kradse pengene ind..... Sådan kunne det jo også være i DK?? (Men er det heldigvis ikke smiley

Til Lasse:
    1. De kan sagtens fotografere gennem det sorte visir.
    2. Som flere andre har foreslået, så bare benægt hvis de kontakter dig. Man kan jo ikke bevise det er dig med fullface hjelm på..... Men uanset hvad så får du en bøde på 500kr for ikke at oplyse hvem der førte køretøjet. Jeg vil tro at båden for din overskridelse vil ligge på 500-1000kr, men er ikke helt sikker... Jeg får nemlig ikke sådan nogle fartbøder.... smiley

• #28   14. apr 2008 Andreas.... Der er sku da ikke nogen der tjener under 130k om året i dagens Danmark eller??? Håber jeg sku ikke for dem....

• #29   14. apr 2008 Mr. t, den med de 130k er vidst tænkt på til studerende.. tjener langt fra det.. har kun min su faktisk..

• #30   14. apr 2008 Tja.. ka kun sige at jeg nu 3 gange er blevet blitset på vej hjem ad søborg hovedgade og har intet hørt eller set så medmindre politimanden i bilen er ekstremt flink, så sker der nok ikke noget. Tror også at det handler lidt om hvorvidt det er direkte uforsvarlig kørsel eller om det er en "mindre" forseelse før de gide at skulle bøvle med det.

BC

• #31   14. apr 2008 Hmm, jo jeg gør i hvert fald!! Til din olysning må man maks tjene 75k før skat som studerende på SU!! Mega fesent! Der er en grund til at jeg har en brugt gs'er!! smiley Det er helt sikkert at jeg ikke ville have den, hvis jeg havde noget mere mønt!

• #32   14. apr 2008 Se billedet på min profil - det er taget hvor jeg kører med den hjelm med spejlvisiret der også er derinde..
    smiley

• #33   14. apr 2008 Haha bokaj. billedet ligner meget god dit profilbillede (gul smiley)
    Nej, det kan da godt være at de kan blitze igennem et mørkt visir, men jeg tror ikke engang ens mor ville kunne genkende en på sådan et billede.

• #34   14. apr 2008 Lasse er det rigtigt det med de 75k? det vidste jeg sq ikke. Hvad sker der så hvis man tjener over de 75k? får man så ikke SU?

• #35   14. apr 2008 De er endda så flinke at du får lov at betale tilbage med 7% rentetilæg...

Juhuuu lad os sætte de studerende i gæld, tvinge dem til at tage SU-lån, bruge kassekreditten, få stress af kreditorerne og derfor ende med at droppe ud af studiet og stå med en kæpegæld...

så begynder de at drikke og bliver alkoholikere og en del af de svageste i samfundet osv... det er en ond cirkel ...

smiley

• #36   14. apr 2008 That's Denmark.. forstår heller ikke helt alle de regler der er sat op, ligesom at man som student får lagt et vis antal % til sit gennemsnit hvis man starter på en videregående udd. inden for et år(mener jeg det er), men hvad er ideen med det når det viser sig at dem der tager et fri år har større chance for at klare sig gennem et videre studie??

• #37   14. apr 2008 Øv...

• #38   14. apr 2008 Ej hvor skidt man, og jeg ved jeg tjener mere næste år med min SU :S. men okay jeg får mindste SU på 1108 kr, men der er vel nogle smuthuller hehe.

Kommentér på:
Øv så blev man blitzet!! :(

Annonce