{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på gxsr
  • #1   18. mar 2023 En GSXR fra den årgang kan sagtens registreres herhjemme. Er det en du har importeret? I så fald skal den først til toldsyn, så skal du betale afgift og så kan den indregistreres

  • Lars G
    Lars G Tilmeldt:
    mar 2023

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #2   18. mar 2023 De lavede jo en regel om at dem som ikke var registreret inden en dato dengang laves om bagefter. Den er købt kun til baneræs i sin tid af en bekendt. Købte den så og havde ikke mulighed for at få gjort noget ved det dengang

  • #3   18. mar 2023 Ahh. Hvis den aldrig har været indregistreret i et eu land bliver det en svær opgave

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   18. mar 2023 #3 - Slet ikke. Den findes allerede på det danske marked, så man beder bare Suzuki om en kopi af typegodkendelsen, eller genbruger fra en anden dansk indregistreret cykel.

    Det som Magacin skrev om det i en af deres artikler, er løgn - som så meget andet sludder de skrev dengang.


  • #5   19. mar 2023 @Sajmon: Er du sikker?

    I følge fstyr er det den første indregistrering af MC'en der tæller. Dvs i det her tilfælde hvor den aldrig har været indregistreret før (heller ikke i et andet land), så skal den opfylde gældende lovgivning ved 1. indregistrering.

    Omvendt står der en masse i 14.05.7 i "vejledning om syn af køretøjer" som indikerer at man godt kan få indskrevet fabrikationsåret hvis dette kan dokumenteres og der ellers er tale om et brugt køretøj...


  • Lars G
    Lars G Tilmeldt:
    mar 2023

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #6   19. mar 2023 Jeg hører nemlig også en masse forskelligt og derfor jeg var nysgerrig. Men har en bekendt i Sverige og havde tænkt at han overtog den og fik registreret den og så købte den tilbage. Om det var en mulighed

  • #7   19. mar 2023 Så længe det er en helt gængs model, så kan den altså sagtens indregistreres som Sajmon også fortæller.
    Magacin har gennem tiden udbredt uendelige mængder af vomitus.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   19. mar 2023 #5 - 100% sikker.

    En 1998 MC skal overholde kravene for en 1998 MC.

    Min 2013 KTM er toldsynet og den skulle bare overholde 2013 kravene.


  • #9   19. mar 2023 Der var da også for få år siden en del cykler der skulle indregistreres før en bestemt dato, da de ellers ikke kunne blive det på grund af nye forureningsregler. Men det har måske ikke noget at gøre med denne sag?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   19. mar 2023 #9 - Det var netop det som Magacin løj om. Det passede ikke hvad de skrev.

  • #11   19. mar 2023 Der var da flere forhandlere der fik indregistreret før datoen, selv om cyklerne ikke var solgt.
    Du mener så ikke det havde været nødvendig?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   19. mar 2023 #11 - Logisk set, var det jo ikke nødvendigt hvis man stadig kan indregistrere cykler fra 2013 eller 1998.

    Så mit gæt er nej...


  • #13   20. mar 2023 Jeg tror du tager fejl Sajmon.
    Jeg købte selv vel nok den sidste nye Geely Grand Puma i DK.
    Jeg husker ikke prisen på hvad den skulle have kostet, men den blev købt for 6000,-. Forhandleren sagde, at hvis ikke den blev indregistreret inden 31. december, kunne han smide den i jerncontaineren. Den kunne vel nok også have været brugt til reservedel. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   20. mar 2023 Hvis jeg tog fejl, ville man ikke kunne indregistrere brugte MC'er som aldrig har haft plade på i et EU land.

    Min KTM f.eks... Nu er toldsynet så udløbet, men der var ingen papirer eller tidligere registrering. De krævede bare at mærkepladen var læselig og en original salgskvittering, som jeg har. Afgift vurdering lige over 21.000 og hvis jeg gad betale det, kunne jeg have haft pladen næste dag.


  • #15   20. mar 2023 Det Geelyen ville falde på, var at den ikke opfyldte nye forureningsregler gældende fra nytår.
    Jeg har også hørt forlydender om, at folk har købt en helt ny overgemt cykel som ikke mere kan indregistreres, da den skal overholde de regler der gælder i dag.
    Importerer man en cykel til EU, skal den opfylde de gældende regler i EU. Ellers får man den ikke registreret.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   20. mar 2023 Det er det jeg har gjort, sådan rent praktisk. Min skal kun leve op til 2013 kravene.

    Hans GSXR skal leve op til 1998 kravene. Der er masser af eksempler på cykler som bliver afgiftet på den måde, så jeg undrer mig over det du skriver... smiley

    Jeg har læst det flere steder, men det virker ikke som om det er et problem at få plade på den slags cykler. Så sent som i September måned, fik en makker afgifter sin HD fra 60'erne uden problem. Importeret fra USA 2 mdr forinden i papkasser...


  • #17   20. mar 2023 Jeg kender et ret nyt eksempel. Noraly fra https://www.itchyboots.com/ købte i Indien en ny Royal Enfield Himalayan, som hun kørte hjem til Holland, hvor hun ville have den omregistreret til hollandske plader.
    Det kunne ikke lade sig gøre, så hun gav den i bytte for en ny og den gamle står nu i en udstilling i Holland
    PS: Noraly er ret interessant at følge på Youtube. Hun er i gang med 7. sæson og kører i øjeblikket i Nordafrika.


  • Jens M
    Jens M Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 5
    #18   22. mar 2023 Du skal bare være OBS på at hvis din bekendte indregistrer den i Sverige så kommer der nok til at stå 2023 som første reg... og det går skat efter hvis du så henter den hjem igen

  • #19   22. mar 2023 Det kan du godt. ( efter min overbevisning) Den skal bare være brugt. Alså have kørt mere end 2400 km, mener jeg det er. Man kan ikke nyregistrere en gammel euronorm. Derfor skal du bruge typegodkendelsen, som nævnt tidligere. Men derfor kan det godt være udfordrende alligevel. smiley Jeg fik registreret en rgv der havde kørt et par km( læs 2400) . Da jeg havde betalt afgiften og gik over til det andet skrivebord for at få nummerpladen, kunne det ikke lade sig gøre, hvis ikke jeg afleverede den gamle registreringsattest!?? Jeg blev stående en halv times tid indtil en chef tvang hende til at udlevere plader. Det er muligvis meget nemmere nu hvor der er frie nummerpladekontorer. God fornøjelse.

  • #20   30. mar 2023 Forvent at den ikke går.
    Det er præcis som der skrives i #13
    Det er også hovedårsagen til at man ikke bare kunne købe en fandens masse PGO Hot 50 - 2 takt og bare gemme dem, for at indregistrere dem senere.
    Du rammer ind i problemer med euronormen og jeg tænker også man rammer ind i problemer med manglende ABS, da den jo er fra før 2012.

    #0
    Giv det da et skud, hvis du synes at sådan en gammel betonklods med firkantet plastik, er fed at køre på. Medmindre at det er fordi du allerede ejer den...
    Men så sælg den som en banecykel og køb noget nyere.


  • #21   30. mar 2023 #20: hvis det er en 750’er der er tale om, så kan man ikke ligefrem kalden den for en betonklods

Kommentér på:
Afgift på gxsr

Annonce