{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Sport eller street? {{forumTopicSubject}}

Godaften/nat/morgen til jer,

Jeg har igen igen kigget rundt på markedet, og er kommet en smule nærmere på en motorcykel. Dog står jeg i et dilemma, da jeg skal vælge mellem en racer cykel, og en street cykel. Da jeg var i gang med at tage kortet til A1, kunne jeg tydeligt mærke vinden ved 70-80km/t på de små cykler. Men de er jo også nærmest pitbikes. Her kommer så spørgsmålet. Hvor meget forskel gør kåben på en racer ift. vind? Jeg har ikke A2 kortet i hus, og der går lidt tid før jeg kan få den, så test kørsel er ikke pt. en mulighed. Nu er jeg en højere gut (ca. 191cm), så kåben på en racer ville aldrig kunne beskytte 100%, men hvor tydeligt kan vindforskellen mærkes på de to typer?

Jeg kommer selvfølgelig til at prøve de forskellige modeller inden et køb. Jeg er blot interesseret i jeres viden på området, da de fleste herinde har haft diverse typer af mc'er. I må også gerne komme med jeres holdning til, hvilken en af de to typer I ville vælge.

Fortsat god nat/morgen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sport eller street?
  • #1   5. apr 2023 Sportcykler er lave og kåben giver ikke ret meget beskyttelse når man sidder oprejst, den er lavet til man ligger hen over tanken, det der hjælper er at man sidder meget foroverbøjet.
    Du vænner dig til vinden, og når du kører hurtigere cykler er vind en god ting, for det sørger for, at man ikke kommer til at køre aaalt for stærkt.
    Hvis vinden ved 80km/t generer dig, har du muligvis for løst tøj på smiley
    Hvis du vil sidde komfortabelt og have mindre vind, så kig på sportstourer i stedet smiley


  • #2   5. apr 2023 #1 Stillingen må da alligevel have en eller anden effekt. Synes jeg hører en del folk på youtube sige, at de kan mærke en stor forskel ift. vind, når de testkører almindelige street cykler ift. deres racer.
    Men du har ret i, at det var en ok stor jakke jeg havde på. Skal nok ud og købe en, der sidder tættere.

    Sporttourer skal det ikke være. Ikke for at kritisere nogens cykler, men jeg synes de ser noget dorske ud. Jeg er fast besluttet på de to der er nævnt.


  • #3   5. apr 2023 Vent til du har kortet og kom ud og prøv dig frem! Jo, på en "street" er der en del vind ved motorvejshastighed, og jeg gider da heller ikke længere stræk på motorvejen - ikke at jeg tror jeg gad det på andre cykler dog.

    Til bykørsel og små snævre veje er jeg super glad for kørestillingen på min, og der er masser af sjov sådan nogenlunde i nærheden af hvad man må - så længe vejen snor sig.


  • #4   5. apr 2023 #2 netop, foroverbøjet kørestilling hjælper en del på at man ikke bliver presset så meget af vinden, langt mere end den forholdsvis lille skærm der er på sportcykler.
    Og jeg forstår så udmærket godt, at nye motorcyklist synes at sportcykler ser fede ud, det er de fleste drevet af i starten. Men de fleste finder hurtigt ud af at komforten ikke er i højsædet. Nu er du sikkert en ung og frisk fyr, og jeg er ved at være en ældre tosse. Og jeg startede også på en sportscykel, netop fordi de ser sexede ud smiley bare husk på, man kommer til at køre for hurtigt på dem meget nemt smiley
    Jeg kan anbefale at hvis du køber en sportscykel, at du får den på bane og prøver hvad den virkelig kan, det var for mig, der det gik op for mig, at man ikke kan bruge sportcykler med mange kræfter på gaden smiley
    Jeg har tilgængæld fundet, at sportcykler med ikke ret mange kræfter er meget sjovere, jeg har en gsxr 250 og en zxr400 på plader, og de er begge rigtig sjove og man kommer ikke til at køre 180 uden man opdager det smiley


  • #5   5. apr 2023 På langt de fleste cykler med kåbe kommer der turbulens hen over kåbeglasset.
    Det larmer af helvede til i hjelmen.
    Hvis man ligger sig ned over tanken er man selvfølgelig i læ, men sådan kører ingen.
    Man sidder som man nu sidder og så larmet det.
    På en nøgen/street cykel sidder du i "ren" vind omkring hjelmen, og støjniveauet er væsentlig lavere.


  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 110
    #6   5. apr 2023 Op til 80km/t føler jeg selv ikke den store forskel den store forskel. Skal man køre meget på motorvej er kåbe eller vindskærm måske rart at have. Savner den virkelig først ved 140. Henover 200 er det lidt mere presset. Men så hurtigt kører man jo ikke på vejen alligevel.

    Der er også det ved det at man generelt ligger forover på en sportscykel. Men det er også i min verden på bekostning af komfort.

    Nu findes der jo også masser af mere gadevenlige cykler med en mindre aggressiv kørestilling der har kåbe.


  • #7   5. apr 2023 Racer hvis du skal kører race. Og street hvis du primært skal transporterer dig selv ved hastigheder hvor du stadig har et kørekort efter et møde med Vlado smiley
    Man kan sagtens få en street cykel med nydelig kåbe uden det ligner en færge.

    Hvad for en “racer” har du i kikkerten til en A2 kort ?? Jeg har svært ved at komme i tanke om nogen som ikke ligner en lille knallert .


  • #8   5. apr 2023 #7 jeg har lige købt en zxr400, den er super fed og ligner en rigtig sportscykel smiley

  • #9   5. apr 2023 Bevares Andreas. Hvis det er racerlook ano 1990 man går efter smiley
    Alene det faktum at den har karburator gør min bue udenom er stor smiley


  • #10   5. apr 2023 #9 fair nok, den jeg har købt er malet sølv metallic, jeg synes nu den ser rimelig neutral ud.. Du kan jo kukke den i mine gallerier smiley
    Jeg ved ikke om du stadig ejer alle de cykler du har gallerier af, men din gsxr stinker da af 90'er smiley


  • #11   5. apr 2023 #10
    smiley Den 1992 gixxer havde jeg ikke råd til i 1992. Måtte eje den , men da jeg købte den i 2007 var den jo forlængst forældet, solgte den i 2012. Det var med sikkerhed den sidste mc jeg ejede uden sprøjt, og lur mig om ikke det også var den sidste mc med 20 år på bagen der fik fast opholdstilladelse i min garage smiley


  • #12   5. apr 2023 #11 samme årsag til jeg købte ZXR400 og GSXR 250. jeg måtte bare eje et eksemplar inden de allesammen forsvinder smiley det sagt, så er det meget nemmere med indsprøjtning, og jeg har da også en stribe cykler der er mere moderne smiley

  • #13   6. apr 2023 #7 Racer og racer... en SV650S. Stadig foroverbøjet stilling, dog ikke voldsomt.

  • #14   6. apr 2023 En sv650s er ikke race. Det er en super allround street mc . Med en fin kørestilling, hvis du finder et velholdt eksemplar bliver du glad for den smiley

  • #15   6. apr 2023 #14 Opslaget havde mest fokus på sidestillinger og kåber ift. vind. Det var måske ikke tydeliggjort nok. Det jeg mente var, at SV'eren har en mere "aggressiv" sidestilling (dog ikke nær en ægte racer), og er dermed mere ovre i sports-genren end street-genren. Altså når det kommer til stillingen. Men nej, race er det slet ikke.

Kommentér på:
Sport eller street?

Annonce