{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Bagdæk blokeret {{forumTopicSubject}}

Hej er der er en der har et bud på hvad der kan være galt .
Jeg har lige fået min Ducati monster tilbage fra rep.jeg er ude og kører en lille tur da den begynder at løbe benzin ud af overløberen jeg kører hjemad, da jeg næsten er hjemme vil den ikke tage fat når jeg gasser op så bremser ned i fart og ligepludselig bloker baghjulet og jeg må slæbe mc ind til siden da der er gået 20 min kan den trille igen.
Nogle ideer ??
Tak på for hånd ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagdæk blokeret
  • #1   2. maj 2023 Det lyder som om at der er for lidt frigang i bremsepedalen til baghjulet. Hvis der ikke er nok frigang, så vil klodserne slæbe på skiven efter et par opbremsninger, og både klodser/skive vil dermed blive yderligere varme og udvide sig. Til sidst er friktionen for stor til at hjulet kan køre rundt...

  • #2   2. maj 2023 Jeg ville se om baghjulet står lige. Hvis det sidder skævt eller løst kan du også opleve drillerier fra bremsen.

  • #3   2. maj 2023 Jeg ville da få den tilbage til værkstedet og sige FY!!
    Har du ikke vejhjælp på?? Selvom du er nået hjem skal de transportere den derfra til værkstedet.
    Når de har fixet det, må i sammen genopbygge din tillid til dem smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #4   3. maj 2023 Der er 1000 mulige forklaringer. Vi ved ikke præcist hvad der er lavet på cyklen, så vi kan kun gætte.

    En mulighed: Der er fyldt for meget bremsevæske på bagbremsen.

    Når man så presser stemplet retur og monterer nye klodser, slæber de hele tiden og når bremserne koger, vil de blokere før eller siden.


  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 49
    #5   4. maj 2023 Hej Sebastian
    Som Sajmon skriver er der ud fra din sparsomme beskrivelse mange muligheder.
    Og som Henrik skriver, kan værkstedet have begået en fejl.
    Teoretisk set er der muligheden, at et stempel i motoren kortvarigt har brændt sig fast til cylindervæggen. På moderne motorcykel en sjælden fejl, men det kan ske, når varmeudviklingen af en eller anden grund er for høj (det med benzinoverløb).
    Hvis der er tale om en sådan årsag kan der være alvorlig skade på stempel og cylinder.

    Håber du vil lægge et notat, når fejlen er fundet.
    vh
    Poul


Kommentér på:
Bagdæk blokeret

Annonce