{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Markeringslygter
  • #1   14. maj 2023 Det må du ikke. Det kostede mig engang 1.000,-.

    Som betjenten sagde, så var jeg ikke bred nok til at have sidemarkeringslys.


  • #2   14. maj 2023 Gullif
    Hmm nu kender jeg godtnok ik reglerene for Mc på det punkt
    MEN på bil så er der kun krav om at bilen skal være Min 180cm bred for du må sætte markerings lys foran og bag på
    (og mener det er over 210cm bred så skal der være markerings lys foran)
    sidemarkernigs lys der er vist kun et krav hvis bilen er over 6m lang eller sådan noget,
    men man kan så montere det der hedder ikke påbudte sidemarkerings lys hvor de så ik er underlagt samme krav om placering/synlighed som de påbudte,
    men der er ik noget krav om bilen skal have en hvis brede for do må montere sidemarkerings lygter,
    der er som sagt kun med markerings lygter foran og bag på,
    men som sagt så ved jeg ik om reglerne er anderledes på en Mc eller om Betjenten der stoppet dig to fejl af krav for sidemarkerings lygter og markerings lygter for og bag


  • #3   14. maj 2023 #2

    Jeg skal ikke kloge mig på det smiley jeg kunne kun konstatere at det blev en dyr køretur dengang.


  • #4   14. maj 2023 6.03.031 To-hjulet motorcykel

    (1) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med

    a) en eller to positionslygter,

    b) en eller to baglygter, og

    c) en eller flere nummerpladelygter.

    (2) To-hjulet motorcykel kan være forsynet med:

    a) En eller to tågebaglygter.

    b) Sidemarkeringslygter.


    Når jeg læser 6.03.004, beskrivelsen af markeringslygter, og afsnittet om kørelys 6.12.002 og 6.12.030 ser jeg ikke noget til hinder for det sku ku lade sig gøre.
    Uanset om du tænker det som sidemarkeringslygter eller ekstra fremadrettet kørelys

    https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2012/247


Kommentér på:
Markeringslygter

Annonce