{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Afgift {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal til at erhverve mig min første motorcykel. Når jeg kigger rundt på nettet er langt de fleste med afgift. Men hvor meget ligger sådan en afgift normalt på for en brugt cykel til omkring de 20? Og er det kun indregistreringsafgift?
Mvh Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   16. maj 2023 Altså... Der skal være betalt afgift hvis den skal køre på offentlig vej - ellers er der ingen nummerplade på den.

    Skal den kun køre på lukket bane, slipper du for det - og så er der heller ingen grund til at tage et kørekort...

    En brugt cykel til 20 koster.... Det bliver et gæt. Hvor langt er et stykke snor? smiley

    Mærke, model og årgang - så er det nemmere at sige hvad afgiften bliver, og det er registreringsafgift vi snakker om.


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 33
    #3   19. maj 2023 Glem alt om hvad andre har betalt for identiske køretøjer. Det er mest forhandlere, som har en række tricks oppe i ærmet.
    DU kommer til at betale mindst 67% i afgift af hvad den dyreste tilsvarende cykel står til hos en forhandler, uanset at forhandleren skal give garanti og har plads i prisen til at give rabat og/eller en god pris for indbytningscyklen.
    Det er hvad jeg har kunnet konstatere, når jeg har spurgt på afgift hos forskellige selvanmeldere på forskellige Passat GTE, som jeg overvejede at importere.


  • #4   19. maj 2023 Ahhh mmmennn, til trådstarter: er du ved at hoppe på den sammen som vi skrev om for ½ års tid siden:

    "Med afgit" betyder at du IKKE skal betale nogen afgift (den er nemlig betalt).
    "Uden afgift": Betyder at du SKAL betale afgift - hvis du vil bruge cyklen på offentlig vej.

    Så når der står "Med afgift" er afgiften 0 kr.
    Det er ikke helt logisk når man ikke ved det.


Kommentér på:
Afgift

Annonce