{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Bertil A
Bertil A
Online Tilmeldt:
29. nov 2008
Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108

Små offroadere ? {{forumTopicSubject}}

Hvad blev der af de små modeller, der er Honda CRF 300 og så er det vidst også det, eller hvad ?
Har haft 2 gamle yamaha’er i den genre og det er bare skide skægt, men konklusionen var at de var for gamle = svært at få reservedele og næsten lige så meget skrue tid som køretid, men mega sjov med sådan en lille let kørt knallert der kan køre alle steder næsten smiley

Mærkeligt i disse miljø tider at der ikke er flere små modeller der jo går langt på literen og er skånsomme over for ens kørekort osv..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små offroadere ?
  • #1   18. maj 2023 KTM 390 Adventure og Royal Enfield Himalayan er da også mulige.
    Jeg kører selv på Royal Enfield og det er skidesjovt at køre på TET ruter med den.
    https://transeurotrail.org/


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #2   18. maj 2023 Den Royal Enfield vejer over 200kg, det er ikke lige hvad jeg forbinder med en lille let håndterbar offroader smiley

  • #3   18. maj 2023 Evt hør west side racing ved roskilde ad hva de kan levere.
    Men generelt er danmark et u land hvad angår små mc. Nyt som brugt. Fordi reglerne ikke tillader unge at køre lille mc. Fordi danmark er det mest landbrugsintensive land i verden på delt førsteplads med bangladesh. Her er stort set ingen natur. Og der er kun planer om endnu færre naturområder.
    Så det er pænt op ad bakke for det segment af mc i dk

    Jeg ville evt tjekke på blocket.se for nye cross/enduro i skåne og mobile.de syd for grænsen.


  • #4   18. maj 2023 Der er masser af muligheder for at komme ud at køre på små grus og markveje i DK. Det er bare med at komme afsted.
    Nej, den vejer ikke over 200 kg. Den vejer 199 kg. smiley Men vægten alene siger ikke noget om kørbarhed. Den er supernem at håndtere da tyngdepunktet ligger lavt og så er den ikke så høj som mange andre offroadere.


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #5   18. maj 2023 KTM’en er cool nok ikke for tung selvom 390cc vel dårligt kan kaldes en lille mc ?….der er åbenbart noget om det, hverken Suzuki eller Yamaha har noget at byde på ?…Kawazaki har dog den der 125 D Tracker, jeg har ikke prøvet sådan en tror sgu den mangler lidt flere hk før den er sjov, trods alt smiley smiley

    Ideelt en ny 250cc på ca.120kg med en 20-25hk, men det har de åbenbart glemt i deres vildskab efter at lave de vildeste kæmpe racerjern ?…altså i 90 kunne man købe en ny Yamaha med de krav så de kunne sikkert gøre det endnu bedre i dag hvis de gad ? smiley


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #6   18. maj 2023 Eller der er så Hondaen der at vælge imellem og så er vi tilbage ved 1.indlæg smiley

  • #7   18. maj 2023 Jeg søgte lige på landsvägsregistrerad på blocket og så flere interessante bud. Bl.a. den her til 65k danske
    https://www.blocket.se/annons/ostergotland/beta_350_rr_fabriksny_hoj/104863857

    Der er 300 2taktere og 250ere m.v. også. Der skal så dog betales dansk gift oveni.
    Så det bliver ikke helt billigt at få dansk plade på dem.

    honda crf 250rx 2023 butiksny til 130k svenske.
    https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/honda_crf250rx_redmoto/98779455

    Bortset fra det er 80% the rider and only 20% the bike, så vil jeg mene der er en verden til forskel på en caferacer scrambler og en rigtig offroad cykel.
    Men kører man højst lidt grusvej og til nøds markvej indimellem, så er offroad jo egentlig ikke off road mere smiley og så er sådan en scrambler nok bedre selvom den vejer omtrent det dobbelte.


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #8   18. maj 2023 7# Præcis, og en offroader skal være alt andet end en fint følende hjemmelavet caféracer..det virker bare bedst uden man piller for meget ved det og hvis det er nyt må man vel for s…. kunne få stumper til det sådan nærmest med det samme ? smiley

  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #9   18. maj 2023 Retter lige min tråd så: Findes der andre nye offroadere i den klasse der kan hamle op med en Honda CRF 300 ? smiley

  • #10   18. maj 2023 CRF300RL RALLY står til 80.000,- i DK.

  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #11   18. maj 2023 Ja de er halvdyre, har dog også set dem til 70.000kr mener jeg smiley

    I gamle dage købte man sådan en hvis man ville billigt på arbejde, men sådan er det tydeligvis ikke mere smiley


  • #12   18. maj 2023 Jeg håber lidt at Voge 300 rally komme til dk. Den får gode anmeldelser på YouTube kanalerne og så har jeg hørt rygter om dk pris på 45000kr incl plader

  • #13   18. maj 2023 Hvis du ikke er kinaforskrækket, så er Voge et godt bud. Den sælges i det meste af Europa og skulle komme til Danmark. I Norge sælges 300 Rally til ca 37.000 DKK.
    https://www.vogescandinavia.com/our-dealers-engelsk/
    Jeg har en del billeder af den i mit album fra EICMA.
    https://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/udstillinger-og-messer/53794-eicma_milano_messe_2022
    Stumper til en kinacykel kan du bestille direkte fra Kina på aliexpress.,


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #14   18. maj 2023 Men det er jeg..altså Kina forskrækket smiley …og jeg forstår ikke det der Paris Dakar look på sådan en lille maskine, misforstået i min verden det er jo bare overflødige kilo ? smiley

  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 121
    #15   19. maj 2023 https://ajpnordic.eu/spr-240-enduro/
    AJP kan også noget, men prisen er desværre også høj


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #16   19. maj 2023 15: Dem havde jeg ikke set før, de ser spændende ud !

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #17   24. maj 2023 @11
    Næh, i gamle dage købte man en MZ 150 cc cykel, hvis man ville billigt på arbejde. Rannn-tan-tan--tan. smiley


  • #18   25. maj 2023 Hvis det skal være rigtig sjovt kan jeg anbefale en KTM freeride 350, lille, let og sjov smiley det er en hybrid imellem en trial og en enduro cykel

  • #19   6. jun 2023 Eller en BMW 310 til 70,000 kr den kører fint og det gør ikke så ondt hvis nu den skulle ligge sig smiley men jeg købte den fordi jeg var træt af gamle motorcykler og vedligehold osv den dækker mit behov og den kører fint især efter den er blevet gearet 1 tand op i for da jeg som alle de andre kører mest landevej og skovstier TET smiley kom så drenge med noget kritik ? Eller har I ikke prøvet den så I kan udtale jer ?????

Kommentér på:
Små offroadere ?

Annonce