{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Skivebremselås, Aliexpress, anmeldelse. {{forumTopicSubject}}

smiley
Så er der nye godter fra Ali.
Denne gang denne lås med alarm fra endnu et af de nye fremadstormende mærker: "Locks" smiley
Alarm funker udemærket, giver varsel og går igang ved 2 berøring. Metallet er ikke tungt, som ved hjemlige låse, men nok til DK forhold og den syner af meget mere.
Igen er prisen skarp på 115' inkl. fragt.
Deres udsendte har naturligvis tjekket div. Ali-bikse for laveste pris.
DKK115.03 66%OFF | Motorcycle Bicycle Lock Alarm Safety Protection Padlock Disc Aluminum Alloy Anti-Theft Reminder Rope Lock Bag Motorcycle Accesso
https://a.aliexpress.com/_mrsnyvw


Kommentarer på:  Skivebremselås, Aliexpress, anmeldelse.
  • #1   25. maj 2023 + told og gebyr. smiley

  • #2   25. maj 2023 ...er der intet af. Moms afregnes ved Alis kasse 1, told er først eft 1150'

  • #3   26. maj 2023 Det er de færreste skivelåse jeg har haft der har været andet end støbemetal.
    Bruger en af de store redstar thansen modeller på en pendler mc til lav niveau sikring kortere tidsrum, og bruger en alibaba model der ligner din på min scooter som medium niveau lås til medium lange parkeringer.

    Den ene stål skivelås jeg havde var så lille, og havde så upraktisk låsemekanisme a.h.t. sikkerhedsniveauet, at jeg gav den væk inden den blev smidt lang pokker i vold haha.

    Har planer om at købe mig sådan en abus 68 model en dag.
    Procentvist er den meget dyrere.
    Men den alene kan hæve sikkerheds niveauet på ens aflåsning et hak, uden at veje eller fylde mere end en almindelig skivelås.
    Evt abus 39

    To be clear. Årsagen til jeg betragter min alibaba lås på scooteren for medium sikkerhed, mens den dyrere redstar skivelås kun betragtes for lav sikkerhed når den bruges til at aflåse min mc, er at de potentielle tyve af scootere afskrækkes langt mere, end den gennemsnitlige motorcykel tyv afskrækkes af en skivelås.
    Afhængig af maskine og sted og tidspunkt ser jeg intet til hinder for at bruge sådan en billig noname lås om så nøglen er universal....
    Man behøver som bekendt ikke kunne løbe hurtigere end bjørnen.
    Bare man kan løbe hurtigere end sine venner smiley


  • #5   28. maj 2023 #1: Efter de "nye" told regler hvor bagatelgrænsen på 80 kr. bortfaldt for at blive EU aligned, indførtes også et system hvor udenlandske butikker kunne afregne momsen med EU på forhånd. Dette system er Aliexpress koblet på.
    Så når du fra Danmark handler på Aliexpress, betales der EU moms på forhånd, og du får pakken til den pris du giver hos Ali. Ingen ekstra moms og intet gebyr.
    (Told kommer vist stadig på hvis man handler for over 1150)


  • #6   28. maj 2023 Jeg har så sent som 9. marts haft en import under 500,- hvor der bagefter er opkrævet 275,- i gebyr til toldvæsenet. Pakken var åbnet og kontrolleret og det tager man et gebyr for.
    Gebyret opkrævet via Post Nord.


  • #7   29. maj 2023 ....og det var fra AliExpress.....?????
    Hvis ja, så meget mærkeligt. Har købt måske 20 pakker siden reglerne blev ændret, og alt er ankommet uden regninger.


  • #8   29. maj 2023 #6 hvis det var AliExpress så har sælger lavet en fejl og du kan bare afvise pakken

  • #9   29. maj 2023 Det kunne jeg, for Post Nord skrev, at hvis ikke jeg betalte, blev pakken sendt retur. Men da jeg stod og manglede delene, så var jeg en vej vist.
    #7 Var dine pakket blevet åbnet af den danske told? Det var min og lukket igen med fint tape hvorpå der stod Told.


  • #10   29. maj 2023 Du har stadig ikke svaret på om det var fra AliExpress..........
    Nej de åbnes ikke nogen af mine pakker - altså af andre end mig.


  • #11   29. maj 2023 Det var AliExpress



  • #12   29. maj 2023 Som udgangspunkt sku alt fra aliexpress være med forudbetalt told.
    Har fået åbnet en enkelt pakke med en stor kniv og nogen små metal stykker i de vel sku tjekke overholdt våbenloven, ellers er de gået lige igennem.

    Men aliexpress er et totalt gedemarked med langt flere svindlere end ærlige sælgere.
    Så er ikke målløs hvis de har stoppet pengene i lommen og bare sendt pakken uden for-fortoldning.
    Går den så går den jo... som de har et ordsprog der hedder i kina på kinesisk. Og det gjorde den så win for dem.
    Jeg har enkelte gange haft held med at svindle svindlerne. Simpelthen modtage en vare jeg i foevejen ved hvad der vil være galt med, og få hele beløbet retur og beholde varen. Men det er undtagelser der bekræfter reglen.
    Pas på med hvad du køber derfra, og vær forberedt på måneders forsinkelser og så alligevel skuffelse til slut


  • #13   29. maj 2023 #12. Ikke forudbetalt told, men forudbetalt moms.

  • #14   29. maj 2023 Jeg ved ikke hvad de har kigget efter i min pakke, men ofte finder de jo pakker der indeholder noget helt andet end hvad der fremgår af papirerne. Det er nok denne kontrol de vil have penge for.
    I firmaet hvor jeg er ansat, får vi ofte pakker der har været åbnet af Told og Skat. De kommer dog ikke fra Aliexpress.


  • #15   29. maj 2023 Du betaler ikke for kontrol. Du betaler et gebyr hvis der skal opkræves moms eller told.
    Du får aldrig en regning på 165 kr for kontrol, så skulle alle pakker jo pålægges sådan et gebyr.


  • #16   29. maj 2023 Yes moms told afgit håndteringsgebyr osv. IOSS -Import One Stop Shop er vist navnet for systemet der blev oprettet da bagatelgrænsen på 80 kr blev afskaffet, og der nu kom en mulighed for at slippe for det absurde 160kr håndteringsgebyr fra post mord smiley

  • #17   30. maj 2023 Et tip på Ali er at indstille "Warehouse" til kun fra Kina. Der er mange svindlere, der angiver at de befinder sig i EU lande og sender med DHL eller USP til en 10' eller gratis fragt. smiley
    Jeg plejer at få det meste når Carrier er Aliexpess shipping eller Super-Langsomme Caniao. Er der probs med levering, så refundere Ali-Team uden problemer. Har lige en sag i gang på 10 m. tandtråd smiley


Kommentér på:
Skivebremselås, Aliexpress, anmeldelse.

Annonce