{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Omregistrering af en mc til restaurering? {{forumTopicSubject}}

Jeg er pt. i gang med at skrevet med en, der har en motorcykel med historiske plader. Den er ikke afmeldt, men det er ca. 15 år siden den sidst blev synet, og den kører ikke som den skal (den skal restaureres/pilles ved).

Sælger siger, at det er muligt at udskyde synet, når det er til restaurering, men det har jeg aldrig hørt noget om før. Findes der sådan en regel?

Hvis jeg køber den, vil sælger jo ikke betale for en forsikring eller en vægtafgift, og da jeg ikke kan køre den gennem syn, vil man jo skulle aflevere pladerne, med mindre denne "regel" findes. Men gør den det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omregistrering af en mc til restaurering?
  • #2   26. maj 2023 https://fstyr.dk/da/Syn-af-koeretoej/Udsaettelse-af-synsfristen#hvornaar-kan-jeg-soege-om-udsaettelse

    Men hvorfor ikke bare afmelde den, og så syne og sætte plader på når du er klar?


  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 46
    #3   26. maj 2023 Hej Mathias.
    Jeg har aldrig hørt om en mulighed for at udskyde synet. Efter § 62 i bekendtgørelse om registrering, skal ejerskifte anmeldes af den nye ejer snarest muligt og seneste 4 hverdage efter ejerskiftet.
    En ting er reglerne. Noget andet er, hvordan køber og sælger i fælles interesse for at gennemføre en handel finder en fornuftig og rimelig løsning, så den nye ejer kan videreføre anvendelsen af de historiske nummerplader.
    Hvis motorcyklen kan køre, kan det vel ikke tage ret mange dage at få den klargjort rent teknisk, så den kan godkendes. Så kan du jo altid bagefter lave alt det kosmetiske?
    vh
    Poul


  • #4   26. maj 2023 #2 Fordi den historiske plade er 1000kr+ oven i restaurationen af en motorcykel der i sig selv ikke er specielt meget værd.

  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 46
    #5   26. maj 2023 Det med at udskyde et syn handler om køretøjer, der skal til periodisk syn.
    Og det skal motorcykler heldigvis ikke.
    Poul


  • #6   27. maj 2023 Det er muligt at tilkøbe sorte nummerplader.
    Men det bliver de jo ikke gamle af, så hvis det er fordi du gerne vil beholde den gamle nummerplade, er der to muligheder.
    Enten få den lavet så den kan synes inden for tidsfristen.
    Eller lave en aftale med sælger om at du selvfølgelig betaler forsikring og vægtafgift, indtil den er klar til syn og omregistrering.


  • #7   1. jun 2023 Få da en aftale med sælger og betal ham for vægtafgift og forsikring et år frem så har du da tid nok til at lave den og sælger tager et foto af registrerings attesten så kan han afmelde den om et år hvis du ikke overholder aftalen
    Leif


  • #8   1. jun 2023 Forslaget lyder godt, men jeg vil så anbefale sælger til at beholde nummerpladen ind til cyklen skal synes. Hvis køber inden omregistrering bliver taget i en fotofælde, så bliver det svært at forklare at det ikke er ejer der kørte.

  • #9   1. jun 2023 Selfølgelig beror hele aftalen og handelen på gensidig tillid men det findes da endnu

  • #10   1. jun 2023 Det gør den vel nok, men hvor meget kender køber og sælger egentlig hinanden?
    Jeg ville ikke sælge med nummerplade i denne handel.


  • #11   1. jun 2023 Og hvis køber kører galt, så har sælger ikke længere X antal års skadefri kørsel.
    Sådanne aftaler er noget rod, der er en grund til at man gør tingene efter bogen.


Kommentér på:
Omregistrering af en mc til restaurering?

Annonce