{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.633 visninger | Oprettet:

Buell {{forumTopicSubject}}

Hej

Så fik jeg prøvet en Buell og det er lige mig må jeg indrømme...Jeg er fristet men usikker på om der skal handles - jeg er jo rigtig glad for min nuværende cykel.

Gutten hos CAPS Århus vidste ikke en dart, så jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med:

1) Er der nogen der kan bekræfte at priserne er faldet til i år? MC-guiden oplyser 2008 nypriser på:

Buell XB12S: 207,831
Buell XB9SX: 189.839

... såfremt priserne er rigtige forstår jeg slet ikke de brugtpriser jeg ser rundt omkring.... Er der nogen der ved om der er meget stor efterspørgsel på de brugte cykler eftersom de er så dyre? Dvs. afskrivningen på en Buell er ikke nær så stor som på andre cykler? Eller er det bare uvidenhed om de lavere nypriser?

2) Jeg oplevede at cyklen vibrerer meget - hvilket jeg synes er fedt - men giver et temmelig blurred billede i sidespejlene. Hjælper det at skifte sidespejle eller ligger det simpelthen til sådan en HD motor? smiley

3) Hvad er serviceintervallerne?

4) Hvad er den normale servicepris? og reservedelspris?

5) Jeg har ladet mig fortælle at der kun er ca.100 på gaden i DK. Giver det reservedelsmangel?

6) Findes der tanktasker/taskesæt til feriebrug - cyklen er jo meget kompakt men jeg vil jo nok gerne have den med syd på. Er der nogen der har ferieerfaringer med en Buell?

7) Er der nogle typiske fejl / problemer jeg skal kigge efter hvis jeg er efter en brugt cykel?

8) fortryder jeg? smiley Er der nogen der har dårlige erfaringer med dem?

Mvh
Anna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Buell
  • #1   20. apr 2008 Glem Buel, du bliver træt af det snævre trækområde den har og den stinkende kurvestabilitet

    PS: jeg lånte selv en XB12 af Bjørn ude ved Caps


  • #2   20. apr 2008 Fra ducati til buell from bad too...
    http://www.sportrider.com/bikes/146_0210_buell_xb9r_firebolt/index.html


  • #3   20. apr 2008 Man kan altså ikke komme udenom at den taber pusten allerede ved 6500 omdr, dvs at man har det sjovt fra 4500 omdr hvor den kan gå på rullen på gassen og så til 6500 omdr ( Hvor min f.eks gør det samme fra 2800 og til 11500 ).

    Mit råd er at man virkelig skal ha en ting for HD/Buell for at købe sådan noget


  • #4   20. apr 2008 he he glen er vist på bar bund der "dårlig kurvestabilitet" tror du ikkk det var køreren som ikke kunne styre den ??
    og til anna
    spejlene skifter du bare så er den ude af verden
    ja man kan få alt i tank tasker og jeg kørte sidste år til itailen på min i et ryk uden nogen problemer
    har ingen fejl haft på min efter 12000km
    kan få alt i dele til dem selvfølgelig
    og i bund og grúnd den maskine jeg har været gladest for indtil nu og specielt for jeg har meget bykørsel og landeveje med masse små sving hvor den er suveræn


  • #5   20. apr 2008 Nej køteren kan vist godt kører mc og jeg brugte veje som jeg kender og hvor jeg plejer at kører temmeligt friskt, jeg tror det skyldes forkert vægtfordeling ( læs tung klods af en stenaldermotor ) og for kort akselafstand og jeg er ikke den eneste der siger lige netop det, jeg kender 2 temmelig kompetente mckørere der siger det samme

  • #6   20. apr 2008 Hej Anne.
    Inden du beslutter dig,skal du ikke snyde dig selv for en tur på en Triumf Street Triple eller en Speed Triple.Jeg var til åbent hus ude ved Vagn Jensen-Triumf i Lystrup og prøvede en Street Triple og det var en af de sjoveste street fighgtere jeg har prøvet også har den en fantastisk lyd.Den får samme god anmeldelser i div.mc test.Den manglede dog noget træk,iforhold til min R1,men de laver den også med en 1000ccm motor(Speed triple)


  • #7   20. apr 2008 Hej

    Tak for alle svarene. Det er godt med gode råd om at købe nyt i stedet for brugt, jeg kan godt forestille mig at der er en del der bliver smidt af sådan en Buell.... Jeg har dog ikke råd til en ny cykel hverken i år eller næste år... så hvis der skal handles i år eller næste år så må det blive en brugt cykel... Nu må vi se hvad der skal ske...

    Jeg kan ikke rigtig forstå din tøven omkring det korte trækområde Glenn.Jeg synes nu den trak meget fint fra bunden smiley

    Tak for hintet omkring Triumph - jeg har selv tænkt netop det samme om 3 benerne.... dem må jeg lige have vinget endelig af inden... men jeg må indrømme at jeg befandt mig helt fantastisk godt på den korte/lave Buell... Den ligger virkelig godt til mig... sååååå jeg tror jeg har fundet drømmemaskinen, men det skader jo ikke at prøve andre cykler smiley

    Mvh
    Anna


  • #8   21. apr 2008 Du mister da også temmelig meget effekt når du går fra FZéren og til Buell, men hvis du slet ikke bruger kræfterne i FZéren så er det jo ingen problem, men jeg vil nu også sige at du skulle tage og prøve Street Triple 675 eller Speed Triple 1050 for de har også meget sjæl

  • #9   21. apr 2008 ha ha ja den er god glenn den ven he , jeg kender også 2 som bruger svére til markbrug for der hører de til !!
    for kort akselafstand ?? hvordan kan den være for kort fordi du er for lang el hvordan ?
    og anna til din undren med tab af omdrejninger kan du godt opleve det hvis du sætter anden potte på men kan afhjælpes ved og sætte en =Remus Powerizer Fuel Injection Controller på så er den ude af verden og du vil igen kunne trække frit i hele området !!
    jeg ved ikke om jeg har mere viden end sv glenn men har nu alligevel sidet på en i små 10.000 km så ved godt hvordan den virker og kører og har nu engang haft flere maskiner end de fleste og faktisk denne som har været den mest velkørende


  • #10   21. apr 2008 john O
    Det er fint John O, der er også mennesker der syntes at en Harley er velkørende, så glem det der fis for der er jo nok en grund til at der ikke er indrigistreret ret mange af dem i dk og det er jo ikke prisen der gør det når den ikke er dyrer

    Der vil altid være nogle få med meget speciel smag


  • #11   21. apr 2008 Hej Glenn

    Jeg er enig med dig - den handler kanon godt. Jeg er faktisk ganske overbevist om at der står Buell på min næste cykel. Jeg havde virkelig hjertet med og det helt store smil fremme på den cykel.

    Som E.H. skriver har jeg dog et ønske om at købe ny eller en '1 ejers' maskine der står som ny.... og så er der jo lidt vej fra de penge jeg kan mønstre til MC lige nu ved salg af FZ1'eren... så jeg har nok først råd om nogle år :-(((((

    Mvh
    Anna


  • #12   30. jul 2008 Hey.

    Synes du skal købe en buell. er så træt af at høre på de folk som er misundelige på buell og hd. I bund og grund handler et mc køb tit om noget opmærksomhed. Og det får en buell. den er gennemført fed. ville godt have en selv, men skal lige af med min egen først.. En der kører på sv1000 burde vide bedre. Har selv kørt en sv 1000 og den styrer bare så enormt ringe, vil tro jeg kan køre fra en på min gamle shovelhead.

    John O. Kanon fed cykel du har fået dig. må man spørge hvordan den er lavet. ?


  • #13   30. jul 2008 Ja ja Harleyfolk, godt man kører motorcykel i stedet for det

  • #14   31. jul 2008 hej kasper og mange tak har jeg skam selv lavet da ligesom den nye cykel!

  • #15   3. aug 2008 John O.

    Var også din v-rod jeg mente. smiley Hvilken model er det?


Kommentér på:
Buell

Annonce