Forsikrings mands udspørgelse {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min forlovede vil ringe ind til sin forsikrings selskab og spørge efter vejhjælps nummeret så de kunne hante hans MC imens han var på jobbet.
Jeg tilbudte at overtage opkaldet for ham så det lettede lidt for ham i arbejds tiden.
Jeg får så af vide at forsikringens manden ikke må oplyse til mig uden min forloves accept iflg lovgivningen og jeg oplyser hans mobil nr.
Forsikrings manden ringer ham op. Under opkaldet synes jeg forsikrings manden lige lovligt går over stregen.
Er at forsikringens manden spørger om han har kørekort til MC en. .
Hvad har det med vejhjælp at gøre ?
Det kan man da se han har eller hvad.
Men ærligt talt. Må en forsikrings mand spørger om dette når den er oprettet i hans forsikrings selskab flere måneder forrinden og alt er bragt iorden hvor han står som ejer og bruger.
Jeg har aldrig oplevet det før . Så det forbavser mig noget.
Følgere: 282 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.721
Det står der i min.
maj 2016
Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 37
Men tænk på det sådan her: der er en grund til at de har den slags spørgsmål, hvis de kunne undgå at stille "dumme spørgsmål" så tro mig de ville hellere undgå det lige så meget som dig. Men der er desværre flere kørere som enten kører på et for lille kørekort tilsvarende deres mc, eller er i en overgangsperiode, eller har forældet kørekort, eller "bare like er ude og teste en ven/partner's mc". Der kan være mange grunde til det, og hvis vejhjælp kun kommer ud til folk med gyldigt kørekort til pågældende køretøj, så det bedst bare at få den del afklaret med det samme inden de står ved vejsiden og må afvise.
nov 2016
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 6
De gange vi har haft brug for vejhjælp gennem forsikringen, har de aldrig spurgt til gyldigt kørekort, til det køretøj der skulle ha' hjælp, og jeg havde med garanti selv afkrævet dem er forklaring på det spørgsmål. Vi snakker jo ikke en skadeserstatning til selve forsikringen, men vejhjælp, som på de fleste forsikringer er et tilvalg, som man betaler ekstra for.
Forsikrings mands udspørgelse