{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.266 visninger | Oprettet:

Nicolaj M
Nicolaj M
Tilmeldt:
21. apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

Hjælp til en nybegynder - MC4YOU {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har lige fundet frem til dette forum, og jeg håber ikke, i er alt for trætte af denne type nybegynderspørgsmål :).

Here goes:

Jeg er 21 (fylder 22 næste måned) og vil til at tage motorcykelkørekort. (hvis i kender nogle gode steder i Odense, så skriv endelig). Jeg støder så på denne motorcykel til 9.995 kr, og det virker jo helt vildt. I kender sikkert alt til den - (link fjernet)

Jeg er fuldstændig nybegynder på området, så jeg ved ikke, hvad jeg skal sige til det? Er det en motorcykel, man evt kunne starte ud med? Den lave pris er jo tillokkende, når man er på su. Særligt tænker jeg på, hvordan de efterfølgende omkostninger er, jeg ved nemlig ikke det store (læst; intet) om vedligeholdelse, reparation osv.

Nå, skåret ned til benet, så er mit spørgsmål bare, om det kunne være en fin begyndercykel - den lave pris in mente. Jeg er ikke interesseret i en racer med høj topfart, det er mere bare fornemmelsen af at komme ud på landevejene, der tiltaler mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til en nybegynder - MC4YOU
  • #1   21. apr 2008 Til den pris så kan den kun være prisen værd. Du får dog bedre svar på www.kinojserklubben.dk end du gør her, da MCG snobberne ikke har meget til overs for kinesiske MC'er...

  • #2   21. apr 2008 Som sædvanlig

    Jesper har helt ret. Dette er et forkert forum - alt for meget mærkesnobberi:-)

    Til den pris, kan du jo smide den væk efter en sæson:-)


  • #3   21. apr 2008 Jah jeg har engang prøvet en Kinacykel (chopper)..
    Det tror jeg aldring jeg gør igen...

    Ville måske mere overveje noget
    Kawasaki GPZ500s
    Suzuki GS500e
    (måske Yamaha SZR660)
    osv..


  • #4   21. apr 2008 Til den pris sker der jo ikke noget ved at prøve!

    Køb den dog, men vær klar til at høre på en masse snobberi fra folk, som ikke regner din bike for noget.

    Jeg kører Hyosung, som koster cirka 7 X så meget, og dén er heller ikke velset i den brede offentlighed smiley

    Mvh. Allan


  • #5   21. apr 2008 Det er dér, diskussionen altid hopper af sporet, Kent.

    Man skal ikke tage sådan en MC (min egen inclusive) for mere end den er.

    De eksempler, der nævnes starter prismæssigt (for de ældste og ringeste eksemplarer) ved cirka 2½ gange prisen for den MC, som i grunden var temaet for denne tråd.


  • #6   21. apr 2008 Hehe, mærkesnobberi eller ej; der er en med en mc4you på det kollegie jeg bor på, han købte den ca. samtidig som mig sidste år og for ca. det samme, de har holdt sammen vinteren over og der er gjort ca. det samme ved dem, alligevel ser min, som er 25 år gammel, nyere ud end hans, der allerede er ræverød over alt!
    Hvordan den kører aner jeg ikke...


  • #7   21. apr 2008 en på arb. har den. Du får meget for pengene, som begyndercykel vil jeg klart anbefale den, til du har fået erfaring/vil have flere kræfter. Der er dog et par småting der skulle være gode at få ændret ifht. std. så som gear og sædehøjde.. men det ved de jo alt om i kinojserklubben.. mit råd.. køb den!

  • #8   21. apr 2008 hej

    Nicolaj M
    Du får selvfølgelig hvad du betaler for, og hvis du har det for øje, tror jeg fint du kan starte med sådan en cykel.
    Jeg har ingen erfaring med kineser- cykler, men tror det er rigtig god ide, hvis du selv er i stand til at skrue lidt og efterspænde en gang imellem. Så skal det nok virke for dig.


  • #9   21. apr 2008 man får jo et sted hvad man betaler for.
    mener ikke selv jeg er et snoppet mærkedyr men vil dog sige at du får en mc der kan køre fra a-b og sikkert en god maskine til det og du optjener forsikringspremie...
    omvendt vil jeg nu ikke købe sådan en hvis du vil sætte udstyr på for så kommer udstyret hurtigt til at overstige cyklens værdi..


  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #10   21. apr 2008 1000 tak for den hurtige respons - og jep, pris og kvalitet hører sammen, og jeg har ikke forventninger om noget andet end en begyndercykel til meget billige penge.

    Jeg prøver kinojserklubben.


  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #11   21. apr 2008 Jep, det gør jeg. Til jer, der har erfaring med dem: hvor pålidelige er de?

  • #12   21. apr 2008 Desværre, jeg er har prøvet en kina chopper, og ville aldrig anbefale den til andre..

    Til gengæld syntes jeg Hyosung er rigtig fede cykler, og ville være meget bedre køb..

    Jeg startede selv på en Suzuki fra 1992 med 60 HK til 23k, Perfekt begynder-bike til mig..
    Jeg så også på kina cykler, CBR125 og YBR125 som første cykel, men fik det gode råd herinde fra at starte på noget større, da de ekstra heste ofte kunne rede en.. og det har de tit gjort..


  • #13   21. apr 2008 vent til du er igang med kørekortet.. så kan du i det mindste sammenligne med den cykel du kører på mens du tager kortet.. så ved du ca hvad du gerne vil have af motorydelse osv til at begynde med

  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #14   21. apr 2008 Godt råd, det vil jeg gøre. Nå, jeg mig lige tage mig sammen til at oprette en bruger inde ved kinojserne, tak for rådene indtil videre.

  • #15   21. apr 2008 Jeg har en gammel MZ 125ccm du kan købe til 5000.
    Det er en motorcykel, men den er ikke hurtigere end en knallert. Men også RIGTIG billig i forsikring. smiley


  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #16   21. apr 2008 Jeg skal ikke købe noget nu, skal først have kort - ja, og generelt bare sætte mig lidt ind i sagerne. Men ellers tak.

  • #17   21. apr 2008 Jah uanset hvad, er det bedste at komme ud og prøve det hele først.
    Så bare kom igang ;o)


  • #18   21. apr 2008 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=30846
    det er et bedre køb


  • #19   21. apr 2008 Har aldrig selv kørt på en kinøjser, af motorcykel kaliber, men min sambo har haft et par kineser-knallerter, Skyteam. Og jeg syntes altså altid de driller på den ene eller den anden måde. Samt at mange af skruerne og boltene altid rasler af h-til. Den taber fodvilere i et væk. Min gamle Maxi fra '70 kører altså så meget bedre.

    Men som sagt, jeg ved ikke om det også gælder for motorcyklerne.

    Men ellers chek dba.dk, og lav en søgning på maks 10.000, der er mange både pæne og velholdte maskiner. Men de er selvfølgelig heller ikke nye længere.
    Du har jo altid din garanti, når du køber sådan en kineser fra en butik.


  • #20   21. apr 2008 Jeg arbejder ved siden af dragon bikes, og jeg kan se hvor mange kunder der kommer og henter nye kinesere.
    De fleste er tilfredse, selvfølgelig er der også lidt reklamationer, men i forhold til prisen synes jeg det er begrænset.
    En kammerat har en, han er vældig glad for, men han bruger den også som det den er, en sjov lille motorcykel man kan lufte på mindre veje når vejret er godt.Køreegenskaberne er ikke som på en nyere japansk, men det er farten jo heller ikke.
    Som hversdagskøretøj og måske på motorvej, så glem det.


  • #21   21. apr 2008 Min kørelære havde en kineser og den køre godt, men der var et par ting jeg ikke var så glad, koblingen er meget on/off, ikke noget med at file og motoren ydelsen var heller ikke så høj som en virago 250 for eksempel... en god begynder mc synes jeg, når man ved hvad man betaler.

    Men jeg vil aligevel foreslå dig at kigge på f.eks. Yamaha YBR eller hyosung RX125D, de koster ca. det dobbelt men jeg vil vove at påstå at jeg ikke har kørt på en mc der har fået mig til at grine mere end den lille ybr også er det samtidig meget økonomisk både med benzin og forsikring


  • #22   21. apr 2008 Spring du bare på en "kinarulle" , der har vi alle startet.
    Du får lært alle triksene - smøre, stramme, starte, løbe igang mm. - og dette sagt positivt. Man kender jo ikke andet. Glæder sig hver gang den bare kører - afsted og ud på landevejen.

    Senere hen i livet, når pengene er blevet lidt større, så vil du nyde næsten alt andet du vil køre på, hvis du altså nænner at ofre penge på det.
    Velkommen som mc´ist.


  • #23   21. apr 2008 Ang kjøreskole i Odense så kan jeg anbefale Thomas.
    http://www.mckoereskolen.dk/

    Tok mitt kort det sist måned og jeg er riktig fornøyd.
    Bestod både teori og køreprøve på første forsøk. Så kvaliteten på hans kurs skal det ikke klages på.



  • #24   21. apr 2008 Prøv at tjekke den her, 250 cc til 8300 kr. Men iflg. Martin herinde (han køre osse kinamc) har de intet garanti og service. Men så slipper man måske osse for servicetjek, hvor de "lige skifter olie og tar en plov for det" Jeg kan dog ellers sige at den du har fundet er den næst-billigste 250 cc man kan få fra ny af.
    http://www.sunpit.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=33


  • #25   21. apr 2008 Og bid mærke i at den har 135 kg til forhold MC4yous 156 kg. Så den er nok mere "kvik" Ved selfølgelig ikke hvor mange HK MCyou har.

  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #26   21. apr 2008 Den ser sgu også lækker ud, tak for det. Fandme billigt med 8000. Og super med råd ang. køreskole og erfaringer med kineser-motorcykler.

  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #27   21. apr 2008 YBR 125 ser faktisk også lækker ud (og fin pris, det er jo det vigtigste lige pt). Kune du/i prøve at oprise fordele/ulemper ved sådan en kontra de kinesiske, der er omtalt i denne tråd.

  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #28   21. apr 2008 Den her er lækker, synes jeg:

    (link fjernet)

    YBR 125 custom.

    Men også lidt dyrere, suk.


  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #29   21. apr 2008 "Ang kjøreskole i Odense så kan jeg anbefale Thomas.
    http://www.mckoereskolen.dk/

    Tok mitt kort det sist måned og jeg er riktig fornøyd.
    Bestod både teori og køreprøve på første forsøk. Så kvaliteten på hans kurs skal det ikke klages på."

    - hvad skulle du give for det, kan ikke finde pris på hans side.


  • #30   21. apr 2008 9500 Inklusive ALT.
    Hjelm, hansker og jakke lånes gratis ut.


  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #31   21. apr 2008 OK, tak for svaret.

    Svend K - jeg skal ikke købe lige nu, lurer bare lidt på det hele smiley


  • #32   21. apr 2008 Fordele ved YBR: 125 ccm = 1.500 kr. årligt i forsikring eller sådan noget
    Exstremt miljø venlig = lav vægt afgift
    Extremt økonomisk = 50 km/l ved optimal kørsel
    Bedre reservedele og all round kvalitet (den har kørt jorden rundt mere end en gang)
    Ulemper:
    går lidt ujævnt på grund af meget mager blanding, større dyse og problem løst
    lidt dyere end en kineser

    Fordele ved kineser:
    mere bling bling effeket
    lavere pris
    Ulemper:
    til tider tvivlsom leverings tider på dele (ligesom italiansk)
    ikke meget mere kraft end ybr, men dyere forsikring.

    Iøvrigt bonus info, på køreteknisk anlæg kørt jeg på den lille ybr, min ven på Lifan 250, 2 andre på henholdsvis GPZ 600/500 (ikke sikker) og en nyere Harley af en slags... ingen af dem kunne slå YBR i omgangs tider, den er så let at smide rundt at det gør ondt (på den gode måde) og tog Lifan i optræk (lavere vægt) og havde ca. samme topfart... dog var den lidt død med køre lære bag (ca. 100-120 kg)


  • #33   21. apr 2008 Simon: Et par rettelser. Vægtafgiften for en YBR er ikke lavere end for andre MC'er. 480,- er taksten for alle. Og laver man samme træk på kinøjseren, som du omtaler for YBR, opnår man det samme, da sådan en Lifan også går meget magert for at holde forureningen nede. Man opnår næsten samme træk som på en tilsvarende japaner. GZ250 og lign.

    I øvrigt er det 2 kinesiske MC'er du sammenligner. Den ene har bare et japansk mærke på tanken :o)


  • #34   21. apr 2008 det med vægt afgiften og den magre blanding på kineseren vidste jeg ikke lige, men så blev jeg da det klogere;)

    Tilgengæld ved jeg skam godt at YBR'eren er en skjult kineser, men det gør den jo ikke ringere af, og man kan sagtens hygge sig gevaldigt på begge maskiner... Lad os endelig høre hvad du finder på Nicolaj...


  • #35   21. apr 2008 Så bliver min 4 hjulet Chevrolet Nubira heller ikke ringere af at være fra Korea :o)

  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #36   22. apr 2008 I første omgang skal jeg brugere sommeren på at tage kørekort, er lidt for presset med studierne til at begynde nu.

    Så må vi e hvad jeg kan skrabe sammen. Sådan en YBR 125 custom er ret lækker, må jeg sige :).


  • #37   22. apr 2008 En YBR er meget fin til by kørsel, den køre ca. 80-90 km/t.
    Tag du ud og prøv sådan en når du har kørtet. men glem nu ikke at prøve en 4-500ccm..


  • Grexter ©
    Grexter © Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #38   25. apr 2008 Jeg er lidt i samme dilemma som dig... Har likviditetsproblemer smiley men vil gerne have noget der kan trille under røven. Med al respekt for brugerne af denne forum, så er det altså ikke et repræsentativt udsnit af befolkningen, ikke engang af MC-kørerne... Sagt på en anden måde, så rangerer MC-posten i husholdningsbudgettet NOGET højere end hos gennemsnitsmotoristen, for slet ikke at tale om en der er på SU...

    Nåh, men jeg er stadig et noob, men har haft mulighed for at prøve et par MC-er i løbet af det sidste år. Jeg var tæt på at smide dankortet på bordet hos en kinaforhandler sidste år, men fik lidt kolde fødder. Hvorfor så det? Jo, jeg har udsigt til et noget bedre cash-flow fra efteråret, så hvis jeg kan holde mig indtil da, så har jeg et noget større spillerum næste forår. Men hvis jeg stadig havde flere år på SU, ville jeg klart købe en billig kineser. Lifan fra MC4YOU er et rigtigt godt bud, hvis du selv vil skrue, kan Sunpit / et byggemarked komme ind i billedet. Det jeg IKKE ville gøre er at købe en af de "dyre" kinesere, dvs. en R Raptor som koster op imod 25k kr, eller den nye virago 400cc klon til 40k... For de penge kan du få en del mere cykel for pengene på brugtmarkedet. Faktisk kan du også få interessente cykler til 10-15k, men efter min mening er risikoen også noget større. Det kan være at du er heldig og den 25år gamle japaner bare kører derud af, men der skal ikke mange stumper til før ketchuppen til pastaen kommer i fare sidst på måneden... Med en kineser har du stadig garanti (forbehold for visse sælgere...), stumperne er næsten gratis, og der er flere tusinde andre kinesere her i landet der er næsten identiske med din, så der er ALTID masser af hjælp at hente. Det er ikke nødvendigvis tilfældet, hvis du køber en parallelimporteret japser fra Staterne fra midt-80-erne...

    Hvis du sætter realistiske krav til kineseren så kan du blive kørende til et latterligt beløb, og stadig have ketchup til pastaen den 29. Og ja, der er en del skrue/ smøre/ holde øje/ pudse opgaver, en del mere end hos en japaner. Og YBR-en som du kigger på, er nok en bastard, dvs. noget bedre end kineserne dog ikke helt på japaner niveau. ALT bliver produceret i Kina idag, og når Audi kan producere i Kina, så kan Yamaha også, men prisen er ikke helt så "kinesisk" længere.

    Men frem for alt, få pappet i hus først, så har du også smagt på 500cc klassen på et køretekniskanlæg, og SÅ kan du tage stilling til om 17 kinesiske hyppere fra 234cc er nok til DINE behov.

    Held og lykke...


  • #39   25. apr 2008 Simon J
    en ybr 125 har aldrig kunnet gå 50 km på en L benzin... min har været oppe at snuse til de 38 km/l en gang.. men ellers 27-35 km/l


    desuden har den kun 12 hk... så forvent at visse tunede scootere kan køre fra dig på den, og regn kun med at kunne følge med en helt almindelig lastbil ude på landevejen hvis du ikke kører i modvind eller op af bakke


  • Grexter ©
    Grexter © Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #40   25. apr 2008 "Takket" være euro3 normen og indsprøjtning er 1 hest eller to stukket af fra YBR stalden... De sidste karburatormodeller blev solt sidste år for 13k. Jeg var ude og kigge på en og var ret fristet, men jeg er både høj og vejer som en rigtig man engang vejer, så de 110km/t som Yamaha skirver på deres hjemmeside er lad os bare sige noget optimistisk... Måske i Mexico City med hygrometeret i bud og termometeret i top, men realistisk rækker 10 hk ikke engang til 100 km/h. I øvrigt har de et par "nye" YBR tilsalg i DBA, lidt billigere, men jeg ville først tjekke kina-klonen Qingqi 125 til små 10k. Eftersigende er de bygget på samme fabrik, men jeg har kigget på begge cykler, og finishen, lakken, samlingerne ER flottere på YBR, MEN forskellen kan ikke retfærdiggøre merprisen på 100%...

  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #41   26. apr 2008 Grexter: tak for gode input. Jeg er også meget fristet af en Lifan, det må jeg indrømme. Til den pris har man også råd til det, hvis det evt skulle vise sig at være en fejltagelse.

    Hvad tror i en forsikring vil ligge i for en førstegangs-"forsikrer" på 22 år ved den omtalte motorcykel?


  • #42   26. apr 2008 Der er ik andet end at ringe rundt, men jeg bed mærke i at du er studerende. Hvis du er pladderhumanist som jeg, så kan du med fordel få en forsikring hos Lærestandens Brand (Hvis medlem af magisternes) Ellers har Djøf nok noget, hvis du er Samf. De er begge ikke-aktionær selskaberm, så de vil næsten altid kunne gøre det billigere end Top Danmark eller GF, IF... Men ring rundt.
    Hvis du kun skal ha ansvar på, og det skal du jo nok på en kina mc, så er Tryg billige. Men det er bare at indhente nogle tilbud.


  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #43   26. apr 2008 Jeg skifter til humaniora fra næste sommer, så det vil jeg kigge nærmere på smiley

  • #44   26. apr 2008 man skal ikke købe noget bare fordi det er latterligt billigt. kiggede selv på de forskellige modeller og hvad SU'en rækkede til. brugte også lang tid på brugtmarkedet, og pludselig var den der! fircylindret honda cbx 550 fra 86.
    65 heste fra 572.5 kubik.
    den blev købt for den nette sum af 5000 kr og sat i stand for ca. 1000 kroner.
    jeg er ret sikker på at jeg ville føle mig snydt hvis jeg havde givet 10 af de brede for en forvokset kinaknallert! garanti eller ej, man får mere motorcykel på brugtmarkedet, end man gør ved kinaimportørene. hvis noget fatalt går galt på den gamle traver, henter man en tysker, og er stadigt bedre kørende end på kinamaner. hvis min eneste mulighed var en kineser ville jeg alvorligt overveje at køre tunet knallert i stedet.


  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #45   26. apr 2008 Nu er sagen jo den, at jeg ikke ved noget om motorcykler, og derfor kan jeg nemt gå galt i byen på brugtmarkedet. Køber jeg ny, så har jeg min garanti.

  • #46   27. apr 2008 Der er altid blandede meninger,

    Jeg ville klart anbefale en gl. Suzuki gs400l eller lignende.. stort set samme pris, let at få reservedele til. kører rimeligt.. jeg kunne da sætte fodhvilerne i jorden på den gamle cykel.. og langt mere trækkraft end de andre, men på en choppet måde smiley
    Kørte 4 år på en, købte den for 9000, solgte den i meget være stand, for 11000...... Fordi, de holder prisen bedre.. brugte ikke penge på andet end normal vedligehold.. kørte 30000 km på den!!

    Og jeg ville hellere det, end de kinesere jeg har prøvet, ikke mindst pga. mere motorkraft!!

    Jesper


  • #47   27. apr 2008 Min 1. MC var ligeledes en 21 år gammel Honda CB 550 Four fra '77, rigtig fed begynder MC. Alligevel er jeg nok på kinaholdet, da de mange af de gamle japanere uomtvistligt er i reperationsalderen, dvs. der bliver løbende udgifter til vedligehold. eks. kabler der knækker, kædeskift få måneder eft. du har købt den (1000 kr + timeløn), skift af bremser+bremseskiver (De er dyre) + alt det andet, som ikke holder evigt.
    Der vil selvfølgelig være folk(som Hr Jesper S ovenover) herinde der vil hævde at deres 20 år gamle MC ikke har disse udgifter, det er jo så bare heldigt for dem;-)

    Hvis så også den gamle MC bliver solgt uden syn, skal du nok påregner en væsentlig udgift til klargøringen.(køb endelig med syn)
    Jeg vil mene at går du japanervejen, skal du være istand til at skrue selv,(og du skriver jo netop det modsatte) eller kende nogen der kan, ellers blir det et helvede med værkstedernes høje timelønninger. 400 500 kr i kbh, lidt billigere i Jylland.


  • Nicolaj M
    Nicolaj M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #48   27. apr 2008 Folk skal jo også forstå, at det bare er første skridt på vejen. Det er en billig måde at få en fornemmelse med det hele på. Men nu må vi se smiley

    Jeg så en lifan 250 i dag, og den ser da i hvert fald lækker ud til prisen.

    Men jeg noterer alle de navne ned, som i kommer med, og søger løbende på dem.


  • #49   27. apr 2008 Som Vildand skriver, jeg var nok meget heldig, men det er rigtigt, kan man ikke lave en masse selv, er kineseren nok et bedre bud. For med den alder, kommer der somregel noget..

    Jeg var bare heldig, der var kun kabler, pærer olie, bremseklodser, dæk, og alle den slags sliddele..

    Lær at lave det meste selv, det er hyggeligt, og man sparer penge, og lærer en masse!

    Jesper


  • #50   15. jun 2009 Husk lige at de billigste fra de store også er fremstillet på Taiwan, men med japansk kontrol og materialestyring
    Mener stadig en 250 som fra ny koster kr 10.500 + levering, som har en motor der er en licensfremstillet Honda Rebel der holder evigt, er et godt køb som ny eller lidt brugt kontra at give 15.000 for en 20+ år gammel japaner, hvor delene måske er begyndt at blive lidt sjældne!
    Og husk lige at en totakter trækker dårligere, skal have flere omdrejninger, skal have olie i benzinen enten selvbland eller via seperat olietank, holder mekanisk kortere pga konstruktionsprincippet. Fordelen er så at den er nem at skille, er jo bare en stor knallert motor, hvor firetakteren er meget mere kompliceret med knastaksler, ventiler osv.
    Fordelen er så bedre trækkraft, lavere omdrejninger, lavere forbrug, færre gearskift, lavere støjniveau (mere sinne siger jyderne), i det hele taget mere omgængelig og miljøbevidst!
    Jeg mener ikke man skal støtte Taiwan skodmaskiner, men en firetakter er nu engang det bedste for miljøet alt taget i betragtning, fra ny til skrot! (levetiden på motoren er kortere på 2 taktere).
    Jeg er spændt på at høre hvad du ender med at købe?
    Mvh Allan.


  • #51   15. jun 2009 ØHH Allan, dato??

  • #52   16. jun 2009 hehe... nice nok at komme med et svar 14 måneder senere smiley

  • #53   16. jun 2009 HEY, vi kan jo ikke alle være lige hurtige smiley


Kommentér på:
Hjælp til en nybegynder - MC4YOU

Annonce