{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

yamaha xvs 1100 motorstøj {{forumTopicSubject}}

hej alle.
jeg har mig en yamaha xvs 1100, den starter og køre upåklageligt.
men den har en utrolig høj "skrigende" lyd fra motoren under acceleration/kørelse i 5, 4, og list i 3. gear.
den laver kun lyden når jeg køre (altså holder gas) lige så snart jeg slipper gassen stopper lyden.
den er højest i 5. gear og lidt lavere i 4. gear og kan næsten ikke høres i 3. gear.
jeg har brøler potter på og i 5. gear overdøver lyden potterne.

Er der nogen der har erfaring med dette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yamaha xvs 1100 motorstøj
  • #1   16. sep 2023 Du har sikkert fået tinnitus på grund af din støjende udstødning. smiley

  • #2   16. sep 2023 Noget kunne tyde på at du har fået fat i politisk korrekte potter, de er lige til at smide over højre skulder medmindre du køre bmw sofa pensionist cykel smiley

  • #3   16. sep 2023 det har ikke noget med potterne at gøre, lyden kommer inde fra motoren af, umiddelbart i højre side

  • #4   16. sep 2023 Det kan være problemer med din gearkasse. Jeg har oplevet det samme men kun i et gear, jeg læste om det, det kan være et eller flere af dine tandhjul der har bitte små ujævnheder eller et eller flere lejer. Jeg skiftede gearkassen ud og problemet var væk.

  • #5   16. sep 2023 Der lyder bestemt som om noget ikke er som det burde være.
    Er det noget, derover kommet pludseligt, fx ifbm skift af olie?
    Og har du prøvet med en anden olie, for at se, eller nærmere høre, om det ændrer på noget?
    Men umiddelbart kunne det lyde som om et eller flere lejer skal skiftes og helst inden de går helt itu.
    Når du tapper olien af, så sørg for at den kommer i et helt rent kar. Og vær meget opmærksom på, om der er metalglimmer i olien. På nogle bundpropper sidder der en lille magnet. Hvis den er helt fyldt med små fine blanke metalstykker, kører du ikke længere på den, før fejlen er udbedret. En ganske lille smule gråt slam af olie og metal er i sig ikke alarmerende, der vil uundgåeligt blive slidt miskriskopisk lidt af, hver gang du kører, men der må på ingen måde være hverken store eller blanke metalstykker i olien.
    Kan det så økonomisk betale sig at reparere på gearkassen, istedet for at blot finde en anden motor?
    Det kommer rigtig meget an på, hvor meget du selv kan lave.


  • #6   17. sep 2023 Havde en Yamaha XS400 Seca 1983 tilbage i 90'erne. Den havde også en hylelyd i 6. gear, men kun når man kørte under 70 km/t. Lyden blev ikke værre i de 5 år jeg havde den - så gjorde ikke noget ved det.

    Som #4 er inde på skyldes lyden højst sandsynligt slidte lejer og/eller slidte tandhjul.

    Så du slipper nok ikke for at splitte gearkassen ad for at få løst problemet smiley


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #7   20. sep 2023 Og det er kun, når du fysisk kører, så lyden kan ikke frembringes, når cyklen holder stille, og der gives gas?

  • #8   30. sep 2023 det er tit både yamaha xv og xvs vil hylde lidt når de trækker har prøvet flere selv min gør det og det har den gjort altid uden det der er nogen fejl.

Kommentér på:
yamaha xvs 1100 motorstøj

Annonce