{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hjelm, hvilken?
  • #1   26. sep 2023 Du skal ikke se så meget på mærker og heller ikke alt for meget på priser. Der skal selvfølgelig være råd til den du prøver.
    Du skal finde en hjelm der passer til dit hoved og så skal du bede om at prøve den på en lille tur på din egen mc. Derved får du et indtryk af hvor meget støj der kommer ind.
    Hvad andre anbefaler kan du ikke bruge til noget, for det de anbefaler passer måske slet ikke til dit hoved.
    Selv går jeg efter en klaphjelm med solvisier.


  • #2   26. sep 2023 Hej Mathias
    Hvilket mærke er din klaphjelm og hvor meget støj er der i den ift f.eks en full face hjelm? Jeg har prøvet en Shoei Neotec 2 klaphjelm og der er abnormt meget støj i.
    Og ja, solvisir er også for mig et must.


  • #3   26. sep 2023 Det jeg gerne vil vide er: Er de billige hjelme noget billigt bras ift støj, kvalitet komfort?
    Den skal selvfølgelig passe til hovedet men er det en dårlig kvalitet hjælper det jo ikke noget.


  • #4   26. sep 2023 Nej, de billige behøver ikke være noget bras. Alle hjelme der sælges i DK skal overholde visse værdier i forhold til sikkerhed. En billig hjelm kan være mere støjsvag end en meget dyr. Støjen afhænger dog meget af pasformen i forhold til dig hoved og især til cyklen du kører på. Udformningen af kåbeglasset spiller en stor rolle.
    Derfor er det absolut nødvendig at prøvekøre hjelmen før køb.
    Selv kører jeg med en Schubert C4 der støjer en del på den ene cykel og er meget lydløs på den anden. Kører derfor altid med hørepropper.


  • #5   26. sep 2023 Vælg først og fremmest en hjelm, der sidder godt på hovedet, giver et godt synsfelt i din kørestilling og dæmper lyden tilstrækkeligt for dig -- hvis du kam få lov at prøve den på en kort prøvetur smiley

  • #6   27. sep 2023 Prøv at kigge lidt på Scorpion hjelme.
    Men de Skal prøves før du køber.
    Men jeg er super glad for min, både med hva jeg kan læse, ang sikkerhedsmærker og hvad jeg føler ang lav vægt og støj når jeg køre.
    Jeg køre for det meste oprejst kørestilling og der udsynet rigtig godt.
    Mener også de laver en flipup hjelm, men der må google hjælpe lidt
    smiley


  • #7   27. sep 2023 Hvis du har oplevet SHOEI Neotec ll som støjende, så er det altså et helt andet sted du skal sætte ind. Du har intet skrevet om, hvilken maskine du kører på. Men det skyldes højst sandsynligt evt. dit vindskærm laver turbulens - det kan hjælmen ikke afhjælpe dig med.
    Neotec ll er een af de mest støjsvage hjelme på markedet.


  • #8   27. sep 2023 Og som Matthias siger.
    Ørepropper er rigtigt godt at vænne sig til.
    Køre også altid med ørepropper, ganske alm gule skumgummi.
    Og har vist også nogle extra i lommen .


  • #9   27. sep 2023 Af prisvenlige hjelme kan jeg anbefale scorpion exo 1400 air carbon smiley

  • #10   28. sep 2023 #7 ikke nødvendigvis. Som andre er inde på handler det mere om et match mellem motorcyklen, pasformen og hjelmen end om hjelmen alene. Du har ret i at det handler om turbulens og vind (doh!). Det kan være enkelte strømninger der rammer en form på hjelmen der giver meget støj i en hjelm og mindre i en anden. Derfor kan der sagtens være udfordringer med fx HOEI Neotec ll og ingen problemer med andre hjelme du finder mere støjende...

    Selv kører jeg på en nøgen cykel med en SHOIE GT-Air II og er ret tilfreds, den er langt bedre end min gamle Nolan, der havde noget udluftning der peb når jeg drejede hovedet forkert.


  • #11   28. sep 2023 Jeg har en Caberg flip up hjelm (i gul for synlighed) som jeg er meget tilfreds med, men alt er jo individuelt mht. pasform.
    Eneste minus er, at hvis håret ikke er ret kort, har man nogle sjove bølger i håret, når man tager hjelmen af pga polstringen.
    (Det er en Caberg Levo).


  • #12   29. sep 2023 Jeg har to hjc-hjelme, en til gade og en til bane. De er rigtig fine, og man får meget for pengene smiley

  • #13   30. sep 2023 Jeg kører med den gamle Schuberth C3 klaphjelm.
    De fås stadig til fornuftige priser.
    Jeg oplever den som støjsvag, men skal jeg køre et par timer på motorvejen tager jeg altid ørepropper i alligevel.
    Min oplevelse er også at turbulens fra kåbeglasset er største problem.
    På min TRX 850 monterede jeg engang et flipup glas.
    Det blev savet ned efter første tur - larmede helt vildt.
    Typisk er det mindst støj hvis hjelmen sidder i "ren" luft.
    Altså meget lavt kåbeglas eller MEGET højt.


Kommentér på:
Ny hjelm, hvilken?

Annonce