908 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
hævning af styr hævning af styr
Hej
Er der nogen her som har fået hævet deres styr på deres vfr? Jeg har jo fået min mc sænket sidste år, så jeg bedre kan nå jorden. Det var så også meningen at mc manden skulle sætte nogen dimser på styret. kan ikke lige huske hvad man kalder dem. Men da jeg skulle afhente mc sagde han at man ikke kunne bruge dem man køber, så at de selv skulle lave nogen. Hm. Ikke noget jeg kunne forstå noget af, men jeg er jo heller ikke mekaniker. så jeg har endnu ikke fået det hævet og bliver rimelig træt i ryg og arme.
Så er der nogen der selv har prøvet at få sænket mc og hævet styr. :o)
Hilsen
Mille
0 synes godt om
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 785
Ét eksempel ses her: (link fjernet)
\Lange
www.vfr.dk
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 58 Svar: 193
apr 2007
dec 2004
Hævning af styret har intet med sænkning af mc'en at gøre på sådan en VFR.
Så vidt jeg kan se på dine billeder er den udstyret med std clip-on.
Den eneste måde hvorpå jeg kan forestille mig at du kan ændre styrhøjden på de clip-on er hvis de er udstyret med løse bolte der styrer ned i gaffelbroen til sikring mod at de drejer, og det kan jeg ikke huske om RC36 har, men det er jo let at kigge efter. Ved at udskifte den boilt (hvis der er en) kan clip-on'en hæves uden at du risikerer at den drejer på gaffelbenet. Kønt bliver det ikke, men det virker, og det virker selvfølgelig kun hvis den er sænket foran, og de kan ikke hæves mere end den er sænket.
Det er en alm M8 bolt med cylinder formet hoved. hvis den er der.
\Lange
www.vfr.dk
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
http://www.louis.de/_1098f376f75723abb1bbabeaca645ed27a/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=460&wgr=339&list_total=1&anzeige=0&artnr_gr=10021320
Så er det lige til at montere sådan et her:
http://www.louis.de/_1098f376f75723abb1bbabeaca645ed27a/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=460&wgr=340&list_total=18&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10021197
apr 2007
Den er sænket både foran og bagpå så gaffel bro som man måske kalder det, stikker nok tre cm op over clip on, hvis jeg da udtrykker det korrekt :o).
Men jeg har lige lagt to billeder ind under mit galleri, for havde et par stykker liggende , som jeg har haft taget af styret inden den blev sænket. Har ikke lige et efter, men det kunne jeg da hurtigt lave hvis nogen vil se.
apr 2007
Okay Jesper det link må jeg da lige se på.:o)
Tak for det.
dec 2004
De nye billeder viser at der er rig muliughed for at hæve clip-on'eren. Prøv at kigge på den løsning med at udskifte bolten.
Vær klar over at kabler, bremseslanger og frigang ved kåben kan give problemer hvis du hæver for meget.
I første omgang kan du blot løsne bolten der får clip-on'en til at klemme om gaffelbenet og prøve at skubbe det hele et par cm op. Spænd så igen og prøv om det hele fungerer efter hensigten. Gør det det så skift styrebolten på undersiden med en længere der når ned til broen.
hævning af styr