{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotovogne
  • #1   13. okt 2023 I min verden er det da slet ikke øv. Mener du ikke vi på motorcykel skal overholde reglerne? I forvejen sker der alt for mange uheld med motorcykler. smiley

  • #2   13. okt 2023 Endnu flere penge i statskassen, som kan foræres væk smiley

  • #3   13. okt 2023 På et tidspunkt for mange år siden, var der en udsendelse på TV2. Hvordan man kunne`` gøre for ikke at rage uklart med ordensmagten. Og der med spare en skilling og kørekortet.
    Først køre man den ene vej, og ser om politiet skulle lave kontrol (ATK. Så vender man og når der ikke er andre, så kan man prøve til i alle seks gear...
    Nogle steder kommer politiet yderst sjældent. Og det er mange gange de samme steder de holder.


  • #4   14. okt 2023 Tråden her bliver endnu sjovere, når folk begynder at få konfiskeret deres kæreste eje, når man lige skulle blære sig, og komme hurtigst væk fra ishuset...
    Her i området, hvor jeg bor, er der lige en 18 årig knægt, der elegant sørgede for, at fars nye Tesla blev " parkeret" i politiets indhegning..


  • #5   14. okt 2023 Lad mig være ærlig - jeg har kørt som en idiot nogle gange i mine unge dage.
    180km/t på Bornholm f.eks. hvor der kun er landeveje.
    240km/t på Ålborg motorvejen. osv.
    Nu er jeg ældre og overholder reglerne.
    Min konsekvensberegning er at jeg ikke kan tillade mig at miste mit kørekort - det er jeg afhængig af.
    Jeg havde nok råd til at miste cyklen - kunne bare købe en ny kontant dagen efter og ville ikke bemærke det på kontoen.
    Jeg synes jo grundlæggende at man skal overholde reglerne - det siger min fornuft og samfundsindstilling.
    Men hold kæft hvor kan det krible i højre hånd somme tider.
    Hjernen og hjertet kan ikke enes.
    Jeg er sluppet af sted men min "unge opførsel" ingen uheld - ingen bøder.
    Synes jeg det er forket at køre for stærkt - klart ja. Man udsætter sig selv og andre for fare.
    Ville jeg måske gøre det lidt mere hvis min konsekvensberegning ikke sagde "Nej".
    Ja det ville jeg.
    Det er svært at være menneske.


  • #6   14. okt 2023 Der er forskel på at køre for stærkt til at det er forsvarligt, og for stærkt til ikke at få en bøde.
    Man kan ikke carte blanche bare køre "for stærkt" uden det specifikt er for stærkt til det ene eller andet.

    Jeg synes det er forrykt at man kan køre 130 på våde kolde veje i mørke, i myldretiden omgivet af andre i mørke, i en bil på skoddæk uden abs eller esc.

    Men kører man 30kmt mere på en tør varm sommerdag uden et øje i miles omkreds, i en superbil med superdæk og superbremser, så skal man straffes.

    Jeg synes det er for galt man straffer folk hårdere jo mere de har arbejdet og betalt skat og afgift.
    Kører du "vanvids" kørsel i en sikker bil til mange penge så får du en enormt stor straf. Gør du det i en skrotbunke som er møg farlig så får du en meget lille straf.

    Derudover mener jeg ikke det er retssikkerhed at fratage folk hundredusindvis af kroner for at have gjort noget fuldstændig lovligt.
    Om så ens knægt begår røveri og massemord i ens bil, så mener jeg ikke man bør straffe ejeren af bilen.

    I 2020 betalte danskerne 670 millioner kr i fartbøder.
    Fartkontrollen foregår ikke de steder hvor der er mange uheld. Der foregår de steder hvor "mange kører for stærkt"

    Pengene er på finansloven, så hvis folk holder op med at køre "for" stærkt.... så skal pengene findes andetsteds.

    Er det smart at gøre sig økonomisk afhængig af at folk bryder loven?


  • #7   14. okt 2023 Jeg synes reglerne er fine i forhold til vanvidskørsel som de er i dag. Det med at ham der kører i en dyr bil bliver mere straffet, er noget vrøvl.
    Har han råd til den dyre bil, så har han vel også råd til at betale. Og har han ikke, så har han jo selv valgt ar køre vanvidskørsel.
    Alle der får en fartbøde er utilfredse med at fartkontrollen blev udført lige hvor jeg kørte, for der er meget større behov for at måle andre steder. Også noget vrøvl.
    Hastigheden skal overholdes alle steder. Og igen: Man har selv bedt om at få straffen.
    Jeg snakkede en dag med en af de betjente der laver hastighedskontrol. Han fortalte om han ofte blev forespurgt, hvorfor det lige er mig han stopper og ikke ham der lige efter kørte endnu hurtigere?
    Tjah, - hvis du smider fiskesnøren ud i åen, så er der ingen garanti for du fanger den største fisk.
    Man har jo også mulighed for at tippe Politiet og bede dem lave hastighedskontrol på steder hvor man mener der bliver kørt for stærkt.


  • #8   14. okt 2023 Får man konfiskeret mere, som straf, så bliver man vel straffet mere?
    Lader man knægten køre i den sikre nye bil til 400'000 istedet for møgspanden til 4'000 kr, så er straffen større. Uagtet at man ikke har brudt loven, det er ens voksne knægt der har brudt loven.

    Jeg har personlig anmeldt at en flok nydanske drenge kører frem og tilbage på den samme vej i døgndrift, uden hjelme på og at de holder til på en bestemt parkeringsplads på bestemte tidspunkter.

    Mange af naboerne har også anmeldt deres konstante hensynsløse kørsel og den lovløshed der hersker.
    Tror du der blev gjort noget? Hverken ved tyverierne eller kørslen...

    Forstår man ikke at en betjent kun kan stoppe en af gangen, så må gud hjælpe en.
    Beder man om at få straf, ligeså.

    Selvfølgelig skal færdselsloven overholdes. Men selvfølgelig skal færdselsloven også give mening.
    Tror man færdselsloven giver perfekt mening, så har man ikke indgående kendskab til den og hvordan den er anderledes i vores nabolande.


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 53 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #9   14. okt 2023 Er blevet taget for at køre 60 forbi sådan en med en unge bagpå på en Ariel…det passer og ikke godkendt hjelm og fanden og hans pumpestok, jeg troede egentlig jeg var på vej i fængsel men jeg slap med en bødestraf smiley

  • #10   15. okt 2023 Jeg synes det er forrykt at man bliver straffet for en andens kriminelle handling.
    Hvis jeg overdrager nøglen til én med GYLDIGT kørekort, og vedkommende så Bryder loven, kan de tage MIT køretøj. det burde være ulovligt.
    Hvis jeg ikke laver den ulovlige handling skal jeg ikke kunne straffes. såre simpelt.
    Hvis det var ULOVLIGT at låne sit køretøj ud, derimod. Men det er det ikke.


  • #11   15. okt 2023 Det kan man selvfølgelig godt mene, men hvis du og din kammerat bliver enige om at køre lidt ræs, så bytter i bare bil.
    Hvis ellers i bliver fanget, så slipper i med en bøde og frakendelse.
    Er det OK? Ikke i min verden.
    Bliver din bil konfiskeret efter din søns kørsel, så må i ordne det bagefter.


  • #12   15. okt 2023 smiley

  • #13   15. okt 2023 #10 Du bliver ikke straffet. Den du har lånt bilen til skal vel som en del af aftalen levere den tilbage i væsentlig samme stand og mængde.
    Og er bilen af en eller anden grund væk, det være sig at den er kørt i en mose, solgt til en polak eller taget af politiet, ja må låneren jo skaffe dig en tilsvarende bil.


  • #14   15. okt 2023 #13..
    Så du mener helt seriøst ikke at JEG bliver straffet, hvis MIT køretøj bliver taget?

    ... vi ser allesammen forskelligt på hvordan det hænger sammen. og det er derfor det er sådan. Det kan der ikke ændres ved.


  • #15   15. okt 2023 Lad os sige at din ven du låner bilen til driker sig fuld og kører galt.
    Han totalskader din bil.
    Promillen er 1,8 altså under vandvidskørsel (2,0) så bilen konfiskeres ikke.
    Men forsikringen dækker ikke skader på din bil ved en fører med denne promille.
    ( https://familieadvokaten.dk/breve-900/b900-42.html )

    Nu står du med en mistet/totalskadet bil fordi ham du lånte den til var et fjols.
    Er du så blevet straffet for hans spirituskørsel?

    Næææ, for nu skylder din ven dig en ny bil.
    Og det samme ved konfiskation af bilen.
    Og hvis din ven ikke giver dig en ny bil, så har du lånt noget ud uden at få det tilbage, og det er en sag mellem dig og din ven.
    Han kan jo også låne en hammer og undlade at aflevere den tilbage.
    Sådan er det når man låner noget ud.


  • #16   17. okt 2023 Korrekt. Det er tyveri når det foregår mellem privatpersoner.

    Men konfiskerer politiet din lejlighed, fordi en gæst har lejet den og haft kokain med hjem fra en bytur, så er det ikke tyveri.

    Det er en straf der rammer ejeren.

    Formålet med loven var muligvis at straffe føreren af bilen eller cokehovedet.

    Men i praksis rammer straffen uskyldige, når en dommer beslutter at ejendommen skal konfiskeres og sælges på auktion, uagtet at det ikke er cokehovedet eller bilistens ejendom.

    Det var en glidebane da vi begyndte automatisk at sigte ejere af biler for fartoverskridelser, hvis en bil de ejede blev målt i en kontrol.

    Men hvem gav en høstblomst for den baby. Badevandet sku hældes ud, så det blev det.

    Det varen glidebane da man begyndte at konfiskere knallerter der ku køre 43 kmt, hvis føreren af knallerten var taget i at køre på en knallert der ku køre 43 inden for de foregående 3 år.
    Rager knallert ejerne danskerne en høstblomst? Badevandet skulle ud.

    Nu er det igen op til den enkelte at skrive kontrakt hvis andre skal låne ens ejendom, som omfatter naturkatastrofer lovbrud og hændelige uheld.

    Men badevandet skal ud, lader jeg mig forstå.

    I må håbe de aldrig kommer efter jer.
    For til den tid vil der kun være jer tilbage til at demonstrere mod statssanktioneret ejerskabs overtagelse når det går ud over helt og aldeles uskyldige mennesker.
    Fred være med det, men jeg håber i lærer hvad problemet er, inden det bliver jeres helt eget personlige problem.


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #17   18. okt 2023 @8
    Nej-da, det Politiet gør skam ikke noget, når det er de unævnelige, der er tale om. Kun hvis chefen, for ikke helt at tabe ansigt udadtil, beordrer en sjælden trafikrazzia i den lokale ghetto, med en hoben betjente som rygdækning. smiley


  • #18   18. okt 2023 Liaw, det er nemt at kritisere reglerne om beslaglæggelse af vanvidskøretøjer, men hvad vil du ellers foreslå man skal gøre?
    Som det var før, så fik folk en bøde igen og igen, som de selvfølgelig ikke betalte. Vel nok i mange tilfælde fordi de ikke kunne.
    Kørekortet røg også, men man kan fint køre videre uden.
    Nu ryger køretøjet og det kræver trods alt penge for at købe et nyt.
    Men har du et godt forslag til hvad man ellers skal gøre, så sig gerne frem.


  • #19   18. okt 2023 En bøde svarende til bilens værdi f.eks.
    Ubetinget frakendelse af førerretten i x år ved x type kørsel.
    Mulighed for at inddrage bilen såfremt bilen tilhører føreren.
    Mere tid i fængsel til at starte mef
    Længere betinget fængselsstraf til indløsning hvis lign. kørsel gentager sig.
    Udvisning.
    Inddragelse af den skyldiges ejendom såsom aktier båd m.v.
    Forbud mod at lease biler i op til 20 år.
    Påbud om at køre med en digital sladrehank når man en dag må køre igen.

    Så vidt jeg har set i miljøerne og i medierne har den detalje at staten kan overtage uskyldiges ejendom ingen effekt haft på vanvidskørslen.


  • #20   18. okt 2023 Langt de fleste af de ting du foreslå er folk bedøvende ligeglade med.
    Og hvorfor skal vi andre betale for længere fængselsdomme?
    En betinget dom er ingen dom i deres øjne.
    Og udvisning? Hvem i al verden have du forestilt dig der vil modtage åndssvage danskere?
    Nej, loven er ganske fornuftig som den er. Måske skal der ændres undervejs, men sådan plejer det at være.


  • Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 50
    #21   19. okt 2023 Hvis fører ikke er ejer, så bør bilen blot vurderes, og derefter udstedes bøde på dette beløb til føreren af bilen.
    Og kan der ikke betales, så skal der laves træk i lønnen.


  • #22   19. okt 2023 Det lyder som et langt bedre forslag.

  • #23   19. okt 2023 Så sker der præcist det samme som før konfiskationsreglerne.
    Føreren kører videre.
    Ja han har fået en bøde - det har han sikkert fået mange gange før, og har sikkert heller ikke noget kørekort.
    Men who cares - når man ikke har nogen indtægt kan der ikke laves lønindeholdelse af gæld. Og bilen som man passende har stående i en vens navn kan man så bare hente om et par timer når politiet er væk.
    Det er sådan det virker i den verden.
    Man kan slet, slet ikke dømme adfærd ud fra ens egne normer - virkeligheden er meget værre.
    Og med de nuværende regler har føreren jo fået en bøde på bilens pris - som han så efterfølgende må afregne med ejeren.


  • #24   19. okt 2023 Jeg ved ikke om der er lavet statistik over hvem der får beslaglagt bilen, men jeg vil da tro langt de fleste er i arbejde. Og så er det jo ikke så dårligt med lønindeholdelse.
    Dem der ikke får en løn, får vel nok en anden form for ydelse hvorfra de kan trækkes.


  • Knud C
    Knud C Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #25   19. okt 2023 Politiet har travlt med det de vil ha´ travlt med: Har klaget - indtil flere gange - over landmændenes "vejforurening", hvor der er 2 modeler: Enten opsætter man skiltet med "glat i vådt føre" og lader det bare stå stort set lige indtil juleaften smiley eller også ingen skilt og lader bare stå til og så kan os på små MC ere vælge om vi vil undlade kørsel eller være MEGET tæt på asfalteksem med blot 30 - 40 km/T smiley

  • #26   20. okt 2023 Vi skal betale for at fængsle vanvidsbilister, af samme grund som vi i forvejen betaler for at fængsle folk der kører fuld i bil eller skyder på åben gade eller sælger kokain.
    At det er svært at forstå hvorfor vi betaler skat for et fængselssystem der straffer kriminelle,får mig til at tænke du enten lades som om du ikke forstår det, eller reelt er ude af stand til at forstå det helt basale.

    Du har ret i at de betingede domme vi udsteder normalt, ikke har nogen effekt. Derfor skal de som jeg skrev ændres så de får en effekt.
    At det er svært at forstå går ud over min forstand.


  • #27   20. okt 2023 Det er meget få lande der kan lokkes til at modtage de bundkriminelle vi vil af med.

    Deriblandt danmark.

    Men vi ku jo gøre som alle de andre lande og losse dem ad helvedes til. Ud på røv og albuer.
    Simpelthen skræm dem væk, ligesom de østlande og øvrigt de er rejst igennem, for at ende i danmark.
    Irak, tyrkiet, ungarn, libyen, egypten og så videre.

    Derudover udviser vi mange for tiden, skud fra hoften; hver tredje skyderi, knivstikkeri og voldtægt begås af en uden dansk pas, som kan udvises, og bliver udvist.
    Det sku undre mig hvis vi ikke kan skrue på den knap og få væsentlig flere resultater, end vi får ud af at bede uskyldige hive deres venner og familie i fogedretten når de bliver ramt af politiets skyden med spredehagl


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 53 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #28   20. okt 2023 Det er smukt at borgerne på den måde bakker op om den nye måde at lave lovgivning på og mulighederne er jo uendelige når man tænker i de baner, det er bare at stramme skruerne år efter år og en skønne dag mister man sin ejendom hvis man overtræder bålforbudet eller kør 54 hvor man kun må køre 50, det er det folket vil ha’ så det får de meget mere af smiley

    Vi er dog stadig nogle få stykker der håber på at bøtten vender en dag og de der venstresnoede skolelærere og bistandsklienter og DJØF’ere en dag ryger voldsomt på røven ud af tinget derinde ..


  • #29   20. okt 2023 Problemerne med at fratage uskyldige bilen, er at hvis den skyldige viser sig at dø, eller ikke kunne betale, så skal vedkommende ikke betale.
    Og så har de 300'000 kr, som bilen er værd idag, ikke samme værdi om 4 år, når inflationen har buldret videre.
    Og så er der sagsomkostninger ved civile søgsmål som skal lægges ud for, og dér mistes også til inflation.

    Og den uskyldige skal ud og købe ny bil til at begynde med...


    Man kunne jo f.eks. give forbud mod at udlåne en bil til sin vanvittige fætter igen de næste 20 år. Hvis ens bil bliver brugt af tredjepart til vanvidskørsel.
    Simpelt.
    Ingen uskyldige ofre.
    Låner man den alligevel til det så = konfiskation. Evt. Plus bøde på bilens værdi som med mangl afgift.
    Plus 2 måneder i arbejdslejr.

    Så behøver vi ikke hælde babyerne ud i toilettet, fordi habibi har sin bil stående i fætters navn og de ska skylles ud.

    Man kan faktisk godt ramme fætter og habibi uden at ramme uskyldige.

    Men hvis man er ligeglad med uskyldige ofre så hvorfor ikke begræde gaza men trække på skuldrene over 7. Okt


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #30   25. okt 2023 Hvilken uskyldig er det, Liaw? Ham, der låner bilen ud, uden at sikre sig, at vedkommende har kørekort?

    Det er efterhånden ikke ukendt for nogen, at man risikerer at miste bilen, hvis man låner den ud til sin ansvarsløse fætter eller en anden kegle.


  • #31   25. okt 2023 Den uskyldige er den der sikrer sig vedkommende har kørekort, og ikke tidligere er straffet for vanvidskørsel ved at kræve at vedkommmende fremviser en straffeattest der ikke viser tidl straf for vanvidskørsel, endsige har skyggen af grund til at tro vedkommende vil køre det man nu til dags kalder vanvittig kørsel.

    Det lyder på mig som om du enten ikke har tænkt over problemstillingen mere end et par minutter, uden at sætte dig ind i realiteterne, eller også at du bare prøver at fremstå uvidende for at finde ud af om jeg er det.

    At du ikke kan se et problem og fremsætter så tyndt et stråmands eksempel siger mere om dig og dit bevæggrundlag, end om færdselsloven og dens problematikker


  • #32   26. okt 2023 Når du ser så mange spøgelser, så lad endelig være med at låne dit køretøj ud. Mange af os andre tør godt låne ud, for vi ved at låner ikke er hverken vanvidsbilist, frakendt kørekortet, barnemorder eller hvad du ellers frygter.
    For vi låner kun ud til personer vi kender og har vist kørekortet.
    Så igen - de nuværende regler er ganske udmærkede, men kan blive bedre ved at ændre til det Kenneth i #21 foreslår.


  • #33   26. okt 2023 #31 Og endnu engang. Låner du en hammer ud og låner mister den, ja så må låner købe en ny hammer til dig.
    Og lige sådan med en bil.
    Så hvis du ikke stoler på at den du låner ud til har tænkt sig at levere tilbage, så skal du jo lade være med at låne ud.
    Der er en risiko ved ethvert udlån hvor du skal vurdere om du vil gøre det.


  • #34   27. okt 2023 Lige pt har politikerne kun to værktøjer i kassen; højere straffe og nedsat hastighed. F*** dem

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #35   29. okt 2023 smiley Ih guder, hvor er samlingen af idioti her i tråden enorm! Her er gratis råd & fif, som altid virker:

    1). Overhold hastigheden
    2). Følg loven
    3). Lån ikke din bil og/eller MC ud til andre
    4). Gå til 1 hvis dine fingre klør i dine infantile krænkelsesfingre

    Bum! smiley


  • Knud C
    Knud C Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #36   29. okt 2023 #35 Sund diskussion er altid godt og faktisk kan man blive klogere (indimellem smiley ) af at høre andres meninger. Men mht. udlån af køretøj 100% enig - for ofte er det ren og skær nasseri det med at låne andres køretøj, og ligesom de færeste nok udlåner deres underbukser; samme med ejerskab af køretøj smiley

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #37   1. nov 2023 #31
    Ahr, Liaw - sikken et elendigt svar.

    Jo, jeg har sgu' tænkt, at dem der ikke gør det [tænker], ligger som de har redt, og så ka' de fand'me lære det.

    Se ellers #32, 33 og 35


  • Mim C
    Mim C Tilmeldt:
    nov 2023

    Svar: 1
    #38   30. nov 2023 rigtigt spændende. Flere bøder - som om det hele ikke er dyrt nok i forvejen


    https://www.boege.dk/vaerksted/


Kommentér på:
Fotovogne

Annonce