452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Mekanikken eller teknikken? Mekanikken eller teknikken?

Skal lige høre for at være sikker på jeg ikke dummer mig eller gør noget forkert.

Jeg har først fået læder i denne sesson og har tidligere bare kørt i tekstil, Og i modsætning til tekstil er der nogle fine "kneepads" som jo gerne må bruges lidt smiley Da jeg på en i øvrligt stille og rolig tur lige skulle prøve hvordan det er at læne så gammel en cykel så meget ned i en rundkørsel. Men efter 2. omgang var der noget under cyklen der ramte vejen før knæet. Kan ikke lige se om det var støttefod eller fødhviler. Men spørgsmålet er nu om jeg sidder forkert på cyklen siden knæet ikke rammer asfalten før cyklen(teknikken) eller er sådan en gammel bike som min slet ikke bygget til at bruges på den måde(Mekanikken)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mekanikken eller teknikken?
  • #1   27. apr 2008 altså hvis cyklen har ramt asfalten så er det vel bare at se efter hvor der er ridser... men den ser da ud til godt at kunne komme langt ned... men ok..jeg ved intet om det...

• #2   27. apr 2008 du sidder forkert ;o)
    1 det er kun tå-spidsen der skal være på fodhvileren ellers går støvlen i først
    2 kig efter hvor du har "slidmærker" på undersiden - så du ved hvad der går i næste gang

• #3   27. apr 2008 Det første der støder på burde være en føler under din fodhviler. En balle ud over sædet og kys sidespejlet., så skal cyklen ikke lægges så meget ned.

• #4   27. apr 2008 Oki jeg takker indtil videre. Vil prøve om en bedre siddestilling måske hjælper. Jeg har hovedet langt ude over cyklen, men godt nok ikke den ene balle af sædet. Jeg har heller intet ønske om at presse cyklen ud over hvad den kan da det bare koster penge og evt hospitalsbesøg, men lidt skal man jo have lov til at lege på de små veje ;P Jeg tør slet ikke prøve at få knæet ned i sving på almindelige veje da det sku er for meget kolort, sten, grus eller andet man ikke kan forudse. Det er nemmere i en øde rundkørsel da man lige kan tage en runde eller 2 for at tjekke om føret er til det.

Mht dæk bruger jeg jo godt nok almindelige gadedæk og netopBridgestone BT45 på baghjulet og Metzler (Kan ikke lige huske model) på forhjulet. Tror bare jeg tager det stille og roligt ser hvad der sker. Har ikke travlt med at skrabe knæ, men ville lige høre om det var normalt for en cykel som min at sige "stop" mens lejen er god.

Kommentér på:
Mekanikken eller teknikken?

Annonce