{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af brugt motorcykel {{forumTopicSubject}}

Så er den gal igen.. Endnu en begynder der skal ha noget at køre på.... Jeg har siddet og pløjet alle de andre lignende tråde igennem, men jeg syntes ikke rigtigt at 10-øren falder.

Jeg har haft MC-kørekort i en 4-5 år, men har aldrig haft fornøjelsen af at eje min egen kværn. Jeg blev desværre banket til hakkemad i en bilulykke som rimelig ny billist (ikke min skyld), så jeg har været lidt i 7-sind mht til mit MC-eventyr. Men nu skal det fanme være.
Jeg er desværre en fattigrøv, så der er kun ca. 20K +- til indkøb af maskine. Jeg vil gerne finde en basis MC uden skærm/kåbe, med et robust udseende uden 80'er farver. Dertil skal den have nok motorkraft til at jeg kan følge med på motorvejene, men jeg skal ikke ud og "lege" med fartdøden. Jeg har eksempelvis overvejet "Honda CB400" og "Kawasaki Z400", men jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvad jeg egentlig optimalt kan få for 20.000. Jeg har pløjet dba tynd, men jeg ville sætte meget stor pris på nogle forslag/råd og tips..

På forhånd tak

Studen

PS.Kan det overhovedet lade sig gøre at få opfyldt mine kritererier med mit budget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af brugt motorcykel
  • #1   18. jul 2004 tjaa måske lidt kan det lade sig gøre prøv at kigge efter en suzuki gsxr 250

    den har optræk i orden og topfart osse ca 180 km/t jeg gav 19900 for min og ny motor i for 4000 gå et det halve ca 26000 km

    og det er jo ikke alle der er rige :)))


  • #2   18. jul 2004 hvis jeg skulle vælge så skulle det enten være honda cb eller en yamaha xs det er to slider

  • #3   18. jul 2004 Jeg er helt enig med Allan.
    Nu hvor du kigger på en Kawa Z400, hvad så med en 550 eller endnu større? De er altså ikke så dyre igen.En af mine venner har en 550, og den er hentet hjem fra Tyskland, og den står ham i 15000 kr, så vidt jeg husker,og den kører virkelig godt. Den er også bar,dvs. ingen kåbe, og sådan en gammel en kan jo styles en del, hvis du en dag får lyst til det. Prøv bare at kigge lidt herinde. Der er altså nogle flotte gamle cykler, som er stylet.
    Mvh
    Martin


  • #4   18. jul 2004 Hej Studen

    Jeg kan læse at du ikke vil have en med kåbe. Jeg har min gs'er til salg til 23 K. Kig på den.

    Hilsen TH


  • #5   18. jul 2004 Tak for jeres indlæg. Jeg bliver jo hele tiden klogere efterhånden som jeg får suget lidt viden til mig.
    Kigger nu hovedsageligt efter: "Honda CB400-450", "Suzuki GS650 Katana" , "Yamaha XS400".

    Forklar mig lige hvorfor der bliver annonceret med så mange motorcykler uden registrering? Hvad er ideen med at købe en maskine uden registrering? Fatter det ikke. Selvfølgelig kan man beregne reg. prisen hos Told&Skat, men forstår grundlæggende ikke hvorfor der handles med maskiner uden reg....


  • #6   18. jul 2004 Jeg synes det lyder fonuftigt med maskiner du taler om. Men tror ret hurtigt du bliver træt af en 400-500 ccm.Efter som du har haft kort til mc i nogle år, går jeg ud fra du er omkring de 23 år, og jeg tror det ville være bedst for dig, at gå efter den katana du selv nævner(selvom jeg ikke kender den maskine), eller efter en Z650 eller deslige.
    Mht. mc'er uden afgift, er det vel fordi mange ikke har lyst til at betale de ekstremt høje afgifter der er i DK. Hvis man det meste af året har sin mc i garagen, og ikke kører mere end en 10-15 ture årligt, så kan det måske ikke betale sig.


  • #7   18. jul 2004 Jeg har fundet denne i dba:

    "Suzuki GSX750S katana, 750 ccm, '88, km 72.000, sort , Ny kæde, nyt bagdæk, kåbe medf, m.afg., bløde tasker medf, kr 20.000".
    Jeg har lagt et billede i min profil så I kan se den..

    Ejeren kan ikke rigtigt fortælle mig noget om dens "historie" da han selv kun har haft den i 2år. Den kører dagligt men skal synes. Hvad siger I til det- Er det hul i hovedet eller ok?
    Da jeg jo er totalt rookie mht til MC skal jeg jo bruge en "sagkyndig" til at tjekke skidtet. Hvordan finder jeg sådan en? Kan man få en mekaniker til det, eller koster den løsning en bondegård?


  • #8   18. jul 2004 Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis det er tæt på en forhandler, kan du jo høre ham om om han gider kigge på en cykel du kommer med. Det burde sælger ikke have noget imod, da det jo er dig der betaler for det.Jeg har lige solgt en GS500, og køberen af den tog den ned til en forhandler(eller vi gjorde det sammen), og det var der ingen problemer i. Jeg tror ikke en mekaniker skal have det store for det. Han skal jo bare kigge lidt på den, og køre en tur.
    Mht. den cykel du har fundet, så ved jeg desværre ikke så meget om den. Det kan være der er andre herinde der kan svare på det. Du kan evt. opsøge en suzuki forhandler. Han kan helt sikkert fortælle dig noget om cyklens svageder, og forhåbentligt positive sider.
    Håber det kunne bruges.
    Mvh
    Martin

    Forresten, så synes jeg det er yderst fornuftigt du har kigget på en lidt større cykel.


  • #9   18. jul 2004 Tak for rådene. Det vil jeg tage med på vejen. Altid en fryd at få hjælp i et forum (hvad enten det omhandler det ene eller andet).

    Hvis du/I kan overskue flere spørgsmål, vil jeg meget gerne høre hvordan det fungerer mht syn. Har hørt noget med at 2 års reglen ikke gælder, og at en ældre maskine kun skal synes ved salg. Hvis det er tilfældet bør man vel som køber nærmest kunne kræve/opfordre sælger til at få den synet (evt. på købers regning) for at undgå ubehagelige overraskelser, eller hva'?


  • #10   18. jul 2004 Folk herinde er rigtig gode til at svare på spørgsmål. Jeg har fundet en masse gode svar i tidernes løb.

    Hvad angår syn, så skal en mc synes hvis den ved ejerskifte er over 5 år gammel, dog ikke hvis den har været synet et år inden køb.
    Jeg ved ikke om du kan få sælger til at syne den, du kan da prøve. Men hvis nu du hiver den hen til en forhandler, så kan han også hurtigt fortælle dig hvad der evt. skal skiftes, for at den kan komme igennem syn.
    Mvh
    Martin


  • #11   18. jul 2004 Tak endnu engang.

Kommentér på:
Hjælp til valg af brugt motorcykel

Annonce