{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Kristian M
Kristian M
Tilmeldt:
15. sep 2020
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3

Frigear lampe på cbr 1000 lyser ikke {{forumTopicSubject}}

Hej har en Honda cbr 1000 fra 1988 og jeg kan ikke få frigear lampen til at lyse selv om den er i frigear. og jeg skifter gear frem og tilbage til frigear men lampen vil ikke lyse så jeg kan starte motoren. Hvad kan jeg gøre ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frigear lampe på cbr 1000 lyser ikke
  • #1   3. apr Det er vel ikke bare pæren i instrumentet der er sprunget?

  • #2   3. apr Efter pæren er checket kan du følge strømmen tilbage fra den til kontakten i gearkassehuset, hvor lampen formentlig får stel. Er der strøm dertil, kan du prøve at adskille og rense kontakten.

  • Kristian M
    Kristian M Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   4. apr Jeg har lige været ude og prøvet om jeg kunne starte den, for det ville den ikke i går sat nøglen i og tændte ingen lys i frigear lampen, trykkede på starteren og kunne få motoren i gang, selv om lampen ikke lyste. Bare mærkeligt jeg ikke kunne det i går der var den helt død

  • #4   4. apr pæren er vel bare død

  • #5   4. apr Lampe og lampe, ja ja!!

    Den kan vel også starte når den står i gear hvis du har trukket koblingen og derved aktiveret kobling kontakten der er der til det samme.
    Sådan er det ihvertfald på min Yamaha

    Hvis det er sådan omgår du jo på den måde neutrallampen.

    Men mon ikke dine forbindelser trænger til et eftersyn, min er fra 1992 og det var tiltrængt, kan se du skriver 1988 mht årgang.

    Og vi er jo glade for dem, og de kører jo fint, men ledninger osv bliver jo til noget gammelt stift skidt hen af vejen


  • #6   6. apr pære eller neutral sensor....Er det rigtig skidt så knækkede ledninger...

  • Kristian M
    Kristian M Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   7. apr Nej den kan ikke starte med trukket koblingen den vil kun starte frigear selv om lampen lyser eller ej

  • Kristian M
    Kristian M Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   7. apr Men ja tjekker pære og lednings net Tak for svar til jer alle smiley


  • #9   8. apr er der støttebenskontakt på din mc ved ikke lige med den årgang min b-king godt nyere årgang 2011 havde nogenlunde det samme bøvl det var støttebenskontakten hvis du har sådan en på så prøv sætte de 2 ledninger på kontakten sammen for at kortslutte den

  • TES
    TES Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   11. apr I forbindelse med koblingskontakt, frigearsswitch og neutrallampe, sidder der i ledningsnettet en diode (på VFR sidder den i kåben) Skift den....


Kommentér på:
Frigear lampe på cbr 1000 lyser ikke

Annonce