866 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
streetfighter eller ej ? streetfighter eller ej ?
hej jeg har gået noget tid og tænkt lidt over hvordan man ved om man kan kalde en mc en streetfighter eller ej. altser hvilke "krav" er der for at en mc er en streetfighter ? er det bare fordi det er en motorcykel som er bygget om eller hvordan ?
Mvh Rune
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 61 Svar: 306
mvh Rune
jun 2005
og forresten i lige måde. du må jo lige skrive når du får taget nogle billeder efter dit style projekt. fordi nu jeg sku lidt nysgerrig hehe.
Mvh Rune
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 32
Streetfighter var noget underbemidlet sydeuropæiske unge knægte fandt på. Købte skadet racer mc’er. Skrællede plastikken af, satte ”normal” styr på og malede skidet ensfarvet…
Så kom tyskerne – som er mere showbikes og gejlet racer (med kåbe) som er mere alla performanens bikes…..
En chopper er jo heller ikke i dag det samme som den var, da man begyndte at choppe af HD’er fordi de ikke kunne kører i mudder.
mac
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.472
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Men man kan vel godt kalde en streetfighter for vore dages Caferacer...
Streetfigther trenden startede vel bare med at Englændere og sydeuer ikke havde råd til at købe nyt plast til deres racereps......pengene skulle jo gå til millistøvler, skovmandskjorter og bajerer
Så kom tyskerne og skulle male alle motorer lilla eller orange, gå i kamotøj og putte æselskind på cyklen og have langt nakkehår se på gotiske stripperpiger og lege ildslugere og med flammekastere og dårlig smag i almindelighed......
Hvad jeg forstår ved en caferacer (stereotype) er en klassisk udseende cykel med rundt lygte, clipon styr og trådegerhjul. Gerne af Erropæisk oprindelse Norton, guzzi osv (Kunne også være en japser)
http://www.caferace.com/cafepix.html
Eller billede nr 12 på
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Den hedder ligefrem OTW Cafe-racer
Hvad jeg forstår ved en Steetfighter er en (helst Open Class) Japser Blade, Gixer 11 ellign. uden tøj. Om der så er brugt 1,5 million på gejl, tun og voldombygning eller om den er malet matsort med maling fra Harald nyborg og kun kåbe er afmont og et højere styr er mont. er underordnet.
Typisk figtherting
(link fjernet)
Så Rune kald du bare din tingest for hvad du vil .......du bestemmer selv
Jeg kalder mine cykler Mia og Janne......hmm det kunne være jeg skulle kalde den ene for Bent og håbe på at der kom en Pocketbike ud af det.
jun 2005
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 35
Undskyld mit sprog.
Der er to former for streetfighter.
Den ene er hvor man bygger flere forskellige stumper, fra forskellige cykler over på sin egen, og gir den en ens formig farve.
Og så er der den hvor man bygger en rigtig show streetfighter som er blevet lagt en masse arb, overvejelser, spec stumper og en fed lakering i.
Nu har jeg bygget 3 (rigtige) streetfighter.
Så jeg ved lidt hvad jeg snakker om.
sep 2005
sep 2005
Jeg bruger bare min kammi's profil.
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 1.049
aug 2004
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 15
Også helt okey at du har din mening men så må du vise nogle af dine byg og ike bare gemme dig bag en andens profil, men måske vi skulle lave et nyt udtryk en CLIP ON BIKE af med det gl og på posthuset og så på med det nye.
sep 2005
Der er kun bestilt 3-4 ting til den fighter du ser i michaels profil, resten er Home Made.
Jeg har som sagt bygget de 3 cykler her.
Michael S's Gsx-R http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4427
Morten G's Cbr 600 Fs http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2759
Og min egen ex Cbx 1000 prolink. (link fjernet)
aug 2004
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 15
for der står der jo hvor de forskellige dele kommer fra, !!
hondaen er helt okey, cbx vil ikke vises måske den er genert ??
men klaus s hvorfor bliver du ved at skrive fra en andens profil er du også genert ???
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
det der ifølge mit hoved er en ægte streetfighter, er en som ejeren selv har bygget op. en der udstråler attityde. en der siger det her er mig. det er min cykel. og sådan skal min cykel se ud i mit forskruede hoved. og kan du ikke lide den, så fuck dig.
det vil sige det er urelevant hvad andre synes. det er ikke deres synspunkt der udstilles.
ang kåbecykler, jo de kan også gå ind under kategorien. men der er langt imellem de udstråler noget som helst.
ang showcykler som klaus/michael/whoever nævner. det er blevet lidt af et synonym med tysk stil. ligesom deres grimme røve. ekstremt stykke arbejde, og flot finnish. vilde projekter der dårligt kan tåle lugten af asfalt. og der er det jeg synes den slags har mistet pointen af en streetfighter. ikke at de ikke er persomlige og god inspiration. men streetfightere og i det hele taget motorcykler er bygget til at blive kørt. jævnligt HÅRDT. ikke spærret inde bag en rude fordi det er gået over gevind.
nov 2004
Anders en "CLIP ON BIKE" el. SLIPPERY ON BIKES uuuaaa* iii ak !!** - hellere Garagefusker forever *gg*
men som altid "vær sin smag"...
nov 2004
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Det vil mange ejere af ensådan jo hårdnakket mene.
Syntes måske ikke helt det er hvad jeg forstår ved en streetfighter.......
Men mener stadig at en matsort (hvor lakken måske endda ikke er benzin fast, så man kan se at den var blå engang) Gixer 750 fra 85 hvor alt overflødigt braller er ravet af er mere tro mod streetfigther-begrebet end en bimboboltonshowtyskerR1bike........
Det drejede sig vel oprindeligt om at fighte gaderne med råden kørsel...... så man smadrede sin kåbe og gad ikke at købe en ny....
Men som en anden skriver Chopper er heller ikke det samme idag som oprindeligt...
Så kald jeres cykler hva faen I vil de fleste af os Could´t care less!
Den næste trend er allerede igang.....så skynd jer at hoppe på....
Hva er den næste trend? Motard? Næ det er sq lige så gammelt som Fighter lortet:)
okt 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 168
StreetFight'ing is all about standig out from the crowd!!!!!
Saa enkelt kan det siges....i mine oejne er en bandit 600 med en bimbofighter bagende, styrkaabe og undertray ikke en streetfighter......men hey who gives a fuck!!!????
Det er bare min mening og det der taeller er at ham der har bygget den er glad for sin cykel og faar jern paa naar han knalder den af ned af gaden!!!
Det taetteste jeg kommer paa at forklare faenomenet er den nedenstaaende artikel:
Bad Motorcycle Manifesto By Manzruin
Choppers and streetfighters both represent ingenuity in the face of conformity. The chopper is now a tradition, while the streetfighter is a new form of the same rule-breaking innovation that has always been the chopper's domain. Choppers and streetfighters both commonly exhibit the minimalism, purity, and tastefulness that can only come from the kind of creative individual who refuses to choke down the generic product being spoon-fed to the masses. Factories are incapable of producing culture and one should not expect otherwise. Culture is a property of the people, and choppers and streetfighters are both manifestations of culture. Choppers originated in the early/mid part of this century in the form of the bobber. Recorded examples of bobbers date back to the forties and laid the foundation for what became known as the chopper. These early bobbers featured cut/small fenders, modified pipes and handlebars, and were stripped of most or all of their non-essential accessories. Often this would include removing the mufflers for better flow and more power. The desire for less weight and more speed led to the creation of lean, hotrodded bikes--good taste prevailed. As these bikes became more influenced by the dragstrip, their builders began taking modifications to new levels. The longer wheelbases found on drag bikes were mimicked by stretching the frame, and/or altering the rake and lengthening the forks. Low, frame-hugging seats were used to lower the center of gravity and streamline the look. Smaller gas tanks provided a combination of dragster function and street style. In 1969 the movie "Easy Rider" started the popularization that would lead to the complete chopper outbreak of the seventies. By the time Harley-Davidson produced the chopper-inspired FX Superglide in 1970, chopper builders were already retro-fitting rigid frames to the newer, hotter motors of the day. The modern chopper was officially here, and it was huge. Fast-forward to the mid-eighties. Japanese manufacturers began producing the most hardcore sport bikes that had ever seen production up to that point, in the form of bikes like the GSX-R and the Ninja. These bikes used stressed-engine frames and monoshock suspension, and were as close to a roadrace bike as anyone had ever gotten out of the box. They were eventually joined by European manufacturers Ducati and Triumph, both companies rising from the ashes. As riders immediately strove to break new ground with their riding technique, many a plastic fairing was crashed off. The chopper disease infected some of these individuals, urging them to leave the fairing off. The chopper disease had chosen to evolve, and created a new strain of it's virus that was less vulnerable to the yuppies and their tasteless over-chomed "chopper cure". The bikes were stripped bare, headlights were mounted to the forks, and traditional triple-clamps and handle bars offered the rider a more versatile, real-world riding position. These riders discovered the joy of riding a machine unencumbered by the plastic condom of a fairing which once seperated them from their machines. Fast-forward to now. The chopper is alive and well, and the streetfighter is just taking off and waiting for you to help define it. The disease is spreading. The current streetfighter builders now have more choices of frames, swingarms, and hop-up parts than ever before. The current chopper builder has a greater history of inspiration and than ever before. So chop it, drop it, strip it, stroke it, and kick out the jams #$@*&!#@$%*@! The man don't stand a chance... ---------- © Copyright 2001 Manzruin, All rights reserved. This article among others published in the UTMC were originally published on "Manzruin's: Bad Motorcycles for Bad People" web page: http://www.angelfire.com/wi/manzruin/ They are reprinted with the permission of Mazruin and the denziens of Bad Motorcycles for Bad People. Manzruin is another broke pschotic bastard on two wheels like the rest of us, and his commentary is always straight from his heart and straight from the heart of the new breed. This article was distributed by the Underground Terrorist Motorcycle Cult and may not be reprinted, republished, renamed or relabeled without written permission from it's author. You can find the UTMC online at http://www.blackletter.org Thank you very much for enjoying our propaganda, keep it fast and flat black.
okt 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 168
Kan du ikke laese engelsk eller fatter du bare ikke den toeddel af hvad diskussionen handler om??
Vi er sq da saa langt fra enige som vi kan blive!
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
streetfighter eller ej ?