{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Mikkel  L
Mikkel L
Tilmeldt:
9. aug 2021
Følgere: 70 Emner: 15 Svar: 22

Rengøring {{forumTopicSubject}}

Hej
Hvad er nemmest / mest simpelt at bruge til rengøring af mc?

Har ikke den store erfaring så helt basic, hvad er nemmest for at få gjort tanken, lidt crom og sådan rent?

Det er ikke den helt store tur, bare lige sådan en god all round tilgang. Sæbevand og en mikrofiberklud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rengøring
  • #1   20. maj Jeg lytter med her.... smiley

    Skulle til at lave en tråd med spørgsmål om, hvad folk bruger...


  • #2   20. maj Når min har været i skoven får den en gang med højtryksrenser. Lidt på afstand og forsigtig omkring bremser/lejer.

    Skal den forkæles så lige en gang skum og en børste.

    Tørre den med løvblæseren


  • #3   20. maj Den gammeldags metode er to-spands modellen. En spand med sæbevandet og en med rent skyllevand. Når kluden/svampen/vaskehandsken har været i sæbevandet og på motorcyklen, så renser man lige kluden i skyllevandet inden man på ny dypper i sæbevandet og vasker videre. Skift vand inden det bliver for snavset.

  • Mikkel  L
    Mikkel L Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 70 Emner: 15 Svar: 22
    #4   20. maj tak for svarene. men en helt almindelig mikrofiberklud ville være fint ? er lidt bange for at ridse

  • #5   21. maj Den største ridse-risiko ligger i at gnubbe og gnide med en klud med snavs i (også selvom den er fuld af sæbevand). Man kan f.eks. starte med at sjaske cyklen godt til med sæbevand (autoshampo går jeg ud fra eller andet specielt til motorcykler/køretøjer) og en blød børste for at løsne og fjerne det værste snavs. Og så bagefter gå i gang med de to spande. Hold kludene rene, skift dem evt. undervejs, pres ikke hårdt på lakerede og sarte overflader. Tag de mest snavsede steder, fælge, motor underside af skærme osv for sig selv så du ikke får kørt snavs derfra ud på lakerede overflader og lignende.

  • #6   21. maj det er helt uden for normen, men det er jeg sikkert også. jeg bruger vådservietter og så Microfiberklud bagefter. dem fra rema1000 er gode

Kommentér på:
Rengøring

Annonce