{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Vedr. MC tøj {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Da jeg netop har købt ny MC (Kawasaki Z900), så er det også tid til nyt MC tøj.
Ikke mindst fordi, at det gamle tøj er for stort men især fordi, det er alt for varmt.
Det er noget tekstil-tøj i touring stilen af mærket Richa.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om hvilket tøj i kører med om sommeren ?
Er det læder, tekstil body amor osv.
Gerne forslag til hvor på Sjælland det kan købes, da jeg ikke køber tøj online i forhold til pasform.

Jeg har selv nogle kevlar jeans og evt. skjorte og eller body amor i tankerne men søger lige lidt råd herinde først.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. MC tøj
  • #1   8. jun Jeg kører tekstil.
    Når jeg køber nyt, så går jeg efter at tøjet er vandtæt uden at foret skal være i.
    Det er træls at køre en varm dag og så blive våd fordi det ikke er vandtæt.
    Og så må der gerne være gode muligheder for ventilation.
    Selv handler jeg i Flensborg hos Louis eller Polo.


  • #2   8. jun Kan du godt finde tøj som er både vandtæt og behageligt om sommeren ?
    Mit er også vandtæt men vanvittigt varmt om sommeren.

    Jeg har denne model i jakke og bukser : https://louis-mc.dk/produkt/mc-jakke-richa-atomic-sort-str-m/


    https://louis-mc.dk/produkt/mc-jakke-richa-atomic-air-sort/


  • #3   8. jun Det kan man. Ventilationsåbninger er dog stadig vigtig.
    Sort tøj er så nok ikke det mest ideelle i forhold tll varme. Og synlighed smiley


  • #4   8. jun Meget touring (eller måske især adventure) tøj har mange ventilationsmuligheder (også i ryggen) så selvom der er et aftageligt regnfor (som man evt. lader blive i) kan man få en del luftkøling. Udover en jakke i adventure stil har jeg en MC hoodie til de varmeste dage. Hætten har jeg lynet af, fordi den blafrer for meget.
    MC jeans kan også være ret varme pga foring og indlæg.
    Ang. forretninger kan jeg se, at louis mc.dk er flyttet til Taastrup (Roskildevej 323D), men ellers har de fleste MC forhandlere også beklædning, og dem er der stadig nogle stykker af i københavnsområdet.


  • #5   8. jun Matthias : Enig i at sort ikke er ideelt i forhold til synlighed. Det var en fejl og jeg har derfor en gul vest som jeg bruger om aften.
    I forhold til varmen så tænker jeg ikke at det er problem med sort når man ikke holder stille.

    Claus: Tak for gode inputs.
    Når du kører med hoodie, er det så en hoodie specielt til MC med specielt stof og beskyttelse eller har du body amor under den ?

    Ja Louis Mc er flyttet til Taastrup i større lokaler. Jeg købte mit tøj i den gamle lille butik i Søborg.


  • #6   8. jun XL moto har en masse interessant tøj men jeg er lidt nervøs for pasform ved online køb.
    Har i nogle erfaringer med tøj derfra ?


  • #7   8. jun Det er en Richa MC hoodie med både ryg-, skulder- og albuebeskyttelse. Den er udmærket som en ekstra sommerjakke, altså som supplement til en mere "almindelig" allround jakke.

    Apropos synlighed vil jeg anbefale, at man også har god synlighed i dagslys, og at man altså har nogle kontrastfarver på tøj og hjelm, hvis det er muligt. Ja gerne en gul vest.


  • #8   8. jun Synlighed går jeg også meget op i og kører altid med gul vest. Og gul hjelm.
    I gamle dage, smiley før de gule veste var opfundet, var jeg flere gange ret tæt på ulykker fordi jeg blev overset.
    Som jeg siger: Hellere ligne en udklædt klovn end ligge i pænt tøj på kirkegården.


  • #9   8. jun Mht gule veste, eller i det hele taget tøj med farver på.
    Det øger helt sikkert synligheden bagfra, men set forfra er der ikke meget at hente.
    Når du sidder på din MC, tager styr, kåbe mm nærmest al udsyn til din beklædning.
    Prøv selv at kigge efter det i trafikken, når du kører bil.
    Vil man virkelig gøre noget for synligheden, skal man vælge en hjelm med synlige farver.


  • #10   8. jun Lige forfra måske ikke helt så meget. Men der hvor jeg oftest er blevet overset, er bilen kommet fra en sidevej og kørt frem uden at have set mig.
    Den synlige del forfra kan jo være det lige er den del der redder din førlighed.


  • #11   8. jun Jeg har alle dage, og det er mange år, kørt med gult forlys for at blive set - jeg forstår ikke at der ikke er flere der gør det !!

  • #12   8. jun Jeg læste engang et sted, at det er helt ligegyldigt hvad farve din MC er og til dels også tøjet. Det vigtige er hjelmen.

  • #13   8. jun læder.... altid

  • #14   11. jun Hop på en 1-dags tur til Lübeck. Da jeg var afsted, kunne jeg blive sat af nær Louis Filialen.
    https://skanrejser.dk/lubeck-1-dagstur


  • #15   11. jun Ja, det er da slet ikke en dum ide. Tak

  • Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 4 Følgere: 1 Svar: 373
    #16   20. jun Er det så ikke sjovere at tage cyklen til Louis i Flensborg? smiley

  • #17   21. jun Fra København? . Al besparelsen ryger. Op på bussen og stop ved Bordershoppen på vejen hjem.

  • #18   21. jun Og så ryger besparelsen i grænsehandlen. for nu køber du slik, øl, sodavand m.m. som du sikkert ikke ville have købt hjemme ved købmanden. smiley

  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 131
    #19   21. jun Jeg har en sommer jakke hvor der er mesh ned af ærmerne. så der kommer luft igennem og en hoodie med god gennemgang af luft også. Men regner det er det skod. Nogen gange har jeg en sofdtshell med jeg kan tage over min hoodie hvis det bliver sent og koldt eller det skulle begynde at regne.

  • #20   25. jun Når det er varmt som i dag med 26 grader eller lidt mere bruger jeg altid min læderjakke. Og den model der ligner noget fra vi kørte 4 gear Yamaha knallert i 1979. Den er bedst til at holde varmen ude synes jeg, hvis du samtidig skal være beskyttet... Nogen gange blæser jeg en hat i det og kører i Wrangler cowboyjakke, det er super men knap så gennemtænkt smiley

  • #21   26. jun når vejret er som nu, mc jeans og læderjakke. 200km i går. 200 mere i dag ??

  • #22   26. jun Ved godt det ikke er onlinekøb, men her blir man ekviperet til i alt 740 Kr.
    Jakke fra "Riding Tribe"
    https://shorturl.at/uIHAR
    Buks fra ditto.
    https://shorturl.at/hrR7K




Kommentér på:
Vedr. MC tøj

Annonce