2.495 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Virago 250 og 535'er? Virago 250 og 535'er?

Hey.

Nu har jeg først lige fået mit kørekort og min første motorcykel, Yamaha Virago 250. Så var det jeg tænkte, hvad ville jeg kunne mærke af forskel på en neddroslet Virago 535'er (til de 34 HK jeg nu må køre med smiley ) og så en normal Virago 250'er?

Og bare luige af nysgerrighed, hvad er straffen for at køre på en motorcykel med over 34 >HK, når man "kun" har det lille kort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Virago 250 og 535'er?
  • #1   4. maj 2008 uden dog at ha noget erfaring med drodlet maskiner tror jeg du vil få et kræftiget optrk i form af at du får flere NM..

men køre du på en maskine du ikke har kørekort til kan i værste vald medføre at forsikringen ikke dækker hvis det går galt.. = en kæmpe erstatnings krav til dig hvis uheldet skulle være ude...

så vent endelig med det..

• #2   4. maj 2008 En fordel ved 535'eren er, at den har kardan-træk, hvor 250'eren har kæde, som kræver lidt mere vedligeholdelse. Måske også værd at tage med i betragtning ... smiley

• #3   4. maj 2008 Har selv haft Xv 535 m 34 Hk Den har bedre træk end XV250
    Men 250 er mere behageligt at køre på ..
    Hvis du køre ofte med en bagpå så er 535 ikke god ide da bageste fodhvile ligger høj.. Min kone får krampe i benen .. smiley
    Så prøv hellere begge 2 før du tager beslutning.
    Mvh Ole

• #4   5. maj 2008 535 har end del mere moment ved lave omdrejninger.

Det betyder, at du ikke mærker så meget til droslingen, så længe du ikke er i nærheden af tophastighed. De bageste fodhvilere kan sænkes.

Kardantrækket er en kæmpe vedligeholsesesmæssig fordel ved 535.

Jeg ville ikke være i tvivl, og så har du jo en større cykel, når du efter to år piller droslingen af .-)

Kommentér på:
Virago 250 og 535'er?

Annonce