{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.981 visninger | Oprettet:

bremseklodser går mod skiven {{forumTopicSubject}}

Ja har fundet ud af at mine bremser klodser foran går mod skiverne. Det er vel ikke meningen. ? Så hjulet stopper ret hurtigt hvis man drejer det rundt. Har også opdaget en meget mærkelig lyd når jeg køre langsomt, så siger det knæk knæk knæk. lyden er der ikke hele tiden. Min svigerfar mente det kunne være forhjuls leje, så jeg må jo hellere få kigget på det. Men hvorfor køre mine klodser mod skiver?

Mvh
Mille

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luk og lås af vindue + defekt håndtag 940 kr.
  • Udskifte ballofix - gør klar til udskiftning af køkkenvask 800 kr.
  • Gipsvæg 205 kr.
  • Fiks min radiator 700 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine i nyt køkken 1.000 kr.
  • Fix af min svigerfars tv 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bremseklodser går mod skiven
  • #1   5. maj 2008 Hvis det er meget de hænger, kunne det være at du trænger til at få udluftet dit bremsesystem - men tag hellere at få skiftet bremsevæsken ud samme tid - det er hurtigt gjort.

• #2   5. maj 2008 Dine klodser slæber mod skiven fordi du har været sløset med serviceringen. Skil kalibrene ad og rens stemlerne godt. Det er nok også ved at være på tide med en renovering af kaliberne. 18 år er ganske lang tid hvis det ikek er gjort.

Knæk lyden kan være fohjulsleje eller krønrørsleje. Det er selvfølgelig byt til nyt, eller at stramme kronrørslejet hvis det er konisk.

• #3   5. maj 2008 det er vel bare tid til alm. service
    hvis det ligefrem siger knæk , knæk og knæk kan det være en flækket bremseskive pga. for meget varmeudvikling fra din hængende bremse

• #4   5. maj 2008 Bremseklodserne vil altid røre lidt.
    Det er et spørgsmål om hvor meget.

• #5   5. maj 2008 Du slipper ikke med udluftning. Kør lige 100 m og mærk forsigtigt på skiven. Er den meget varm, skal du minimum have skiftet de gummikopper, der skal trække klodserne de få my tilbage efter aktivering.

Knækkeriet, skal du også have fundet-cyklen kan blive meget selvstændig, hvad enten det er det ene eller det andet leje, der er blevet defekt. Har du en knækket skive, kan det blive "rigtig sjovt"

• #6   5. maj 2008 Uha alt det i skriver det lyder dyrt. Angående service der havde jeg service på den september sidste år, og det var pænt dyrt og der blev skiftet både bremse vædske og koblingsvædske, eller det står der da ihvertfald på service papir. Fik også skiftet et kronrørsleje. Så ligefrem sløset med servie har jeg ikke. :o) Den fik service lige efter jeg købte den.:o)

• #7   5. maj 2008 Og jeg skal ikke have skilt noget ad, det må jeg have fagfolk til, for jeg har ikke begreb om det selv:o)

• #8   5. maj 2008 Der er en godt ting i det du skriver, det kunne lyde som om, at dit nye kronrørsleje bare skal justeres efter.

Dine bremsecalipre skal dog nok renoveres. Stumperne er ikke så dyre, hvis du kender en der er lidt fiks på fingrene. Ved man ikke, hvad man skal, så er bremser ikke det rigtige at famle sig frem med - det vurderer du helt korrekt.

• #9   5. maj 2008 Kan se de har også kontrolleret bremser og skiver ved det service og jeg har ikke kørt mere end 1500 km siden service og det syntes jeg da ikke er meget. så det må jo være sket efter det, ellers har de da ikke gjordt deres arbejde ordentlig.

• #10   5. maj 2008 Kan også tænkes at problemet ikke er alvorligt, og at det er årsagen til de ikke har lavet det på daværende tidspunkt.
    Men derfor er det nok en god ide at give kalibrende en gennemgang.

• #11   5. maj 2008 umiddelbart ser det ud som om den kører med flydene kalibere..
    Den "flyder" på nogle glidere, det skal den kunne gøre fuldstændigt ubesværet ellers vil den hænge i klodserne..
    Prøv at få løsnet kaliberne (højest sandsyneligt 2 unbraco bolte under hver sin sorte gummihætte) de to bolte er så gliderne.. og dem skal kaliberen altså køre køre frem og tilbage på uden at det er svært at skubbe det frem og tilbage (når kaliberen er løsnet fra forgaflen) og der må ikke være mærkbart slør i gliderne heller.. lidt er iorden, det kan ikke rigtigt undgåes.

• #12   5. maj 2008 Tak for svarene, må hellere få mc manden til at se på det, så håber han har tid for det er jo godt vejr. Nu tør jeg da ikke rigtig køre på den før det er tjekket. :o) Tænk hvis jeg jeg bare forværre situationen.

• #13   5. maj 2008 https://www.freetrailer.dk/default.aspx
    Der kan du låne en trailer så du kan få den kørt på værksted.

• #14   5. maj 2008 www.freetrailer.dk/

• #15   5. maj 2008 Det er dog heldigvis ikke nødvendigt. Tror da godt den kan klare de 4 km jeg har til mc service manden:o)

• #16   5. maj 2008 Hej Kamilla prøv at tage fat i forhjulet og tryk bremsekaliben først i højre side derefter i venstre side med knæet indtil du ikke kan trykke dem længere ind.
    Derefter kan du mærke med hånden om kaliberne kan gå let ind og ud
    når du bruger bremse grebet bagefter vil det gå helt i bund de første gange det er helt ok.
    Hilsen Brian

• #17   5. maj 2008 Jeg tror vidst ikke helt jeg er med der Brian. Men skal også til og på arbejde nu. Så må folk jo hygge sig i det gode vejr :o)

• #18   5. maj 2008 RR - fedt med freetrailer, men der er ikke noget der er gratis i Nordjylland - åbenbart, for her starter vores postnumre med 9xxx

:-|

• #19   7. maj 2008 Har været til mekanikeren med den og der var ikke noget galt med bremser og knæk lyd kunne han ikke få frem de to gange han prøvekørte den så han kunne ikke se der skulle være noget galt men kom med en forklaring på hvad det kunne være, noget med kaliberne når man køre på ujævn vej, kunne vidst give lyd, så vidt jeg forstod. Nå men jeg går ud fra han ved hvad han taler om :o)

Kommentér på:
bremseklodser går mod skiven

Annonce