476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

bjarne j
bjarne j
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Råd til en nybegynder Råd til en nybegynder

hej mc'ere

Jeg bliver snart 18, og regner med at tage mc-kortet. Men ingen kort uden mc, så jeg eftersøger nogle priser. Jeg har forelsket mig i Suzuki's gsxr250, så det bliver muligvis sådan en. Prisen på selve maskinen er håndgribelig, men dertil kommer der jo andre udgifter. Bl.a. til forsikring. Hvor meget vil I tro det vil koste, at tegne en ansvarsforsikring til gsxr250'eren. Jeg har fundet én til salg, som eksempel. Den har gået 34.500km og er fra 1990.
Og der er jo utallige selskaber, nogen anbefalinger?
Hvilke andre udgifter er der at tage højde for.

På forhånd tak
Bjarne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd til en nybegynder
  • #1   21. sep 2005 Prøv GF-forsikring... kan være de vil tage dig hvis dine forældre har deres forsikringer der... eller du tegner en indbo... de kan ihvertfald levere billig ansvar... formoder ikke du vil have kasko...
    Min gamle cbr kunne jeg nøjes med at give 1500 for ren ansvar (er 26 og kørt mc 4 år) hos gf hvor jeg året før havde givet 3500 v. tryg.
    mvh Offslow

• #2   21. sep 2005 Hej Bjarne. du kan med fordel søge på de topics du nævner i teksten under forum funktionen "søg", der står en masse omkring det. Men i hovedtræk, forsikring: GF (meget billige med ansvar) Giver selv omkring 2000kr helårlig for min RF 600R. Vægtafgift ca. 5-600kr helårlig. Og så skal du regne med at spendere ca 5000kr på udstyr (hjelm, jakke, busker, handsker mm.). Og så er der jo driftsomkostninger : olieskift/kædekit/dæk mm. som er en variabel afhængigt af hvor meget/hvordan du kører Håbet at det kunne hjælpe dig lidt..
    Pøj pøj med kortet -og køb af mc.

Ronny.

• #3   21. sep 2005 Jeg giver omkring 2300kr for helårlig ansvar på min GSX-R 250, og det er hos GF... smiley

• bjarne j
    bjarne j Tilmeldt:
    sep 2005

#4   21. sep 2005 Simon: Okay, det lyder ikke galt. Kan se du er 18 så det passer jo fint:). Må jeg spørge, hvad du har givet for din gsxr250?

Jeg har sendt et stk. mail afsted til gf, for at få en vurdering. Så må jeg bare håbe på det bedste:D
    Tak for svarene

• bjarne j
    bjarne j Tilmeldt:
    sep 2005

#5   22. sep 2005 Gf-forsikring har talt: De vil forsikre den for 2.368 kr. og selvrisikoen er 500 kr.

Nogen der ved lidt om, hvor mange km man skal regne med at der er i sådan en motor? Altså er 34.500km meget eller lidt for cyklen?

På forhånd tak

Kommentér på:
Råd til en nybegynder

Annonce