776 visninger
|
Oprettet:
Ny "Supersport" uden kasko? {{forumTopicSubject}}
Ja, der er har sikkert været masser af spørgsmål angående det her emne, og ja - det er sikkert mega dumt, men det ville være lækkert hvis i lige kunne komme med nogle argumenter.
Først skal det lige siges, at jeg er 23 år gammel, har 4 års accinnitet med bil.
OG det kan også sagtens være, at jeg får forhandlet mig frem til et godt kasko tilbud, med mine forældres forsikringsselskab.
MEN hvor dumt er det, at køre uden kasko på en sprit ny GSX-R600?
Jeg tænker mest på tyveri - hvor meget kan man gøre for, at sådan en ny cykel ikke bliver stjålet?
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
Det skal jo være en bike som er med i MC-revyen og har 0-100 tid på 2,72 sek.
Husk det kommer ikke an på køreren kun på specs!!!
Personligt vil jeg aldrig køre uden kasko. Du kan få rigtigt mange hurtige cykler til en rimelig kasko.
jul 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 53
Og nej, jeg ville sikkert ikke kunne sove trygt om natten... Dog vil der være mulighed for at stille den i en gård, væk fra gaden...
jul 2007
Nu ved jeg ikke om følgende linie var rettet mod mig, "... Det skal jo være en bike som er med i MC-revyen og har 0-100 tid på 2,72 sek...", men sådan kan man jo tænke, men jeg opfatter ikke mig selv som en simpel drengerøv, der skal ud og køre ræs.
Jeg tænker hovedsageligt på GSX-R600, fordi jeg synes om designet - og hvad jeg har hørt, er en 600 kubik Supersport da rigeligt hurtig, men dem jeg kender der er startet på sådan en, er da også hurtigt blevet sulten af efter mere!
Jeg har altid haft hurtige biler, og (efter egen mening, og kærestens udsagn) jeg har altid kørt meget ansvarsbevist.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
Eller en BMW F800S / ST - ny cykel - som kan forsikres meget meget billigt. Men den kan selvfølgelig ikke køre 260 km/t, men den kører gerne 260 km.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
jul 2007
Men kan man smide en kåbe på efterfølgende?
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.818
Jeg har selv valgt en lidt ældre FireBlade, og så kører jeg på ansvar og glæder mig over de 16.000kr om året jeg sparer ift den billigste kasko jeg kunne få.
Om 3 år har jeg sparet lige så meget i forsikring, som jeg gav for min FireBlade.
jul 2007
Jeg har bare et lille problem med højde - jeg er kun 165 cm høj, og jeg har hørt, at GSX'eren er væsentlig bedre for mindre personer end SV'eren...
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.818
dec 2003
(link fjernet)
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
Hvad så hvis han har brugt alle pengene på den cykel han vil have ? Der er mange der bruger den logik der, og jeg syntes hver gang det er noget bedstefar snak.
GF ansvar 2500 kr og så afsted.
Alt efter hvor du bor, hvilke muligheder du har for at opbevare den og hvor du typisk kører hen og stiller den, så skal du da snuppe den cykel du vil have, så må du lade være med at køre over evne som de andre der bøvler med at de smider deres cykler i sving.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 350
okt 2006
Jeg kører selv med ansvar nu, men er tvunget til kasko. derfor er det ikke dobbeltmoralsk, det eneste jeg piver over at at jeg er tvunget til kasko ogdet som jeg giver udtryk for i begge tråde at jeg ikke har noget imod at køre med ansvar.
jun 2007
okt 2006
jun 2007
Der ligger vist et link til et klip herinde hvor man ser at sådan nogle kædelåde ikke dyr til en skid... Selv de største låse kan klippes med en boltsaks...
dec 2003
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Jeg forstår godt du tænker mest på tyveri, men statistikkerne viser med al ønskelig tydelighed at det ER skader du skal bekymre dig mest om. Det er muligt du har haft hurtige biler og mener at ansvarlighed er din første prioritet, men så vil en sports maskine jo aldrig være dit første valg...?
Jeg har set alt for mange mennesker som virkede umiddelbart rationelle, forvandle sig til hjernedøde fartmonstre på et splitsekund når adrenalinen pumpede, og det hele lugtede lidt af race på en fællestur med gutterne. Jeg siger ikke det er tilfældet med dig, og du er trods alt blevet 23 år uden at være splattet ud endnu, så der er en vis chance for succes når og hvis du køber en MC...
I stedet for at fikusere så meget på design, udseende og plastikdele på en MC, så fokuser' på hvordan maskinen kører og hvordan du sidder på den og hvor "hjemme" du føler dig på den, og de 4-5 andre du <b>SKAL</b> prøve for sammenligningens skyld. Det er pissevigtigt at man er på bølgelængde med sin maskine når man færdes på de små veje og i trafikken, hvor en MC virkelig kommer til sin ret i det her MC-hadende land.
Det er derimod IKKE vigtigt hvad andre mennesker tænker om dit valg af MC, eller hvor trendy den ser ud når den holder parkeret foran cafeen.
Har du først valgt en maskine som du har god tillid til, så vent med at tage beslutningen om forsikring til den tid. En MC skal vælges med 99% "gut feeling" og 1% økonomi...
Bliver det en SV650'er du brænder for, så kan du forsikre den for under 7000 kroner om året med kasko, og bliver det en GSX-R 600 kan du nok finde en anden god løsning på det.
Så for at svare kort på dit spørgsmål - så synes jeg at en MC uden kasko er en RET dum ide når det er en sports MC til så mange penge vi snakker om. Havde det være en gammel havelåge fra først i 90'erne, så havde det sgu været ligemeget....
jul 2007
Tak for et super godt indlæg
Jeg er velvidende, at der er en kæmpe risiko for, at jeg bliver det føromtalte fartmonster, men HVIS det bliver en GSX-R600, vil jeg prøve at gøre alt for at være ansvarlig - både pga. faren og pga. økonomien ved at smide den i et sving... men alt kan jo ske.
Egentlig tror jeg også at 650'eren er et godt valg, og hvis højde ikke har det store at sige når man kører alligevel, er det vel egentlig et godt valg.
Ny "Supersport" uden kasko?