{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Peter H
Peter H
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 53

Ny "Supersport" uden kasko? {{forumTopicSubject}}

Ja, der er har sikkert været masser af spørgsmål angående det her emne, og ja - det er sikkert mega dumt, men det ville være lækkert hvis i lige kunne komme med nogle argumenter.

Først skal det lige siges, at jeg er 23 år gammel, har 4 års accinnitet med bil.

OG det kan også sagtens være, at jeg får forhandlet mig frem til et godt kasko tilbud, med mine forældres forsikringsselskab.

MEN hvor dumt er det, at køre uden kasko på en sprit ny GSX-R600?

Jeg tænker mest på tyveri - hvor meget kan man gøre for, at sådan en ny cykel ikke bliver stjålet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny "Supersport" uden kasko?
  • #1   10. maj 2008 Henning F

Det skal jo være en bike som er med i MC-revyen og har 0-100 tid på 2,72 sek.

Husk det kommer ikke an på køreren kun på specs!!!

Personligt vil jeg aldrig køre uden kasko. Du kan få rigtigt mange hurtige cykler til en rimelig kasko.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2007

#2   10. maj 2008 Hvilke andre forslag har du? Men jeg har altid været forelsket i den - dog er jeg selvfølgelig åben for forslag.

Og nej, jeg ville sikkert ikke kunne sove trygt om natten... Dog vil der være mulighed for at stille den i en gård, væk fra gaden...

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2007

#3   10. maj 2008 C1:

Nu ved jeg ikke om følgende linie var rettet mod mig, "... Det skal jo være en bike som er med i MC-revyen og har 0-100 tid på 2,72 sek...", men sådan kan man jo tænke, men jeg opfatter ikke mig selv som en simpel drengerøv, der skal ud og køre ræs.

Jeg tænker hovedsageligt på GSX-R600, fordi jeg synes om designet - og hvad jeg har hørt, er en 600 kubik Supersport da rigeligt hurtig, men dem jeg kender der er startet på sådan en, er da også hurtigt blevet sulten af efter mere!

Jeg har altid haft hurtige biler, og (efter egen mening, og kærestens udsagn) jeg har altid kørt meget ansvarsbevist.

• #4   10. maj 2008 SV650 eller en ældre CBR600 er altid brugbare og hurtige nok 98% af tiden!

Eller en BMW F800S / ST - ny cykel - som kan forsikres meget meget billigt. Men den kan selvfølgelig ikke køre 260 km/t, men den kører gerne 260 km.

• #5   10. maj 2008 Kan du leve uden kåbe kan du få en GSR600. Det er nøgen udgave af GSXR'en. I praksis ligeså hurtig, men til at forsikre gennem If's aftale med suzuki.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2007

#6   10. maj 2008 Ok, det lyder spændende, men som sagt er det jo primært designet jeg går efter - og kåben har en del at sige mht. udseende smiley

Men kan man smide en kåbe på efterfølgende?

• #7   10. maj 2008 Mht kåbe så kan alt jo lade sig gøre, hvis man gider arbejde lidt for det.

Jeg har selv valgt en lidt ældre FireBlade, og så kører jeg på ansvar og glæder mig over de 16.000kr om året jeg sparer ift den billigste kasko jeg kunne få.

Om 3 år har jeg sparet lige så meget i forsikring, som jeg gav for min FireBlade.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2007

#8   10. maj 2008 Det kunne egentlig godt være, at jeg skulle starte på en SV650 måske...

Jeg har bare et lille problem med højde - jeg er kun 165 cm høj, og jeg har hørt, at GSX'eren er væsentlig bedre for mindre personer end SV'eren...

• #9   10. maj 2008 Så snart man ruller er højden ikke et problem. Jeg kan kun lige nå jorden med tåspidserne, lidt træls når man skal vende på en grusvej, men hva faen, hvorfor lade kroppen begrænse ens udvalg af mc'er!

• #10   10. maj 2008 Her får du fuldkåbe, wannabe-race look og lav forsikring:
    (link fjernet)

• #11   10. maj 2008 "Har man råd til sådan en cykel burde man også have råd til at have forsikringen dertil også."

Hvad så hvis han har brugt alle pengene på den cykel han vil have ? Der er mange der bruger den logik der, og jeg syntes hver gang det er noget bedstefar snak.
    GF ansvar 2500 kr og så afsted.

Alt efter hvor du bor, hvilke muligheder du har for at opbevare den og hvor du typisk kører hen og stiller den, så skal du da snuppe den cykel du vil have, så må du lade være med at køre over evne som de andre der bøvler med at de smider deres cykler i sving.

• #12   10. maj 2008 C-4 . - Game Over - Hva var det ikke dig der tidligere piv over at du ikke kunne forsikre din mc? Lidt dobbelt moralsk ikke??!?!?

• #13   10. maj 2008 Det er jo ikke det som er spørgsmålet her, han spørger om ansvar.
    Jeg kører selv med ansvar nu, men er tvunget til kasko. derfor er det ikke dobbeltmoralsk, det eneste jeg piver over at at jeg er tvunget til kasko ogdet som jeg giver udtryk for i begge tråde at jeg ikke har noget imod at køre med ansvar.

• #14   10. maj 2008 Fair nok. Godt ord igen herfra...

• #15   10. maj 2008 No prob.

• #16   10. maj 2008 Men med hensyn til om den kan stå i fred, så var der nogen der havde prøvet at klippe min vens lås om natten samme dag som han havde købt den. Lidt uheldig måske, men det skete... De kunne dog ikke klippe den over.

Der ligger vist et link til et klip herinde hvor man ser at sådan nogle kædelåde ikke dyr til en skid... Selv de største låse kan klippes med en boltsaks...

• #17   10. maj 2008 Men ellers hedder det en stor kædelås på hvert hjul, skivebremselås, lås på forbremse og en alarm. Så er den sikret mod småtyver, og det vil i stedet være naboens maskine de går efter hvis den ikke er sikret ligeså godt.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #18   10. maj 2008 En alarm og 2 solide kæder - så er den MC sikret ret godt, hvis den samtidigt står et sted som ikke umiddelbart er synligt.

Jeg forstår godt du tænker mest på tyveri, men statistikkerne viser med al ønskelig tydelighed at det ER skader du skal bekymre dig mest om. Det er muligt du har haft hurtige biler og mener at ansvarlighed er din første prioritet, men så vil en sports maskine jo aldrig være dit første valg...?

Jeg har set alt for mange mennesker som virkede umiddelbart rationelle, forvandle sig til hjernedøde fartmonstre på et splitsekund når adrenalinen pumpede, og det hele lugtede lidt af race på en fællestur med gutterne. Jeg siger ikke det er tilfældet med dig, og du er trods alt blevet 23 år uden at være splattet ud endnu, så der er en vis chance for succes når og hvis du køber en MC... smiley
    I stedet for at fikusere så meget på design, udseende og plastikdele på en MC, så fokuser' på hvordan maskinen kører og hvordan du sidder på den og hvor "hjemme" du føler dig på den, og de 4-5 andre du <b>SKAL</b> prøve for sammenligningens skyld. Det er pissevigtigt at man er på bølgelængde med sin maskine når man færdes på de små veje og i trafikken, hvor en MC virkelig kommer til sin ret i det her MC-hadende land.
    Det er derimod IKKE vigtigt hvad andre mennesker tænker om dit valg af MC, eller hvor trendy den ser ud når den holder parkeret foran cafeen.

Har du først valgt en maskine som du har god tillid til, så vent med at tage beslutningen om forsikring til den tid. En MC skal vælges med 99% "gut feeling" og 1% økonomi... smiley
    Bliver det en SV650'er du brænder for, så kan du forsikre den for under 7000 kroner om året med kasko, og bliver det en GSX-R 600 kan du nok finde en anden god løsning på det.

Så for at svare kort på dit spørgsmål - så synes jeg at en MC uden kasko er en RET dum ide når det er en sports MC til så mange penge vi snakker om. Havde det være en gammel havelåge fra først i 90'erne, så havde det sgu været ligemeget....

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2007

#19   10. maj 2008 Sajmon:

Tak for et super godt indlæg smiley

Jeg er velvidende, at der er en kæmpe risiko for, at jeg bliver det føromtalte fartmonster, men HVIS det bliver en GSX-R600, vil jeg prøve at gøre alt for at være ansvarlig - både pga. faren og pga. økonomien ved at smide den i et sving... men alt kan jo ske.

Egentlig tror jeg også at 650'eren er et godt valg, og hvis højde ikke har det store at sige når man kører alligevel, er det vel egentlig et godt valg.

Kommentér på:
Ny "Supersport" uden kasko?

Annonce