1.044 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Køb i tyskland Køb i tyskland

Jeg har gået med tanken om at købe motorcykel, og er for nylig kommet i tanke om noget jeg har hørt engang.
Er der nogle der ved om det kan betale sig/er muligt at købe en motorcykel i Tyskland på tyske plader, og have den til at stå i tyskland vinteren over, så man om sommeren kan hente den til danmark i ca. 3 måneder?

Nogle som kender reglerne for dette, eller kender en som har gjort det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb i tyskland
  • #1   15. maj 2008 For at have den stående i Tyskland med plade på kræver det du har forsikring på den i Tyskland, og altså adressen.
    Hvis du bor i DK må du ikke køre på den i DK.

• #2   15. maj 2008 Så der er ingen mulighed for lave det "trick" med mindre man flytter til tyskland? smiley

• #3   15. maj 2008 Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside med leasing af MC'er, så er det pænt dyrt! For det første er der en høj engangsydelse og med den månedlige leasing pris kan det vist ikke gå andet end at købe en selv.

• #4   15. maj 2008 Thomas: Så voldsomt dyrt er det nu ikke, incl service og forsikring. Desuden er det jo sådan, at danske MC ister er bange for det begreb der hedder afskrivning, og istedet fror deres 2-3 år gamle MC skal koste det samme som en ny fordi der er for 5-10.000 kroners udstyr på...

• #5   16. maj 2008 Kawasaki ER-6N ABS

Leasingpris inkl. moms pr. måned kr. 1.348
    Engangsydelse kr. 16.625

Forsikring fra kr. 2.945

Leasingperiode i måneder 36
    Max km/år 6.000

• #6   16. maj 2008 Udregning:

Engangsydelse = 16.625 kr.
    Leasing 36 mdr. x 1.348 kr. = 48.528 kr.
    --------------
    I alt 65.153 kr.

Det antages at leasing perioden er 3 år. Leasing indeholder service, men ikke sliddele (dæk/kædekit osv) og vægtafgift. Dertil må der max. køres 6.000 km. årligt!

Man kan så vælge at købe eller lease igen, alt efter leasingaftale. Men har godt nok svært ved at se det skulle være billigst! Det er røv dyrt i mine øjne. En mc, som nævnt, lider ikke store værditab. Desuden er det overkommeligt at betale service osv, når man alligevel skal betale sliddele osv.

Så hvordan får i det til at blive så billigt, er det mig der er forkert på den?

• #7   16. maj 2008 Super fedt! Tak for det, må igang med at kigge, og sætte mig ind i tingene! smiley

Kommentér på:
Køb i tyskland

Annonce