974 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hjelm..?? Hjelm..??

Hej alle..
Er der nogen som er blevet stoppet og evt. fået bøde for at køre med hjelm som ikke er ECE godkendt??
Har selv en "braincap" hjelm - og ja jeg ved godt den ikke beskytter andet end toppen af issen..! =) Men den er supercool, men ikke godkendt.. Og jeg gider ikke få flere bøder!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm..??
  • #1   16. maj 2008 Ham her har fået en bøde for det, og det var også bare en braincap, men de er jo fede når man kører shopper:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=24592

• #3   16. maj 2008 Hej, Lækker Dragstar - Men jeg bakker 100% op om Don T's Kommentar
    smiley Mere tydeligt kan det næppe siges...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #4   17. maj 2008 Don T - hørt..!

Den er da ikke supercool hvis den ingen virkning har...?

Så hælder den mere over mod "tåbelig" eller "stupid"...

Der må være grænser for hvor meget udseende vægtes over sikkerhed...

• #5   17. maj 2008 Fatter heller ikke folks holdning til sikkerhed.

De giver rask væk 100-200.000 for en lækker cykel, men kan ikke afse 10-20.000 i budgettet til et ordentlig sæt sikkerhedsudstyr.

Hjelmen er helt sikkert det sidste sted jeg sparer min penge, selvom mange sikkert vil mene, at der ikke er noget at beskytte c",) (ingen dumme bemærkninger... tak) lol

• #6   18. maj 2008 Lige en lille detalje omkr. sikkeheden og min hjelm: Braincap´en er kun til stille ture i sol og sommer, jeg har en Bandit som jeg bruger næsten på alle ture.. Men Bandit hjelme er heller ikke ECE godkendte..??? Nogle kloge kommentarer til det??? =)

• #7   18. maj 2008 Ja en enkelt Claus..

Man kan ikke umiddelbart gætte sig til at en Bandit hjelm ikke er ECE godkendt. Politiet reagerer kun på 'braincap' hjelme fordi det er åbenlyst at man røvsmadrer sig selv og sit ansigt selv med 40 km/t hvis det skulle gå galt.

Kommentér på:
Hjelm..??

Annonce