4.030 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Kvaliteten på kæder fra biltema ?????? Kvaliteten på kæder fra biltema ??????

Jeg har kigget på en 530 kæde hos biltema og må sige at prisen på 600 kr er jo noget atraktiv kontra de ca 1400 jeg skal give for en 530 kæde hos den lokale mc pusher..

ved godt at pris og kvalitet hører sammen... dog kender jeg også fra mit job de MEGET høje danske avancer på varer i butikker så måske der ikke var så stor forskæl...

Der står den kan tåle et træk på 4000 kg men hvad kan en alm kæde tåle ??

Jeg kører forbi biltema i malmø i morgen formiddag og det er jo fristende at tage en med når man alligevel skal hente lidt værktøj man står ig mangler...

Link til kæden
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvaliteten på kæder fra biltema ??????
  • #1   17. maj 2008 Med den manglende viden jeg har omkring kæder, så havde jeg sku købt den.

Når den ikke koster mere kan det ikke gå helt galt ?

Ret mig hvis jeg er forkert på den.

• #2   17. maj 2008 når den ikke koster mere kan det vel ikke gå galt ?

nej den kan vel højst springe, når du runder 125 kmt .............

• #3   17. maj 2008 Michael: det var nemlig lige at knække jeg havde i tankerne... men en brudstyrke på 4000 kg er jo rimelig høj... og biltema har et rigtig godt ry hvad angår deres data... de plejer at være ægte...

Madsen: det er netop prisen der afskrækker mig den jo normalt kun kan opnåes ved at slække på kvaliteten... samtid er biltema rigtig dygtige købmænd og kan derfor tit få god kvalitet til super lave priser...

• #4   17. maj 2008 michael L : Hvad sker der ved at den knækker sådan en kæde ? taber man den ikke bare ligesom på en cykel eller hvordan ?

• #5   17. maj 2008 Madsen: Det gear man kører i har en chance for at smadre

Kæden kan slå hul u motoren

Motoren kan hvis man virkelig er uhældig smadre pga den mister belastningen... lidt svært at forklare hvordan det kan skade...

Baghjulet kan blokere og dækket kan smadre og evt et styrt...

det skal så dertil siges at de fleste af de ting jeg skriver meget sjællent sker normat knækker den bare... men man skal have dette i baghoved... og der har jeg bestemt også..

• #7   17. maj 2008 Strada: Jeg fik bare oplyst at jeg sku ha en 530 kæde på min.. Kender ikke forskælen på 520 og 530 og ved derfor ikke at/om min kan køre med 520.. du må meget gerne lige uddybe forskællen ..

• #9   17. maj 2008 Ahh der var de guldkorn jeg ikke havde fundet i bunden af pakken.

• #10   17. maj 2008 Mug> Jeg er med Strada her.
    Køb et 520 racekædekit i stedet, og vælg i en god kvalitet.
    Køber du det i england eller tyskland, så koster det komplet med begge kædehjul og kæde mindre end du skal give for kæden alene her i DK.

Jeg købte en DID WM HD Gold X-Ring kæde med med RZ fortandhjul i england under 800, og et AFAM alubagtandhjul her i DK for 400,- så total set mindre end du har fået oplyst for en kæde alene hos din lokale pusher. Og jeg har fået state of the art top kvalitet med racer specs. (DID og AFAM er nogle af de allermest anerkendte mærker inden for kæder og tandhjul.)

kontakt evt. http://www.mandp.co.uk og/eller http://www.kjmotorcykler.dk
    Det er de to steder jeg købte mine dele, og de er begge super flinke og fair med deres priser. Hvis ikke du kan finde det du søger hos Mandp på deres side, så ring til dem, de er flinke til at lave en "custom order". smiley

• #11   17. maj 2008 Som Strada er inde på, så er der en vægtforskel. Det siges at man kan spare op mod to kilo ved at gå fra 530 kæde med stål/stål tandhjul til 520 kæde stål/alu tandhjul... Det er immervæk en del smiley

• #12   17. maj 2008 Jeg kender ikke den kæde, som du kan købe ved Biltema, men det ser da billigt ud.

Men hvis det er Afam du vil have, så hold øje med gruppen "Fælleskøb uden profit"... Vi har dog haft fælleskøb af Afam kædekit (men der kommer en mere senere på sæsonnen):

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=64915

Men prøv at skriv en besked til Mads fra www.eRacing.dk

Han er altid frisk på en god pris, hvis det skal være et afam kædekit.

• #13   17. maj 2008 Nu har jeg købt tandhjul til 530 kæden (glemte bare at bestille kæden dengang) Kan jeg så stadig bruge det til 520 kæden eller skal jeg også ha andre tandhjul... alternativet er jo at købe den billige kæde nu og få den på gaden i en fart og så købe et bedre kit over sommeren og skifte det ved næste service..

• #14   17. maj 2008 Sidder da vist og sover lidt... kan da se jeg skal ha andre tandhjul også... så må det blive den billige kæde her og nu og så skifte til en 520 kit i løbet af et par måneder ... vil være sikker på at ha det på lager til midten af ugen.. sku gerne ku samle cyklen på onsdag og torsdag.. tør ikke satse på at ha noget hjemme fra england så hurtigt selv om det kun burde tage 2-3 dage..

• #16   17. maj 2008 Strada
    Du har helt ret i at KJ ikke er det billigste sted.

Et Afam kædekit til min GSXR-750 K7 koster 1695kr ved KJ.

(link fjernet)

www.eRacing.dk skal have 1290kr.

Så jeg ved ikke om KJ er helt fair med deres priser... og de er endda distributør af Afam... og det er ikke det eneste produkt, hvor prisen er over middel...

Et andet produkt er Galfer bremseskiver...

KJ = 2295kr pr. stk.
    (link fjernet)

eRacing = 1676kr pr. stk.
    (link fjernet)

• #18   17. maj 2008 mon ikke det er som med cykelkæder, de billige bliver hurtigere slidt, fordi metallets hårdhed varierer sammen med prisen??

• #19   17. maj 2008 Strada: det kan ikke leveres retur da det var skaffe varer.. så må desværre nok vælge den tunge kæde til at starte med... Syntes det er penge lige ud af vinduet ikke at bruge de tandhjul jeg har...

Lars: jo det ku der jo være noget om.. men eftersom jeg har fundet ud af i denne tråd at jeg kan få 520 på min er det jo egentlig ikke vigtigt for mig at den holder i mere end max denne serson..

• #20   17. maj 2008 Jens> En MC kæde "dør" sjældent pga at metallet slides ned. Oftest dør de af at "O,X eller Z" ringene bliver slidt/ødelagt og fedtet inden i rullerne så forsvinder.

smiley

• #21   17. maj 2008 Strada
    Det kan man vidst roligt sige.. smiley

Jens
    Jeg kender ikke kæden fra Biltema, men man får nok hvad man betaler for. Men den samme type kæde ved to forskellige forhandlere, er der jo ingen grund til at betale en overpris for.

• #22   18. maj 2008 Nej overpris kan vi ikke li... penge sparet = penge til andet graj smiley men forkert købt kvalitet = endnu færre penge til legetøj.. det skal man også huske..

• #23   18. maj 2008 Buggi det var også det jeg mente smiley
    Men køb en med kardantræk så er du over det problem ha ha

Kommentér på:
Kvaliteten på kæder fra biltema ??????

Annonce