{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

neddroslingskit til xs400 seca {{forumTopicSubject}}

er det ikke rigtig at en yamaha xs 400 seca ikke må køres på lille kørekort da den har for mange heste?

kender i eventuelt en side hvor man kan købe neddroslingskit eller hvor man kan få det lavet?

til jer der ejer har ejet en yamaha xs 400 seca, hvad vil i tro, bliver den ikke meget tung at køre når den nu kun må have 34 hk eller vil det godt kunne lade sig gøre uden det går alt for meget ud over køreglæden!

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  neddroslingskit til xs400 seca
  • #1   18. maj 2008 Spørgsmålet er, xs'eren er jo fra midt->slutningen af 80'erne. og den har som standard 43-44 HK mon ikke at der er nogle heste der er gået..
    Jeg har selv kørt xs 400 fra jeg var 18 -> 19 år. og er blevet stoppet én gang af en politibetjent, hvor han sagde at jeg skulle huske jeg kun havde det lille kort hvortil jeg sagde at maskinen omkring de 34 HK. En rigtig god mc, men mon ikke at lidt ståluld i potten nok skal fjerne de sidste par overskydende heste???

• #2   18. maj 2008 Mon ikke, er bare ikke fedt hvis man kører galt, og forsikringen ikke dækker. Surt at have den hængende... Så er det jo lidt lige meget hvad Bent Betjent siger, om han har en god eller dårlig dag.

Jeg ledte også efter et kit til en XS 650, indtil jeg droppede det... Det tyder ikke på at der er noget "fabrik-standart" produceret kit, da man dengang XS'erne blev lavet ikke var noget der hed max. 34 HK.

Men prøv at ringe til en synsmand. Hvis han vil godtage at du har fået lavet et kit hos en smed (det er sådan set bare en skive i hver indsugning, mellem karburator og cylinder), og derefter fået den rullet til 34 HK, ja, så kan jeg ikke se problemet. Der kan måske være nogle komplikationer med at der er et "stelnummer" på kittet, der skal registreres sammen med motorcyklens stelnummer, i dine papirere, hvis det giver mening...

Men under alle omstændigheder ved jeg ikke om det er umagen værd. Efter 2-3 år med nogle gode timer på rykken af en 40 HK maskine, er jeg fuldkommen overbevist om at du sælger den, til fordel for noget med flere HK. Så mon ikke du skal finde en maskine under 34 HK som udgangspunkt? Det andet lyder omstændigt.

• #3   18. maj 2008 Hvis jeg skal være ærligt så tror jeg ikke at alle heste er i stalden på min Seca. Det gør selvfølgelig at den er lidt sløv.
    Men alt efter hvad du skal, så opfylder den ihvertfald et behov for komme ud på vejene. En racer bliver den aldrig, men med 34 HK kan du da godt køre lidt friskt. Alt er jo som bekendt relativt..

• #4   18. maj 2008 Tror ikke, at politiet køber den med, at "hvis det er en gammel MC - så er alle hestene jo nok ikke hjemme" ...

På papiret yder en XS400 Seca 46 HK, så den skal rigtig nok drosles til 34 HK, for at den kan køres lovligt på lille kort. I Tyskland blev den i øvrigt i sin tid også solgt i en droslet udgave med 27 HK pga de forsikrings-klasser de havde dengang ... smiley

• #5   18. maj 2008 det handler ikke om hvad politiet siger til om den har for mange heste eller ej. Af en forsikringsmæssig grund, skal du helst have droslingskit i, nemlig at hvis du kører galt eller lign. vil mc'en blive undersøgt om den har drosling i da du er under 20 år, og hvis den ikke har hvad der er lovpligtigt, gælder forsikringingen nok ikke. derfor havde jeg ihvertfald drosling i min xs'er. du kan i øvrigt ikke mærke forskel på om du har drosling i en xs 400 eller ej. kun en 10-15km/t mindre på toppen! men jeg købte mit droslingskit hos franz kroon i Århus. ring til dem og få bestilt et. det kostede vist 1600kr, og så monterer du bare droslingsskiverne mellem karburatoren og indsugningen i studsen. ganske enkelt!

Kommentér på:
neddroslingskit til xs400 seca

Annonce