{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Første MC forslag søges {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

da jeg endelig er kørt træt i Supermotard (bane) og vil have et eller andet til at til at tage en tur på evt en fredag aften eller en hyggetur hjem til de gamle mangler jeg et godt forslag til en god maskine.. mangler dog lige mc kortet først

og det skal siges ikke for at fornærme nogle at jeg ikke er vild med lyden af 4 cylinderede

jeg tror dog jeg er kommet så langt i søgningen jeg med sikkerhed kan sige det ikke er gamle stive HD´er. touringcykler eller motarder jeg er ude efter nok nærmere en mellemting mellem en touring og en sportscykel.. gerne noget man faktisk også gider køre på mere end en gang i ugen.. den mc jeg skal have er udelukkende til fornøjelsens skyld og ikke noget transportmiddel.. jeg har dog ingen præferencer i forhold til mærker bare det ikke er kinesisk

pt hr jeg set mig lidt lun på noget ala Suzuki GSXS 950.. allerførst var det en Triumph Thruxton.. men da der pt kun er gamle og spritnye til salg bliver det svært at vide om sådan en kunne erhverves bare tæt på mit budget men som sagt jeg er åben overfor ideer

budgettet ligger alt mellem 80-120.000 jo nyere jo bedre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning og tilslutning af loftlampe. Lampen er af glas og derfor lidt tung. . 600 kr.
  • Indstil vaskemaskine i vatter 350 kr.
  • Skifte pære på billygte 250 kr.
  • Rengøring af overflader og vægge 1.000 kr.
  • Opsætning af fire gardiner fra Jysk 700 kr.
  • IKEA møbelmontage. Kommode og opbevaringsskab 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første MC forslag søges
  • #1   19. jan Jeg ved godt at du kan fodre svin med dem, men du bør også tage et kig på Yamaha MT-09 eventuelt XSR 900 i stedet (lidt mere særligt udseende). De kører også rigtigt godt og er nogle ret sjove MC'er.

• #2   19. jan En Yamaha TRX 850 passer lige på beskrivelsen af det du ønsker.
    Skal det være retro, så kik på en Yamaha SX 650.
    Begge cykler lyder godt og kører godt og så er der ikke meget mekanisk vrøvl med dem.

Men læn dig godt tilbage og gør dig klar til at læse de næste flere 100 forslag smiley

• #3   19. jan Mt 09 har faktisk også været med i overvejelserne.. glemte bare at nævne den smiley

• #4   19. jan Mit råd vil være at besøge nogle forhandlere, for at se dyrene i virkeligheden.
    En decideret prøvetur er nok ikke sagen her i januar - februar måned, især når du endnu ikke har kørekort - - - her skal du også lige sætte dig ind i reglerne for hvad du må køre, afhængig af din alder, det kan sætte en begrænsning på hvad du køber.
    Men ellers ud og kig, evt på en af de to messer, som kommer her i starten af februar i Herning og København.

• #5   19. jan #4 det var også planen.. er 32 så stort kort kan jeg vel få med det samme

• #6   19. jan #2 ellers nogle fine forslag.. desværre bare for gammel til mig.. det er ligeså meget en potensforlænger som en pyntegenstand jeg er ude efter.. ikke at de er grimme men specielt ir og alder kan jeg ikke holde ud at se på smiley

• #7   20. jan Arh, det fik jeg ikke set. Koncentrer dig om kørerkortet først, en MC skal prøves og du skal prøve en del forskellige. Du vil hurtigt finde ud af at køreegenskaber meget hurtigt vil trumfe udseende - men det kræver at du kan prøvekører.

• #8   22. jan Ang.Triumph så havde de arrangeret at man kunne prøve alle deres modeller på Vandel flyveplads jeg kører selv på en Daytona super lll men havde forelsket mig i en 675 Daytona og den skulle jeg op og prøve samt et par af de 2 cylindrede retroer og Rocket3 det var en rigtig fin dag men den bedste cykel var dog min egen superlll så en glad mand kørte hjem den dag. Så med al den snak in mente, du skal se at få det kørekort, og så ud at prøvekøre det er det eneste der dur

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 53
    #9   22. jan Selvom de begge er pisse grimme, så prøv lige Suzukis Vstrom i 800 eller 1050.
    Kører forrygende godt, og du er stadig frisk efter en hel tankfuld benzin.
    Kører selv på en af de gamle 1000 ere, som har rundet 80.000 km.
    Jeg kommer aldrig ned på en sportsmaskine. Det er livet simpelthen for kort til, og min ryg for gammel.

• #10   22. jan Jeg skal lige forstå...
    Du har kørt banekørsel men har ellers ingen erfaring med motorcykler?

Hvordan hænger det sammen?

Jeg spørger fordi ingen køreerfaring vil begrænse hvad jeg vil foreslå.

• #11   22. jan #10 forstår ikke lige helt.. hvorfor skulle man have erfaring med motorcykler bare fordi man har kørt banekørsel

• #12   22. jan Når man har kørt banekørsel, så har man vel ikke en hel uvæsenlig erfaring? Især hvad kørsel i sving og hvad bremseteknik angår. Det er der faktisk rigtig mange motorcyklister "med erfaring" der ikke har.

• #13   22. jan #12 uden at genere nogle så har jeg kørt med almindelige mc'ister og der var nogle som virkelig kunne trænge til nogle timer på en bane

Men ja ikke mindst bremse teknik.. men også mange andre ting.. vil nu selv sige jeg ville være rimelig klar til mc kortet men jeg kan nok lære mere

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #14   26. jan Tænk også på MC'ens vægt og konstruktion. Det kan påvirke sving egenskaberne. (Hvis man er meget glad for kneesliders i sving) smiley
    Min maskine er alt for tung til Kneesliders. men er sindssygt sjov i lige strækninger. smiley
    Så gør op med dig selv, hvad du vil helst bruge maskinen til. smiley
    Havde før en Wildstar 1600. Ren sofa cykel og fandt hurtigt ud af den er for sløv til mit behov. smiley

• #15   26. jan En god begynder cykel er en cykel der har bedre køreegenskaber end dig selv som person indtil du med sikkerhed ved du har penge igen til at købe nyt.
    En god begyndercykel er en der ikke vejer særlig meget. Gerne tæt ved 175 kg eller derunder.
    En god begyndercykel er en der kan tåle at du taber den når du er ved at lære at sætte den på støtteben eller når du kommer til at lave en 180 graders med for lav hastighed.
    En god begyndercykel er en cykel der er relativt simpelt opbygget så du selv kan sætte dig ind i vedligeholdelse og service.
    En god begyndercykel er en der ikke har for mange HK eller for meget moment.
    En god begyndercykel er en der kan justeres ind til at passe din krop ergonomisk.
    Uden en god begyndercykel lærer man aldrig at køre motorcykel på den rigtige måde.

• #16   26. jan #14 det der med knee sliders er hvis for mit vedkommende overflødigt har allerede dårlige knæ efter et trafikuheld og arme og ben sidder lidt forkert det var måske lidt derfor jeg var ude efter en nyere triumph thruxton, nok mest af alt pga lyden men også udseende.. men planen var også jeg ville have kortet først jeg venter om nødvendigt bare til næste år med at handle mc hvis det er det som skal til for at finde noget jeg kunne tænke mig

• #17   27. jan Hvis du kører baneløb, så kan kroppen da ikke være hel defekt. smiley

• #18   27. jan er den heller ikke har dog aldrig haft nogle seriøse skader da vi mest bare kurer hen af asfalten eller får en ordentlig rulletur, vi kører dog også med noget seriøst beskyttelse.. på banen der er det ihvertfald altafgørende at den læderdragt man bruger sidder som den skal også helst en anelse for stramt ikke alene beskytter den for asfalteksem mens også dårlige vrid for kroppen

• #19   27. jan Du taler om trafikulykke, dårlige knæ og arme og ben, der sidder lidt forkert, så helt frisk er du sgu da ikke. smiley
    Og alt det der med læderdragt og beskyttelse det har jeg styr på, efter mere end 50 år på mc, så det behøver du ikke at fortælle om smiley

• #20   27. jan skal vi bare sige at jobbet som industritekniker er ved at være lidt hårdt når man som regel skal stå op 8-9 timer i træk

det er også derfor at banesporten er lagt på hylden for mit vedkommende.. der var en knægt på 17 sidste år som hvis jeg har hørt rigtigt tabte hjelmen i et styrt og fik hovedet kørt over af en anden supermotard kører og så en pige på 11 som nu er invalideret for livet og ikke kan komme ud og køre mere.. det gjorde det heller ikke ligefrem mere attraktivt at fortsætte men det også dyrt en weekend kan hurtigt koste 5-6000 et sæt dæk koster godt og vel lidt over 3000 og de holder måske 3-4 timer afhængig af rytter så var det sgu lidt sjovere at kunne tage en tur hver dag i stedet for at stå og glo på en maskine som ikke egner sig til at køre på offentlig vej

• #21   28. jan Nu går der hvis lidt H.C Andersen i den smiley smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Første MC forslag søges

Annonce