1.344 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Ullykke i Viby J 19/5 Ullykke i Viby J 19/5

Var vidne til et uheld her til morges omkring kl 8.10 på vej til arbejde.

Vi holdt i kø på søndervangs allé ud til ringvej syd, og der kommer en sølvfarvet mazda kørende ind af søndervangs allé (modkørende for os) hvorefter der kommer en kvinde på en suzuki gse 500 (ikke sikker på det var liige den model).

Af en eller anden grund vælger bilisten at bremse op, hvilket resulterer i at den kvindelige motorcykelist påkører bilen bagfra, det foregår heldigvis ved ret lav fart og kvinden rejser sig op ved egen hjælp. Vi hopper naturligvis ud og hjælper med at få motorcyklen ind på fortorvet og spørger om hun er okay osv - hvilket hun er, men hun er selvfølgeligt ret chokeret over situtionen.

Uden at tænke alt for meget over det og eftersom der ikke ser ud til at være mere vi kan gøre, hopper vi igen ind i bilen og kører mod arbejde. Nu sidder man så og tænker, at man jo burde have givet hende et nummer, hvis der blev noget med forsikringen.

Har efterfølgende ringet til politiet og anmeldt uheldet og oplyst dem mit telefonnummer.

Så hvis der er nogen som kender en kvindelig motorcyklist der kører rundt omkring viby j (søndervang / rosenhøj) på det der muligvis var en ældre sort suzuki gse 500. Hun havde kruset krøllet hård, havde en mørk hud og var vel i starten tyverne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ullykke i Viby J 19/5
  • #2   19. maj 2008 Ja, men er det ikke halv skade når den forankørende laver en unødvendig opbremsning? Så modpartens ansvar tager det hendes kasko burde? Hvis ellers man har kasko på sådan en mc.

Ja, rigtig lorte start på ugen for hende...! Og det begyndte selvfølgelig at regne her kort efter, så hun har kunne stå dernede i regnvejr med en ødelagt mc.

• #3   19. maj 2008 jo, 50/50 ved umotiveret opbremsning eller opbremsning for mindre dyr (kat, hare osv osv)

• #4   19. maj 2008 Henrik:

Flot at du hjælper et menneske i knibe:-)

Nej, Nej og atter nej.

Kører du ind bag i en forankørende, så har du sovet eller kørt for tæt på!
    Om så deres bremselys ikke virker, det gør ingen forskel.

Og nu, hvor vi er ved det, måske kan Rossi og lignende bremse deres MC-er lige så effektivt som fru Nielsen kan standse sin husmorbil, men det helt almindelige er, at enhver nogenlunde moderne bil med ABS udbremser en hvilken som helst MC i en panikbremsning af den simple grund, at man bare ka træde til og holde klampen i bund. Det kræver ingen kundskaber, ingen omtanke ingenting!

Men der er trist for damen, at det sker, og det er sørgeligt for hende at stå der i regnen. Godt der ikke skete hende noget.

• #5   19. maj 2008 Henrik:

Nu kom du først - men korrekt ved umotiveret opbremsning, men nøgleordet er "Umotiveret" - den bliver ufattelig svær at fastholde.

• #6   19. maj 2008 Knud: Der var nu ikke meget hjælp i det. Der er altså ingen håb hun har at gribe fat i forhold til forsikringen?

Ja, helt enig - det lod udelukkende til at være materielle skader, trods alt billigt sluppet når man er involveret i et uheld på motorcykel.

I hate mondays!

• #7   19. maj 2008 Ja, men den var fuldstændig umotiveret.

Der var ingen forankørende for mazdaen, der var ingen sideveje hun kunne dreje ind på, inden fodgængere eller cyklister hun kunne holde tilbage for, udelukkende fri og åben vej.

Men ja, den bliver nok lidt svær at fastholde i en forsikringssag - men hvis mit vidneudsagn kan gøre en forskel, så er det bitter hvis ikke hun kan komme i kontakt smiley

• #8   19. maj 2008 Problemet er jo, at bare bilisten mener at have set et eller andet og derfor bremser, men bagefter finder ud af, at der ingenting var, så er opbremsningen motiveret:-)

Det er grund nr.to til altid at have sin standselængde op til en forankørende Grund nr. et er selvfølgelig at man gerne vil hel hjem:-)

• #9   19. maj 2008 Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Hvis man er ordkløver, kan det vel argumenteres at det ud fra bilistens synspunkt være en motiveret opbremsning men fra samtlige andre været en umotiveret.

• #10   19. maj 2008 Den er nærmest umulig at bevise. Som Knud siger bare bilisten tror han så noget, så er det ikke en umotiveret opbremsning. Det kan være der var en fodgænger på fortovet som så ud som om han ville gå ud på vejen eller hvad ved jeg. Det er desværre nok hende der kommer til at hænge på den. Og hun skulle jo også have holdt sin afstand.

• #11   19. maj 2008 Glemmer aldrig en gammel episode fra Aarhus.

Var vidne til en bil påkørte en mc i rundkørslen ved Ikea - Ingen kom rigtigt noget til bortset fra nogen grimme skrammer i mc'en. Føren af motorcyklen fik mit navn og tele nummer hvis der skulle blive brug for noget vidne halløj.

Flere måneder senere modtager jeg en meget mystisk pakke adresseret til mig - Den er tung og underlig og kender absolut ikke afsenderen. Finder afsenderens nummer og ringer og hører om det ikke er en fejl at han har sendt en pakke til mig...

Det var så ingen fejl blot 3 flasker god vin som tak for hjælpen smiley

• #12   19. maj 2008 Jan hehe i dit tilfælde kunne det også ha været en bombe smiley

• #13   19. maj 2008 haha, fedt nok Jan...! Det er sgu også træls at skulle til at slås med forsikringsselskabet for at få dem til at punge ud for ens ridsede maskine!

• #14   19. maj 2008 @Sune

Ja, men som sagt - der var absolut ingen årsag til at hun skulle standse. Ikke engang en gråspurv! smiley - men ja, den bliver nok svær at sælge til forsikringsselskabet

• #15   19. maj 2008 Jan hehe i dit tilfælde kunne det også ha været en bombe smiley

Hvorfor tror du jeg ringede til manden?? Kunne jo være Osama selv der havde sendt en hilsen

• #16   19. maj 2008 Jan, det har jeg også prøvet en gang. Blot kom pakken ikke med posten, men var blevet sat uden for min hoveddør!

Jeg anede ikke hvor den kom fra, så jeg spurgte en genbo, om han havde set hvordan pakken var ankommet. Det vidste han ikke.

Flere måneder efter talte jeg med en anden nabo. Han havde været ude´med sid båd og havde bugseret en anden båd ind. De var så enige om, at den bjærgede ville betale brændstof, hvad han vist nok havde gjort et par dage efter hændelsen. Den bjærgede havde så også sat en æske med rødvin ved adressen og senere ringet for at høre om den var vel modtaget. Det var den ikke, så de blev enige om, at det var ærgerligt, at man ikke kunne sætte noget fra sig, uden at det blev hugget!

Da jeg hørte det her, havde jeg desværre allerede drukket rødvinen - den var forresten god smiley

P.S. Jeg har selvfølgelig givet naboen 3 andre smiley

• #17   19. maj 2008 Henrik H:

Der var jo sikkert heller ingen årsag til at MC'isten kørte for tæt på bilen
    smiley

Kører man op i en forankørende får man ALTID 100% skyld - så hold afstand... hellere en meter for meget end en meter for lidt.

• #18   19. maj 2008 Knud:
    Det er da ikke den værste uventede gave at få, men ret skal være ret og du gav ham 3 af de billige fra netto tilbage? smiley

Rasmus A:
    Ja, enig - godt med afstand.

• #19   19. maj 2008 Nej - Han er en flink fyr naboen, så han fik 3 af mine hæderlige - jeg lokker ham nok alligevel til at dele mindst en af dem med mig smiley

Kommentér på:
Ullykke i Viby J 19/5

Annonce