{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.535 visninger | Oprettet:

Suzuki GS 500 E +fuldkåbe = Oliekøler? {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen!!!

Jeg er meget snart færdig med at tage mit Mc kort (lille desværre er kun 18), har derfor siddet i et godt stykke tid og studeret MC og har fundet en cykel jeg gerne ville have nemlig en Suzuki GS 500 E med fuldkåbe som en begynder bike!!!!

Jeg ved godt at det ikke er standart med fuldkåbe til en Suzuki GS 500 E så faldt over en artikkel hvor man kan få en Suzuki GS 500 F hvor der er fuldkåbe MEN også en Oliekøler på da der pludselig er kommet en kåbe på som gør det sværre for motoren olien at køle!!!

Nogen som har nogle erfaringer med at sætte en Oliekøler på ? Man kan måske godt kører unden der sker nogle skader ????

Mvh Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki GS 500 E +fuldkåbe = Oliekøler?
  • #1   26. sep 2005 kør uden, det tager ingen skade..
    jeg har endda selv overvejet det engang, men fik stærkt anbefalet af en mekaniker at lade være med at monterer en oliekøler..
    den bliver kølet nok, også med kåbe på..

• #2   26. sep 2005 Køb min den er til salg... der er alt det du skal bruge som begynder med neddroslings kit osv

• #3   26. sep 2005 Okey! tror jeg kører uden så! kan jo bare sætte den på hvis den begynder at skabe sig!!!! Michael hvad skal du have for den???? jeg gider så ikke have den neddroslet skal kun bruge papirne på det! kører bare uden smiley

Men hvad skal du have! smiley

• #4   26. sep 2005 ikk smart at køre uden neddrosling.. de fleste uheld sker som bekendt som nybegynder..
    og i dette tilfælde gælder forsikringen jo ikk..

man sku ikk ku mærke den store foreskel (har jeg ladet mig fortælle).

men har dog også selv overvejet at fjerne min neddrosling.. smiley

• #5   26. sep 2005 Jonas: Okey! prøv! tror godt man kan mærke de 16 hk det ville være mærkeligt hvis man ikke kunne! men hvor sidder begrænsningen er det ikke i flancen? altså ved karburatoren?

jeg tror sku ikke jeg vil bruge den! de siger motoren får en sjov gang når man tager den af? altså den er jo nærmest blevet van til at få en mindre mængde og derfor får den en sjov gang og kører ikke 100% optimalt men ved ikke om det passer!

Mvh simon

• #6   26. sep 2005 ok, har jeg ikk hørt noget om, men lyder da ikk umuligt..
    man sætter et andet gas-spjæld på.. det ihvertfald hva der er gjort på min..

• #7   26. sep 2005 hvor sidder det gas-spjæld???? hvad er prisen endelig for at sat sådanne et svin på smiley

• #8   26. sep 2005 selv neddroslings kittet koster 1500,- for nyt dertil kommer montering..
    gasspjældet sidder i toppen af dine kaburatorer..

• #9   26. sep 2005 okey! hmm... det var sku dyre end jeg regnede med :-)... kan være man selv skulle smide det på men der skal vel papir med? + en rullefældts test ? eller er jeg helt ude og skide smiley

• #10   26. sep 2005 i de fleste tilfælde sidder begrænsningen på GS 500 ved karburatorene. Det er faktisk bare et par skiver der blokerer en vis % del for indsugningen. Det kan også være klokken på karburatoen hvor der er en indsats i, så man ikke kan trække gasspældet helt op. Men der er ikke særlig stor forskel på standard og droslet. Det er en lille smule acc og ca 10 km/t på toppen det drejer sig om. Så jeg kan kun råde dig til at køre med det, det kan blive en yderst dyr fornøjelse at køre uden. For et stykke tid siden hørte jeg om en ung gut der kørte uden kit i sin kværn og han blev involveret i et uheld hvor der var skader for 1,5 mill... Dette skulle han dække af egen lomme pga at han 'havde ført et køretøj han ikke havde kørekort til'!
    Mht- oliekøling: de nye GS 500 har det monteret fra fabrikken. Men selvom du køber en af de gamle og kommer kåbe på, så behøver du ikke oliekøling.

Ronny.

• #11   26. sep 2005 Vedr: drosling. Du køber et kit ved en forhandler, du får et tilhørende dokument (attest) hvor stel nr skal stå på. Derefter synes cyklen med kittet på (synsmanden tjekker attesten). Derefter er den registeret som værende 'lille' mc. Og du kan køre på den legalt. Dog skal du huske at medbringe attesten ved al kørsel, da policen kan kræve at se den.

Ronny.

• #12   26. sep 2005 ronny..
    rettelse:
    man behøves ikke køre med attesten, da de kan se det når de(politiet) tjekker din nummerplade..
    det sagde synsmanden til mig..

• #13   26. sep 2005 Okey vildt! jamen så var det da en idé at overveje en neddrosling alligevel! Men ellers er det ikke en bike i kan anbefale en Suzuki GS 500 E med eller uden fuldkøbe som en begynder cykel?

mvh Simon

• #14   26. sep 2005 Jeg kan klart anbefale den.. (har selv en)
    med eller uden kåbe er en smags sag ((link fjernet)
    jeg synes bedst om den uden kåbe (udseendet)
    men det er behageligere at køre med kåbe, synes ikk den er "ubehagelig" at køre på uden kåbe, så jeg beholder min kåbe af..

• #16   26. sep 2005 Med fuldkåbe har motoren sværere ved at komme af med varmen, og en varmere olie bliver tyndere og har nemmere ved at komme ind i forbrændingskammeret, hvilket medfører større olieforbrug. Derfor er en oliekøker på en fuldkåbeklædt GS500 en god ide. Der er en grund til den nu er standard ab fabrik...

/
    Jesper

• #17   26. sep 2005 den er ikke droslet længere... det er pillet af.. så det du vil have er opfyldt. men det er dumt at køre uden.. men ring hvis du er interesseret 27294754

Kommentér på:
Suzuki GS 500 E +fuldkåbe = Oliekøler?

Annonce