{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Afgift på gamle cykler {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg overvejer at importere en gammel cykel fra tyskland, men aner intet om afgiften (kunne self høre skat, men ville gerne have det fra nogen der selv har prøvet).
Nogen der kender en ca. afgift på en Honda CX 500 fra '80?
Eller en Suzuki GS 650 Katana fra '83?
Eller en Kawasaki GPZ 550 fra '84?

Og hvilken holder bedst og er nemmest at vedligeholde?

De koster mellem 400 og 650 euro, så der er ikke den store prisforskel, men det skal jo også kunne betale sig at betale afgiften for at få dem hjem...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på gamle cykler
  • #1   21. maj 2008 Mener at man som regel kan tage 60% af priserne herhjemme. Det svarer til afgiften..

  • #3   21. maj 2008 Jeg tror ikke de er gamle nok til at få dem veteran-afgiftet. Kan ikke lige huske hvor gamle de skal være. Fordelen ved veteran afgift er at den er væsentlig lavere. Til gengæld skal den stå 100% orginal! Ikke så meget som et andet styr eller bagskærm må skiftes.
    Havde en kammerat der fik veteran-afgiftet en Harley fra omkring '43. Han skulle betale omkring 400 kr. :o)
    Men skifter han noget ud på den der ikke originalt, så skal han betale normal afgift.


  • #4   21. maj 2008 Okay, jamen det lyder jo lidt blandet så... Men umiddelbart lyder det jo ikke som om det rigtig kan svare sig, medmindre man kan finde en virkelig flot til en virkelig lav pris dernede...

    Jan K: Tror det er 35 år? Det er det i hvert fald med biler, men ved self ikke om det er det samme...
    Men er der ikke nogle ting der skal justeres hele tiden, hvis man køber en af de ældre fra 70'erne?


  • #5   21. maj 2008 For havde da også overvejet en CB500 Four temmelig kraftigt, men fik bare at vide at den havde jeg ikke tålmodighed til at holde kørende...

Kommentér på:
Afgift på gamle cykler

Annonce