{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Ved at være en dyr fornøjelse {{forumTopicSubject}}

Hvis denne udvikling fortsætter tror jeg ikke det varer længe før det overophedede mc-marked blir endnu mere presset ,- folk blir ikke ved med at ville betale prisen for den luksus det for mange er at køre mc..

Nogen der ved hvor meget af det der er ren afgift til staten?

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1010341.ece

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ved at være en dyr fornøjelse
  • #1   21. maj 2008 omkring 9-10 kr smiley

• #2   21. maj 2008 Godt min mc næsten kører 20 km/l. Og når jeg får min nye bil om 3-4 måneder kører den 18 km/l.

• #3   21. maj 2008 lotte: har din nye bil indflydelse på din mc benzinforbrug?? smiley

• #4   21. maj 2008 Lotte, altså kan du se du skal køre mere MC og mindre bil for at spare på penge og benzin så der er mere til os andre ;P

• #6   21. maj 2008 jeg er sq ligeglad når den er tom bliver den fyldt igen

• #7   21. maj 2008 Lad os lave en demonstration !

• #8   21. maj 2008 Jeg kører MC udelukkende for fornøjelsens skyld. Så om benzinen koster 10 eller 15 kr. ltr. rager mig personligt en høstblomst. Ligeledes hvad min mc kører literen. Jeg tænker aldrig over når jeg tanker mc'en
    Men jeg er pissed hvergang jeg skal fydle de dyre dråber på min kønløse indkøbsvogn, af en udkneppet Ford Mondeo.

Ja det er sindsyge priser, endnu mere er prisen på Diesel. Åhh ja, - Jeg kan godt grine af de nybagte diesel ejere. Som blev overtalt af forhandleren til at ofre 30-60000,- på en diesel hakker.

• #9   21. maj 2008 Dannie ellers skulle hun kun bruge MCen, så kan hun bruge det hun spare på andre ting, eller køre endnu flere ture på MCen, det er jo 2 km kørsel hun kan køre for sjov for hver km hun køre, hvis hun vælger at bruge MCen til hverdag som foreksempel mig. Hvis det var mig ville jeg kunne køre 50km "gratis" om ugen, hvis jeg tager MCen frem for en bil.

• #10   21. maj 2008 Nu skal jeg bruge min mc til hverdag som mit eneste transport middel, og den er oplyst til at køre de 20km/l det er sku meget fint efter min mening. Jeg skal jo frem og tilbage så den skal bare holdes fyldt op. Men må sige at det er billigere at fylde scooteren op. De 55kr den tager er til at overleve og så kan jeg køre ca 14dage smiley

• #11   21. maj 2008 jeg savner stadig en el-mc til gaden, i stikkontakten med ledningen om natten og næste dag afsted... for mig at se har el køretøjer så mange fordele frem for benzin slugere at det klart op vejer ulemperne

• #12   21. maj 2008 Tænk venligst på:

- Skatteministeren SKRIGER af grin hver gang du køber en MC
    - Skatteministeren SKRIGER af grin hver gang du tanker
    - SF vil bruge 94 - FIREOGHALVFEMS - milliarder på kollektiv trafik
    - Politikerne bruger ALT det øvrige overskud der er fra din tankning på latterlige projekter (ET ELLER ANDET skal de nok finde på, at bruge pengene på)
    - De forkælede amerikanere - SOM NATURLIGVIS IKKE KAN LEVE UDEN V8-MOTORER - betaler en FLAD femmer pr. liter
    - Oliesheikerne bruger pengene på guldhaner i deres badeværelser

Gør det dig ikke bare GLAD ???

• #13   21. maj 2008 Simon J

læs i det bikeblad der kom med posten idag (kommer nok i butikkerne om et par dage) der er der en artikkel om den første el mc som skal sættes i seireproduktion

• #15   21. maj 2008 Torkild: Jeg vil jo nok vælge bilen i regnvejr, så er det jo rart den også kører langt på literen smiley

• #16   21. maj 2008 lotte: det forstås smiley Det var bare måden du skrev indlægget på - det kunne misforstås !!

• #17   21. maj 2008 Torkild: OK smiley

Det er ligesom nogle af mine bekendte troede jeg ville sælge mc'en, nu jeg køber bil. Hvad tænker de dog på - aldrig i livet!

• #18   21. maj 2008 Ligeså langt tilbage som jeg kan huske, har det Danske folk pivet og grædt tårer over de stadig stigende dyre dråber - Fakta er bare at enten
    rører det ikke ved folkets tendenser til at fyre brændstoffet af eller for dem det virkelig går på, er virkningen ganske kortvarig !!!

Konklusion: Uanset hvor meget folket tuder over dette emne, så bliver kilometerne og literne altså fyret af alligevel.
    For MIT vedkommende: Jeg kører der jeg skal hen - tanker når der skal
    tankes - bil/MC - underordnet, betaler, bander for mig selv over prisen - og kører så indtil jeg skal tanke igen smiley
    Stop klynkeriet og kom ud i det gode vejr !

• #19   21. maj 2008 Jeg er også totalt ligeglad med prisen på benzin og diesel...

Min mc er legetøj og skal have alt det benzin den kan drikke :o)

Bilen er kun til transport, til gengæld kører den 20-27 km på en liter diesel, så det er ikke så tit der skal tankes

• #20   21. maj 2008 Tror ikke vi skal brokke os, benzinen er, i forhold til lønnen, historisk billig:

http://www.business.dk/article/20080321/transport/703210014/

I fx Østeuropa, hvor månedslønnen er ca 2500-3000, koster benzinen ca. det samme som her. Det ville svare til at vi sku gi' ca 40-50 kr.

Sænk farten på fx motorvej til 110 i stedet for 130+, så er der sparet ca 15-20 %, mindst.

Palle

• #21   21. maj 2008 For mig er MC'en en fritidsinteresse, og ikke et dagligt transportmiddel.

Det er for mig hamrende ligegyldigt om en liter benzin koster10 eller 12 kroner. Med 10.000 km. om året, er forskellen forsvindende lille om du kører 15 eller 18 kilometer pr. liter. Med en literpris på 12 kr.bliver forskellen ca. 1300 kr. på årsbasis - hvem bruger ikke det på finurlige ekstradimser på MC'en.

Forstår godt at økonomien spiller ind når man har købt MC'en som et billigt transportmiddel som et alternativ til offentlig transport, det er så bare ikke mit behov.

JLL

JLL

• #22   21. maj 2008 Jeg er sq også ligeglad med hvor tit mcén skal tankes... - det koster jo at morre sig smiley

Krofatter på en af mine yndlingsbeværtninger er forresten ved at bygge en el-motor over på en kíneser... Se dét er et projekt der lyder spændende...

• #24   21. maj 2008 12 kroner for EN liter benzin - staten får 9 kroner

12 kroner efter skat er for mange 36 kroner før skat - staten får 24 kroner

ALTSÅ får staten 33 kroner pr. liter benzin, som mange tanker.

Jeg er TRÆT af, at der er nogen der tar' RÆVEN på os !!!

• #25   21. maj 2008 Bezinprisen for min MC er skideligegyldig - det er ren fornøjelse og det betaler jeg gerne. Det er noget lidt andet med de 50000 km jeg kører i arbejdet ......

• #26   21. maj 2008 OU812 ; Jammen tillykke - trædecyklen er opfundet, så sælg kværnen og få noget motion ;-D

• #27   21. maj 2008 Knud: Enig - men overordnet er Danmarks skattesystem OVERORDENTLIGT UARTIGT !!!

Op i ræven (undskyld) med Fogh's socialliberale politik !!!

Kim: Skatteministeren betale SAMTLIGE kilometer jeg kører - om det så er i bil eller på MC !!!

• #28   21. maj 2008 Martin P(skive) .: troede først det var d. 29 det kom... så skal jeg da i kiosken imorgen

• #29   21. maj 2008 Simon J dem der får det med posten får det altid et par dage før det kommer i kioskerne.... smiley så det skal nok passe at det først kommer ud til jer andre den 29 smiley

• #31   21. maj 2008 Lorte land vi lever i smiley

• #32   22. maj 2008 Ja det er rigtig vi skal købe en tønde råolie ( i Rotterdam) for en pris på snart 150 dollar, og så må benzinen og lignende raffinerede olieprodukter blive dyrere, men har nogen tænkt på en rekordlav dollarpris, så hvor smutter fortjenesten hen??

Kommentér på:
Ved at være en dyr fornøjelse

Annonce