1.044 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki zxr 750 årg 1993-1994 {{forumTopicSubject}}
JA, jeg kigger utrloig meget efter ovennævnte cykel, er der nogle ting jeg skal være særlige opmærksomme på?
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 437
ventilerne er ikke så stærke på denne model. Det er selvfølgelig ikke noget man rigtigt kan tjekke inden køb, men når man tjekker ventiler løbende skal man være opmærksom på hvis en ventil pludselig har ændret tolerence (mere end de andre)
desuden bruge mange af dem olie, hvilket jo nok er meget normalt på sådan en gammel høne, men hvis olieforbruget er højt kan ventilerne sode til og du vil derefter miste kompression.
Shock koblingen i baghjulet er ofte slidt og skal udskiftes. Er nemt nok men koster selvfølgelig lidt.
efter min erfaring her de det med at ødelægge pakningerne i forgaflen, så vidt jeg kan læse mig til at det noget med den hårde affjedring som presser pakningerne.
overløbsslangen i tanken har det med at blive utæt, så siver benzinen lige så stille ud der, så tjek lige om oveløbsslangen er blændet af. Det er nemlig den nemme løsning. problemet er så bare at hvis den står ude i regnvejr samler vandet sig omkring tankdækslet og når man så skal tanke næste gang og åbner løber vandet ned i tanken..
røret kan godt skiftes, men det tager altså nogen timer
De har der med at bliver utætte i den pakning som koblings cylinderen sidder udenpå..
ellers er det en fed cykel med masser af kræfter og rigmelige køreregenskaber, på trods af den hårde affjedring.
De skramler helt åndsavagt når de står i tomgang, men det er normalt ikke noget man skal tage sig af.
Det gør min også selv om den hovedrenoveret med nye kæder og strammere over alt.
Men du er velkommen til at skrive hvis du har nogen spørgsmål, har rodet en del i dem.
Hilsen ESben
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.768
mvh Jacob
apr 2006
Følger: 26 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 646
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 437
En kawa har det bedst når den lyder so om den forsøger at mase alt indmadet i motoen ud gennem udstødningen.
Hilsn Esben
Kawasaki zxr 750 årg 1993-1994