{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Bue K
Bue K
Tilmeldt:
24. apr 2006
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 61

At køre uden afgift {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg forsøgte mig med at søge, men kunne ikke lige finde tilsvarende emne.

Men jeg er interesseret i hvorvidt det er muligt eller ej at køre på en motorcykel uden afgift i et vist stykke tid, uden at være tvunget til at betale? (Jeg mener at have hørt noget med 6 måneder eller ligende.

Det kunne jo nemlig være meget rart at få købt en cykel med det samme, selvom man først har råd til at betale afgiften en måned eller 2 senerer.

Ang. forsikring så har jeg fundet et forsikrings selvskab som gerne vil forsikre cykler uden afgift, dog ved jeg ikke om er noget specielt for dette selvskab, eller om alle selvskaber gør det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At køre uden afgift
  • #1   23. maj 2008 Det er vist en and..........

  • #2   23. maj 2008 Det må du ikke. Drømmeplader er kun til kørsel som beskrevet på ansøgning. de er ikke til fornøjelseskørsel. Bliver du stoppet af polinien, vanker der bøde + du skal betale afgift nu.

  • #3   23. maj 2008 Jeg vil hellere svare "Det er ikke lovligt at køre fornøjelsesture på prøveplader" ;o)
    Som Jesper skriver, er der ansvarsforsikring på prøveplader. Kasko tror jeg ikke du ved noget forsikringsselskab.


  • #4   23. maj 2008 Du kan sagtens købe en cykel, men vent lige med at køre til afgiften er betalt, det er hammerdyrt at blive snuppet uden, afgiften skal falde, plus du får en bøde på et beløb der svarer til afgiften, dvs. der er lige pludselig 2 gange afgift at betale ved kasse 1.....
    Det med forsikring, du kan sagtens få den forsikret, men ikke til offentlig kørsel før den er indregistreret, og den kan ikke indregistreres før afgiften er betalt..........


  • Bue K
    Bue K Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 61
    #5   23. maj 2008 Okay, mange tak for svarerne. Så er det vel godt at man har fået fuld tid i sommerferien på studie jobbet.

  • #6   24. maj 2008 Kørte ca 5000 på min zx10r på prøve plader. Bare sørg for at have en god undskyldning. Ps jeg blev stoppet 2 gange uden noget bøvl!

  • #7   24. maj 2008 Jeg har hørt noget om at man kan vente 3 uger med at omregistere sit køretøj hvis man er flyttet fra et andet land til danmark, men om det er sandt ved jeg ikke, men jeg kunne godt forstille mig at man lige får lidt tid til at ordne sådanne nogle ting når man lige er flyttet til et nyt land. men for importeret cykler eller cykler købt uden afgift i landet tror jeg ikke der er nogen måde at komme uden om afgiften på. Med mindre man er mekaniker, så er det vist muligt at få faste prøveplader til meget lav pris som man kan have et år ad gangen, og da man jo er mekaniker så kan man jo sige at det er en testkørsel hvis man bliver stoppet.

  • #8   24. maj 2008 men prøveplader koster 100 kr per dag, så det lyder sgu ikke som den fedeste ide smiley

  • #9   24. maj 2008 Tror du ikke du forveksler med grænseplader????

    De betinger, at cyklen kommer ud af landet inden for en kort tid!!!


  • #10   24. maj 2008 jeg er også blevet stoppet på min mc med prøveplade. dog var det ikke en fornøjelsestur men en hjemtur fra mekaniker som lå lidt over 50 km væk. KÆFT han var sur ham mc-panseren. han troede ikke på mig selvom jeg viste kvittering fra værksted og alt var bare helt i top. han havde INTET at komme efter så det gjorde mig rimelig hidsig at han er så fordomsfuld bare fordi jeg er meget ung og kører 900cc på engelske papirer. skide æg smiley

Kommentér på:
At køre uden afgift

Annonce