{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reglerne f garenti når man køber brugt
  • #1   24. maj 2008 følger lige med

• #2   24. maj 2008 Går ud fra du mener hos forhandler.

Du har ved forhandler 2 års reklamationsret, hvoraf de første 6 mdr. er du stillet således, at mangler der opstår går man ud fra har været til stede da du købte maskinen, ergo skal forhandleren udbedre disse.

I de sidste 1½ år er det så dig selv der skal påvise, at der er en fejl ved maskinen, og at den fejl har eksisteret siden du købte den.

Giver han et halvt års garanti, som mange forhandlere kalder det, så er det typisk en reference til hvad de tror står i købeloven. Men garanti er ikke foreskrevet deri, og såfremt han giver dette, så skal du stilles væsentligt bedre end du ville være, hvis han ikke havde tilbudt garanti.

• #3   24. maj 2008 Og alt dette gælder uanset om forhandleren sælger den "uden reklamationsret", "uden garanti" osv. Disse regler kan ikke fraviges til skade for forbrugeren, uanset hvad der ellers måtte være "aftalt".

• #4   24. maj 2008 Købeloven gælder ALTID...... lige meget om det er hos forhandler eller privat....... Og Lars L har beskrevet reglerne fint........ Sådan har jeg forstået det..........

• #5   24. maj 2008 Okay.. Men jeg forstår ikke hvad forskel der er på garenti som han siger det eller ikke gør :S

• #6   24. maj 2008 første 6 måneder har sælger bevisbyrden og næste 18 måneder har du den..........

• #7   24. maj 2008 Ja det er jeg med på, men forstår ikke hvad forskellen er på om han siger der er garenti eller om han ikke siger det, altså hvad garenti forskellen er
    citat Lars L: "Giver han et halvt års garanti, som mange forhandlere kalder det, så er det typisk en reference til hvad de tror står i købeloven. Men garanti er ikke foreskrevet deri, og såfremt han giver dette, så skal du stilles væsentligt bedre end du ville være, hvis han ikke havde tilbudt garanti."

• #8   24. maj 2008 købte min ved rydbjerg ... 12mdr reklamation og 1år 100% på motot og gear ..... det virker fik skiftet kobling efter 2uger der var bare kun god service og det blev bare lavet .... kan kun anbefales at købe der

• #9   24. maj 2008 Tak for det Nikolaj og beklager jeg ikke havde forstået det korrekt.......

• #10   24. maj 2008 Thomas O: Selvom Rydberg har skrevet 12 måneders reklamation og 1 år på købesedlen, kan du aldrig stå dårligere end hvad købeloven foreskriver. Du har altså 24 måneders reklamationsret på den.

Kommentér på:
Reglerne f garenti når man køber brugt

Annonce