{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Ejerskifte (syn) {{forumTopicSubject}}

jeg har lige solgt min gs500... da jeg skulle omregistrere den fik jeg af vide at sælger at den skulle synes ved ejerskifte pga. at den var så gammel...

men siden hen har har jeg hørt at hvis en cykel er synet inde for et år skal man ikke en tur forbi synsahllen med den.. passer det eller er det noget jeg har misforstået

hvordan er det lige de regler for ejerskfite og syn hænger sammen..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejerskifte (syn)
  • #1   28. sep 2005 Er ikke helt sikker, Men....

    Jeg mener at en cykel normalt skal synes ved ejerskifte. Dog med undtagelser.

    Hvis cyklen er under ti år gammel, skal den ikke synes ved ejerskifte hvis den er synet inden for 2 år.

    Hvis den er over ti år gammel, skal den ikke synes ved ejerskifte hvis den er synet inden for ½ år.

    Ret mig hvis jeg tager fejl, men er ca. sådan der...


  • #2   28. sep 2005 det er rigtigt, at hvis den er synet inden for 1 år, så skal den ik til syn ved ejerskifte

  • #3   28. sep 2005 Cool nok takker

  • #4   28. sep 2005 Dmcn:

    Motorcykler skal ikke synes periodisk ligesom biler. Det skyldes bl.a. at motorcykler ikke kører hele året, og derfor ikke ruster i samme omfang som biler.

    Motorcykler skal derfor kun synes ved ejerskifte, således:
    1-5 år gamle MCere: Skal ikke synes
    5-10 år gamle MCere: Skal synes ved ejerskifte. Synet gælder to år.
    10- år gamle MCere: Skal synes ved ejerskifte. Synet gælder et år.

    Motorcykler der har været afmeldt i mere end et år, skal også synes.

    Vær opmærksom på, at hvis det er en neddroslet motorcykel der synes, skal man huske at vise synsmanden nedroslings-attesten.


    Ronny.


  • #5   29. sep 2005 Hej

    Det er som Ronny skriver - lige ud af nysgerrighed - jeg syntes din x MC er fed, - hvad havde den gået og hvad fik du for den ???

    vh

    Lars A



  • #6   29. sep 2005 Indtil videre har jeg ikke fået noget for den men en kammerat har sat at han vil købe den... den har været tilsagl fro 32000kr men han får den nok lidt billge og den har gået 65000km men den er blevet sat godt istand over sidste vinteren og i løbet af året

Kommentér på:
Ejerskifte (syn)

Annonce