961 visninger
|
Oprettet:
textil---læder {{forumTopicSubject}}
hva bruger i til at køre i, textil eller lædertøj??? dragt eller 2 delt???
hvis i kører i læder, har i så regntøj over når det regner.... har nemlig hørt at læderet ikke er lige så stærkt når det vådt som når det er tørt...
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 395
maj 2006
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 49
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 633
--- læder ---
Fordele: 1) bremser hurtigere, 2) sidder tæt så beskytter bedre og 3) mange synes det er mere behageligt at køre i.
Ulemper: 1) da man bremser hurtigere er der større sandsynlighed for brækkede knogler, 2) læder er ikke vandtæt og 3) læder er noget mere upraktisk
--- tekstil ---
Fordele: 1) meget praktisk, 2) vandtæt
Ulemper: 1) blafrer når man kører, 2) man kurrer henover asfalten og der er så større sandsynlighed for at ramme noget og 3) tekstil skulle blive rigtigt varmt når man kurer så man ser ofte brandsår
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
"En våd læderdragt yder ikke optimal beskyttelse"
I mine ører lyder det meget rigtigt at beskyttelsen ikke er den samme i våd læder som i tør. Den våde læder er jo meget blødere, så kan forestille mig den slidstyrken er mindre.
Men det er rent teoretisk da jeg ikke har styrtet i nogle at de 2, men kun i Textil, og har man textiltøj der sidder ordentligt sidder beskyttelsen også som den skal.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 160
Det billige tekstil er til at smide i spanden hvis det stod til mig, jeg har ikke prøvet 1 jakke endnu under 3500.- som sad godt uden at beskyttelsen kunne rutsje væk fra hvor den skulle være, og helt ærligt så gider jeg slet ikke bruge min tid på at tekstil skulle være bedre, hvorfor ? fordi det er bedre i regnvejr ? det er jo kun et spørgsmål om at dem i tekstil tøj kan køre 2 timer længere inden de er gennemblødt, der er ikke noget tøj der er regntæt, vand kan altid komme ind, det er kun tiden der afgør det, og så koster et overtræks sæt til tøj kun 600.- så har man det bedste fra begge verdener imø.
Jeg kører selv i 2 delt arlen ness læder dragt med udtageligt fór. Jeg er meget glad for det sæt, og varmt er det ihvertfald... : )
dec 2003
Er man oppe i de høje prisklasser, så sidder der også godt. Har da også set billige læderdragter en 5 årig kunne rive sygningerne op på, men det er ikke ens betydende med, at jeg mener lædertøj er usikkert...
Jeg kører med Cordura, fordi det er mere komfortabelt. Har fundet et sæt der sidder godt på mig. Ud over det er mere vandtæt end læder, er det også mere vindtæt, huden kan ånde, og kroppen har en konstant temperatur uanset vejret. Dvs bliver ma overrasket af en lille byge, bliver man ikke kold og ukoncentreret som hvis man kører med læder.
Det er så baseret på mine egne erfaringer
dec 2003
Meeeen de kører jo med regndragt, også i MotoGP, når det er vådt, så det er vel begrænset hvor våde deres dragter er.
dec 2003
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 395
Som sagt: jeg har aldrig hørt den sætning som der bliver nævnt - afvise den kan jeg heller ikke, bortset fra mine egne erfaringer som gør at jeg til gengæld STOLER på min beklædning nu og føler mig ganske tryg;-)
textil---læder