{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

... NRL .
... NRL .
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 49

textil---læder {{forumTopicSubject}}

hva bruger i til at køre i, textil eller lædertøj??? dragt eller 2 delt???

hvis i kører i læder, har i så regntøj over når det regner.... har nemlig hørt at læderet ikke er lige så stærkt når det vådt som når det er tørt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  textil---læder
  • #1   26. maj 2008 Jeg kører i 2-delt læderdragt... Når jeg kører i "massiv regnvejr" ja, så på med en overtræksdragt - er det bare en let byge, så er det unødvendigt! Læderet er stærkt, også når det er vådt - men det bliver tungt (rigtigt tungt) hvis det når at blive meget vådt og det tager en "krig" om at tørre igen - derfor: overtræksdragt! Men det har intet at gøre med at læderet bliver "svagere"...

• ... NRL .
    ... NRL . Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 1 Emner: 36 Svar: 49
    #3   26. maj 2008 kim s --- okay... men jeg læste det bare her---> http://www.sikkertrafik.dk/73d93e80

• #4   26. maj 2008 Jeg har selv både tekstil-dragt og to-delt læderdragt. Efter sigende skulle der være følgende fordele/ulemper ved de to typer:

--- læder ---
    Fordele: 1) bremser hurtigere, 2) sidder tæt så beskytter bedre og 3) mange synes det er mere behageligt at køre i.
    Ulemper: 1) da man bremser hurtigere er der større sandsynlighed for brækkede knogler, 2) læder er ikke vandtæt og 3) læder er noget mere upraktisk

--- tekstil ---
    Fordele: 1) meget praktisk, 2) vandtæt
    Ulemper: 1) blafrer når man kører, 2) man kurrer henover asfalten og der er så større sandsynlighed for at ramme noget og 3) tekstil skulle blive rigtigt varmt når man kurer så man ser ofte brandsår

• #8   26. maj 2008 Ralf J: Når man citerer skal man have det hele med. Ellers tror andre bare man er politikker:
    "En våd læderdragt yder ikke optimal beskyttelse"
    I mine ører lyder det meget rigtigt at beskyttelsen ikke er den samme i våd læder som i tør. Den våde læder er jo meget blødere, så kan forestille mig den slidstyrken er mindre.
    Men det er rent teoretisk da jeg ikke har styrtet i nogle at de 2, men kun i Textil, og har man textiltøj der sidder ordentligt sidder beskyttelsen også som den skal.

• #9   26. maj 2008 -> Jesper [Lyngby] P <- Som regel vælger de fleste tekstil pga. økonomi, skal man have tøj der sidder på noget nær samme måde som læder skal du alligevel op i den samme prisklasse som du kan få godt lædertøj til.

Det billige tekstil er til at smide i spanden hvis det stod til mig, jeg har ikke prøvet 1 jakke endnu under 3500.- som sad godt uden at beskyttelsen kunne rutsje væk fra hvor den skulle være, og helt ærligt så gider jeg slet ikke bruge min tid på at tekstil skulle være bedre, hvorfor ? fordi det er bedre i regnvejr ? det er jo kun et spørgsmål om at dem i tekstil tøj kan køre 2 timer længere inden de er gennemblødt, der er ikke noget tøj der er regntæt, vand kan altid komme ind, det er kun tiden der afgør det, og så koster et overtræks sæt til tøj kun 600.- så har man det bedste fra begge verdener imø.

Jeg kører selv i 2 delt arlen ness læder dragt med udtageligt fór. Jeg er meget glad for det sæt, og varmt er det ihvertfald... : )

• #10   26. maj 2008 Kenneth D: Prisforskellen er ikke så stor mellem læder og textil som Cordura. Alm nylontøj taler jeg ikke om, da de ikke er egnet til MC kørsel.
    Er man oppe i de høje prisklasser, så sidder der også godt. Har da også set billige læderdragter en 5 årig kunne rive sygningerne op på, men det er ikke ens betydende med, at jeg mener lædertøj er usikkert...

Jeg kører med Cordura, fordi det er mere komfortabelt. Har fundet et sæt der sidder godt på mig. Ud over det er mere vandtæt end læder, er det også mere vindtæt, huden kan ånde, og kroppen har en konstant temperatur uanset vejret. Dvs bliver ma overrasket af en lille byge, bliver man ikke kold og ukoncentreret som hvis man kører med læder.
    Det er så baseret på mine egne erfaringer

• #12   26. maj 2008 Ralf: Ja der er styrt med våde dragter, men hverken du og jeg har indspiceret dem, så jeg kan ikke sige om påstanden er korrekt. Skriver ikke der ikke er beskyttelse i en våd læderdragt, tværtimod.
    Meeeen de kører jo med regndragt, også i MotoGP, når det er vådt, så det er vel begrænset hvor våde deres dragter er.

• #13   26. maj 2008 Ralf: Det er vi ikke enige i. Overvejer om jeg skal have læder næste gang.

• #14   26. maj 2008 Laursen: Okay??? Jeg har aldrig hørt den sætning før og har heller ikke erfaret at denne påstand skulle være korrekt? Jeg har før i tiden kørt i tekstil-tøj, men efter en tur i den grå/sorte belægning (asfalten), skiftede jeg til læder ! Tøjet gjorde sit job ordentligt, ingen tvivl om det (fik kun "brændmærker" men jeg blev derimod meget forskrækket over at se at der på de udsatte steder, var slidt hul helt ind til det tyndeste inderf'ór !!! og naturligvis var tøjet ubrugeligt bagefter ( dette var et ikke helt billgt sæt fra BMW )... DEREFTER skiftede jeg til læder... Siden har jeg været i asfalten et par gange både i tørt vejr og også i regnvejr (lettere byge) men jeg var våd! Dragten har/havde det fint i begge tilfælde, ydede maks-beskyttelse og kunne uden videre bruges igen og igen! (Jeg har så lige skiftet ud til en nyere men mest for at forkæle mig selv samt for at få en der er lidt mere tydelig i traffikken smiley

Som sagt: jeg har aldrig hørt den sætning som der bliver nævnt - afvise den kan jeg heller ikke, bortset fra mine egne erfaringer som gør at jeg til gengæld STOLER på min beklædning nu og føler mig ganske tryg;-)

Kommentér på:
textil---læder

Annonce