{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

MC til lav kvinde {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Jeg er en lav kvinde (159cm), jeg er nybegynder… så ny (og vi snakker ikke alderen smiley ) at jeg først starter på MC kort idag smiley Men jeg tror på det … så jeg er så småt begyndt se markedet ud.

Men lad mig høre de bedste bud på hvad MC jeg skal se efter med den højde jeg har… det skal IKKE være en chopper! Så hiiit me smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS vandtryk på varmt vand 250 kr.
  • Klipning af hæk samt fjernelse af afklippet 1.470 kr.
  • Flytte rengøring af Kolonihavehus 1.670 kr.
  • AC Vakuumpumpning (30min opgave) 1.000 kr.
  • Montere lampe 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC til lav kvinde
  • #1   14. apr 2025 For mange år siden rendte min kone og en veninde rundt med samme højde og problem.
    Vi prøvede mange ting, høvle af sæde så det blev lavere , sænkningskit osv.
    Og de ville altså bare heller ikke have chopper.
    Løsningen blev sådan en her:
    https://www.123mc.dk/brugt/mc/yamaha/szr-660/belgarda/237650
    Den er lav, den er let.
    Hvis du sidder på den som 180cm, er benene for lange til indfældningerne i tanken.
    Og kørestillingen abnorm.
    Hvis du er 160cm sidder du perfekt på den.
    Det er en gammel sag efterhånden men det er den ENESTE "ikke chopper" som er så lav og let. Vægten betyder også meget hvis man får foden i jorden tæt på cyklen i stedet for lidt væk. Og med korte ben bliver det altid tæt på smiley
    48 HK fungerer rigtigt fint - det er både til sjov og kan snilt følge med på motorvejen.

• #2   14. apr 2025 ...nå ja...
    Husk at checke om der er eftermonteret elektrisk benzinpumpe på den.
    Eller skal du forlange det bliver gjort, eller selv gøre det.
    Hvis du er interesseret i cykelen kan du skrive til mig for forklaringen.
    Men jeg vil anbefale du finder en og prøvesidder den. Så vil du forstå hvad jeg mener med at den er perfekt til din højde.

• #3   14. apr 2025 Jeg kender ikke til dit lokalområde men ellers besøg et par af de store forhandlere. Der kan du hurtigt prøvesidde nogle forskellige modeller og måske blive lidt klogere på udvalget. Har en veninde som kører en Honda CB650 F og hun er måske bare lidt højrere end dig.
    I Roskilde findes der nogle forhandlere men ellers må nogle ø-kendte lige byde ind med mulighederne (altså forhandlere).
    Hvis du er i Jylland, er Jensen motorcykler i Horsens oplagt. Der er rigtigt mange forskellige mærker og modeller. Og mere i det jyske: Rydbergs i Aidt og det ligger så virkelig ude midt i ingenting. Men et kæmpe udvalg af nye og brugte motorcykler ligesom Jensens.

• #4   14. apr 2025 Og MC Syd https://mcsyd.dk/

• #6   14. apr 2025 Hejsa... jeg har 35 års erfaring med sænkning af forskellige motorcykler ... jeg har sænkningssæt til rigtig mange mc mærker og modeller... du er velkommen til at ringe til mig hvis du vil have råd og vejledning til valg af mc ..
    Mvh. Jesper (25398139)

• #7   14. apr 2025 Suzuki GS500 har ret lav sædehøjde. Og en god begynder-MC (ikke for tung). Udbuddet er også ret stort, da den har været på markedet i mange år smiley

• #8   14. apr 2025 Uanset, hvilken cykel du vælger, kan du have glæde af mcstøvler med ret forhøjede såler og hæle. Daytona plejede vist at lave dem til piger -- ellers spørg i den der udstyrsbiks, der primært sælger mcudstyr til jer, husker desværre ikke lige navnet...

• #9   15. apr 2025 #7 ja det var en GS500 min kones veninde havde.
    Og som ikke duede fordi den var for høj.
    Så lånte hun min kones SZR660 for at prøve, og 14 dage senere var der så 2 SZR omkring os.
    SZR er i særklasse den laveste sportscykel....

• #10   15. apr 2025 Min kæreste er 160 cm og kører en Kawasaki Zzr 600 - uden sænkning eller andre ændringer..
    Den er rimelig nem at have med at gøre..

• #11   16. apr 2025 Ja og både szr660 gs500 og zzr600 har jeg sænkningssæt til... min kæreste havde en gs500 og den sænkede vi 7,5 cm

• #13   23. apr 2025 SUK. Højden i sig selv er kun det halve af historien.
    Det er benlængden, der er den vigtigste faktor, og den kan variere en del mellem personer af samme totalhøjde.
    Nogle kvinder har påfaldende "lang indkørsel"

• #14   23. apr 2025

profilbillede
  • #15   24. apr 2025 Ja helt rigtigt og når jeg sender sænkningssæt til folk spørger jeg altid om hvordan de er bygget, for hvis man er lidt til den brede side så bruger man mere ben for at nå jorden end hvis man er slank

Kommentér på:
MC til lav kvinde

Annonce